Jos nyt pitäisi päättää että olisitko laittanu lapsen hoitoon alle 3-vuotiaana niin olisitko laittanut?
Minä en laittaisi, esikoinen oli 1v9kk kun aloitti pk:n. Nyt kesällä syntyy kuopus ja hänet laitamme 3-vuotiaana pk:n, esikoinen menee silloin eskariin. Esikoinen jää siis nyt myös kotihoitoon.
Kommentit (6)
En pidä kuopusta liian aikaisin hoitoa aloittaneena. 2,5-3 v on hyvä ikä. Minusta päivähoidossa ovat edistyneet paljon, vaikka kotonakin ollessa olin kovin aktiivinen heidän kanssa touhutessa.
Tosin ehkä hieman pitempään olisin voinut olla kotona, mutta en sinne kolmen vuoden ikään. Lapsi aloitti hoidossa 15kk:n ikäisenä, ainakin puoli vuotta pidempään olisin voinut olla hoitovapaalla. Pettymys oli suuri kun palasin töihin: entinen homma viety, siirto uuteen paikkaan jossa aivan karsea meno jne.
Toinen lapsi syntyi esikoisen ollessa 2,5-vuotias. Nyt ei olekaan kiire töihin, mikäli vaan talous kestää. Jäi niin p-maku tosta töihin paluusta.
Minä nimittäin tein päinvastoin. Otin hoitovapaata kuopuksesta 3-v. asti ja nyt mietityttää, että oliko järkevä päätös. Tulot minimissä, eikä enää ole mitään mistä voisi säästää. Esikoiselle ei tunnu pelkät kerhot riittävän seuraksi samanikäisten kanssa, enkä ole löytynyt muitakaan kavereita tästä lähistöltä. Tämän päätöksen kanssa nyt mennään eteenpäin, toivottavasti oli kuitenkin oikea päätös.
Niistä aina oppii. Laitoin kyllä jo vuoden ikäisenä. Mutta tilanne oli silloin se.
Sain varsin hyvän työtarjouksen. Itse olisin halunnut jäädä kotiin vielä mutta ympäristön painostuksesta lähdin töihin. Nyt muutaman vuoden jälkeen tuo työ on poikinut minulle uran jota en olisi uskaltanut toivoa, korkean palkan, meille uuden talon ja auton, ja lapselle turvallisuutta ja vanhemmat jotka ei ole kaiken aikaa ylitöissä. Taisi se olla sen arvoista.
tyytyväinen.