Terolut - hirveät sivuoireet
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatikaa gyneltä luonnollista progesteronia (Lugesteron).
Kuulemma isompi syöpäriski kuin esim. terolutissa.
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Gyne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Gyne
Jostain syystä gynet on aivopesty määräämään synteettisiä progesteroneja, vaikka niissä on paljon haittavaikutuksia. Mulle Lugesteron on sopinut hyvin ja mieluummin käytän luonnollista kuin synteettistä. En ole missään törmännyt tuohon väitteeseen, että olisi suurempi syöpäriski kuin synteettisissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ratkaisin sivuoire-ongelman ottamalla vain puolikasta tablettia. Toimii hyvin niinkin ja ei turvota mahaa ja rintoja ilmapalloiksi. Tiedän kyllä, että paketissa lukee ettei saisi puolittaa kuin nielaisemisen helpottamiseksi ja lääkeainepitoisuus ei välttämättä ole tabletin puolikkaissa tasaisesti. Kokonainen tabletti oli minulle liian suuri annos.
Minulle lääkäri määräsi annostukseksi tabletin kerran päivässä. Ei ole ollut sivuoireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Gyne
Jostain syystä gynet on aivopesty määräämään synteettisiä progesteroneja, vaikka niissä on paljon haittavaikutuksia. Mulle Lugesteron on sopinut hyvin ja mieluummin käytän luonnollista kuin synteettistä. En ole missään törmännyt tuohon väitteeseen, että olisi suurempi syöpäriski kuin synteettisissä.
Oliko sulla kova pms omilla hormoneilla? Mulla oli, ja oli ihanaa, kun se hävisi esivaihdevuosissa. Pelkään siis, että myös lugesteron aiheuttaisi itkuisuutta, ärtyisyyttä ja alakuloa. Eihän sitä toki tiedä kokeilematta.
Olisipa tapa käyttää estrogeenia ilman progesteronia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Gyne
Oliko sulla kova pms omilla hormoneilla? Mulla oli, ja oli ihanaa, kun se hävisi esivaihdevuosissa. Pelkään siis, että myös lugesteron aiheuttaisi itkuisuutta, ärtyisyyttä ja alakuloa. Eihän sitä toki tiedä kokeilematta.
Juu oli ja se paheni esivaihdevuosissa. Progesteroni on auttanut mulla mielialaa paremmaksi ja migreeni on lievittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Gyne
Juu oli ja se paheni esivaihdevuosissa. Progesteroni on auttanut mulla mielialaa paremmaksi ja migreeni on lievittynyt.
Ok. Mulla taas mieliala tasaantui esivaihdevuosissa, ja progesteroni on tuonut takaisin nämä itkumasennukset.
Pikagooglauksella löysin useita tutkimuksia joissa nimenomaan estrogeenin ja synteettisen progestiinin yhdistelmä korvaushoidossa nosti rintasyöpäriskiä enemmän kuin estrogeenin ja luonnollisen progesteronin yhdistelmä. En tiedä mistä syövästä tuo eräs keskustelija puhui, mutta ainakin rintasyövän osalta asia on noin.
Kamala olo mulla oli nuorena myös omista progesteroneista.