Miten jotkut pystyy sijoittamaan 1000-2000 euroa kuukaudessa?
Selailin somea ja siellä arviolta 20-30 vuotiaat ihmiset kertoilevat että he sijoittavat tuon verran kuukaudessa joten miten tämä oikein on mahdollista?
Oletetaan että tuon ikäisillä palkka ei ole vielä edes hyvä kun työura on alussa.
Millä nämä oikein elävät kun he laittavat lähes kaikki rahat sijoituksiin?
Asuminen,auto,ruoka,vaatteet yms perus elämiseen tarvittavat asiat nyt vaan maksaa.
Kommentit (44)
Olen tänä vuonna sijoittanut 53 k€ tähän päivään mennessä.
Meillä ei ole velkaa. Talo ja auto ovat jo velattomia, kulutusluottoja ei ole. Helposti pystyy sijoittamaan sen summan, joka asuntovelallisella menee lainan maksamiseen.
Tuossa ikäluokassa 20-30 vuotta on noin 15000 ihmistä joiden kuukausitulot ovat vähintään 3500 eur/kk.
Ja tuo oli nopeasti katsottuna tilastokeskuksesta. Lähes varmasti voi sanoa, että heistä yli 10000:lla on tulot vähintään 4500 eur/kk.
Mä olen aina miettinyt, että milloin nämä paljon säästävät sitten aikovat jollain tavalla nauttia niistä säästöistään. Itse suurperheen ihan hyvätuloisena äitinä en koskaan pystynyt säästämään mitään, kaikki mitä tuli menikin ihan siihen, että me elettiin silloin. Saatiin asua mukavassa kodissa, lapset saivat harrastaa, reissattiinkin aina silloin tällöin. Enkä kyllä nyt jälkeenpäin kadu yhtään, että käytettiin ne rahat silloin kun tarvittiin niitä.
Nyt pärjää vähemmällä, lapsetkin on omillaan ja tarvittaessa pystyn tukemaan heitä. Eläke tulee tilille joka kuukausi, ja siitä riittää nyt jopa niihin sijoituksiinkin.