Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö teillä kauppa Tori / Vinted?

Vierailija
06.04.2026 |

Latasin pari keräilyastiaa toriin pari päivää sitten, hurjat 4 katselukertaa. Miten muilla? 

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten vaatteita on maailma täynnä. Paremmin myy moni muu juttu, esim 500-1000 palan palapelit. Jossa kaikki palat varmasti mukana. Ja käyttötavara, vaikka taskulamppu ja kuulosuojaimet.

Palapelit ei kyllä myy ollenkaan, edes 2€:lla vaikka on kuva todisteena että kaikki palat tallessa.

Olen kyllä myynyt niitä sekä Torissa että kivijalkakirppiksellä. Ja ostanut myös.

Lähes jokainen kivijalkakirppikseltä ostamani palapeli on ollut vajaa eli puuttunut se yksi pala eikä yhdessäkään sitä ole mainittu. Maksoin kuitenkin 2-6€/kpl. Enää en osta yhtäkään, no ehkä eurolla voisin ostaa jos on mieluinen kuva. Kaikki myyjät huijaa näissä. Minulla on kuitenkin kuva todisteena mutta siltikin hintapyyntö 2-5€ on liikaa peleistä joista itse olen maksanut tuplasti enemmän.

Minä olen ostanut kivijalkakirppikseltä useita, joissa on kaikki palat. Kirppis Lila Oulussa. Jos itse myyn palapelin, kokoan sen just ennen myyntiä, jotta voin olla varma paloista. Ja kirjoitan tietoihin, että kaikki palat tallessa.

Palat voi myös laskea, jos ei ehdi kokoamaan ennen myyntiin laittoa.

Turhaa työtä, ei niissä koskaan ole tasan 1000 palaa.

Vierailija
82/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan. Hinnat kohdilleen niin tavara liikkuu.

Jos hinta on -90% uuden vastaavan hinnasta, niin mikähän se olisi se "hinta kohdillaan"?

Ei ne ole läheskään kaikki tuotteet 90 prossaa halvemmalla.

Minulla on -50-90% mutta eipä käy kaupaksi kun vielä yritetään tinkata puolet pois. Ihan törkeää, saa myyjän vain suuttumaan. 

Herää kysymys, että mitähän sä oikein myyt ja minkä kuntoista....

Hyväkuntoisia tavaroita, käsityötarvikkeita, mm lankoja. Ostajille 1€/100g on liian kallista nykyään. Itse olen maksanut 4-5€/100g. 

Miksi se ostaja maksaisi sulle saman hinnan kirppistavarasta, jos kerta samalla hinnalla voi ostaa ihan uuden kaupasta. Vintedissä mikään ei maksa vain euroa tai kahta. Siellä tulee AINA sen myyjän hinnan päälle myös ostajan tuoteturva ja postikulut. Tämä pitäisin jokaisen myyjän myös tajuta. Se teidän 1 euron halpistavara maksaa oikeasti ostajalle monin kertaisesti. 

Mistään en ole pyytänyt samaa hintaa minkä itse olen maksanut, johan sen tuossa kerroin että myyn 1€/100g.  Isoja pakkauksia joten tuoteturva ja postit on kohtuulliset eli ostaja maksaa puolet siitä mitä minä olen maksanut. Silti halutaan vielä puolet pois. Ihan törkeää. Pienet kohtuulliset hinnan alennukset hyväksyn silmää räpäyttämättä mutta lähes aina tarjotaan puolta halvempia hintoja. Etenkin ihan just julkaistuihin ilmoituksiin tulee näitä tarjouksia. 

Miksi et vain ohita niitä tinkaajia. Sama jos kauppias suuttuisi jokaisesta joka kävelee kaupan ohi mutta ei tule ostamaan mitään.

Ohitan tietysti. Suututtaa se että tehdään ihan törkeä tarjous ja suututetaan myyjä kun voisi tehdä hillityn tarjouksen ja kaupat päätökseen. Kuten sanottu pyyntihinnat minulla on edulliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi palapelissä pitää olla kaikki palat ja kiva kuva? Kehystättekö ne vai mikä juttu?

Minusta on todella oleellista, että on kaikki palat mukana. Miksi haluaisin ostaa viallisen tuotteen? Jos puuttuu yksikin pala, niin kyllähän se pilaa sen fiiliksen. Eihän sitä saa silloin koskaan valmiiksi. Ja kuka haluaisi tehdä tylsän näköistä kuvaa? Se kuvahan on pääasia koko palapelissä. 

Vintedissä usein törmää aivan tyrmistyttäviin tuoteluokituksiin varsinkin palapelejä. Saattaa puuttua muutamakin pala ja siltä väitetetään tuotteen olevan erinomaisessa kunnossa. Ei todellakaan ole! Tuote ei ole lähelläkään erinomaista, jos siitä puuttuu yksikin pala. Se on silloin VIALLINEN. Ja sitten vielä ihmetellään, miksi ei mene kaupaksi... 🤦🏻‍🙄

Vierailija
84/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hinta on -90% uuden vastaavan hinnasta, niin mikähän se olisi se "hinta kohdillaan"?

Minulla on -50-90% mutta eipä käy kaupaksi kun vielä yritetään tinkata puolet pois. Ihan törkeää, saa myyjän vain suuttumaan. 

Hyväkuntoisia tavaroita, käsityötarvikkeita, mm lankoja. Ostajille 1€/100g on liian kallista nykyään. Itse olen maksanut 4-5€/100g. 

Miksi se ostaja maksaisi sulle saman hinnan kirppistavarasta, jos kerta samalla hinnalla voi ostaa ihan uuden kaupasta. Vintedissä mikään ei maksa vain euroa tai kahta. Siellä tulee AINA sen myyjän hinnan päälle myös ostajan tuoteturva ja postikulut. Tämä pitäisin jokaisen myyjän myös tajuta. Se teidän 1 euron halpistavara maksaa oikeasti ostajalle monin kertaisesti. 

Mistään en ole pyytänyt samaa hintaa minkä itse olen maksanut, johan sen tuossa kerroin että myyn 1€/100g.  Isoja pakkauksia joten tuoteturva ja postit on kohtuulliset eli ostaja maksaa puolet siitä mitä minä olen maksanut. Silti halutaan vielä puolet pois. Ihan törkeää. Pienet kohtuulliset hinnan alennukset hyväksyn silmää räpäyttämättä mutta lähes aina tarjotaan puolta halvempia hintoja. Etenkin ihan just julkaistuihin ilmoituksiin tulee näitä tarjouksia. 

Miksi et vain ohita niitä tinkaajia. Sama jos kauppias suuttuisi jokaisesta joka kävelee kaupan ohi mutta ei tule ostamaan mitään.

Ohitan tietysti. Suututtaa se että tehdään ihan törkeä tarjous ja suututetaan myyjä kun voisi tehdä hillityn tarjouksen ja kaupat päätökseen. Kuten sanottu pyyntihinnat minulla on edulliset.

Sinun suuttuminen sallitusta tinkauksesta on sinun oma asiasi. Olet itse vastuussa omista tunteistasi ja niiden käsittelystä. Ei kukaan tinkaaja. 

Kuulostaa siltä, että vihanhallintakurssi voisi olla sinulle tarpeellinen. 

Vierailija
85/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun suuttuminen sallitusta tinkauksesta on sinun oma asiasi. Olet itse vastuussa omista tunteistasi ja niiden käsittelystä. Ei kukaan tinkaaja. 

Kuulostaa siltä, että vihanhallintakurssi voisi olla sinulle tarpeellinen. 

Oot kyllä oikeassa, vihaa kyllä kertyy kun joka paikassa on hyväksikäyttäjät ja huijarit vinkumassa tavaroita ilmaiseksi. Pääsevät heti estoille, en tuhlaa aikaani toiste tuollaisiin luusereihin.

Vierailija
86/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puserossa pitää olla kaikki napit tai kengissä molemmissa nauhat? Miksi lasin pitää olla ehjä tai veitsen suora? 

Menikö kaikilla pointti ohi? Palapeli ei ole käyttötavara, eikä siinä kuljeta ulkona jne. Jos se kootaan ja hajotetaan uudelleen eli on vain aivojumppaa niin miksi yhden palan puuttuminen haittaisi tai mitä väliä kuvalla. Ymmärrän tietysti jos se on tarkoitus kehystää koristeeksi tms, mutta jos tarkoitus hajottaa niin..?

Vierailija
87/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot seko

Vierailija
88/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla turha kysyä mitään. Kysyn palapelejä kokoavalta työkaverilta. Ehkä hän osaa vastata mitä varten palapeli on ja onko sen ulkonäöllä väliä.

Vierailija
89/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puserossa pitää olla kaikki napit tai kengissä molemmissa nauhat? Miksi lasin pitää olla ehjä tai veitsen suora? 

Menikö kaikilla pointti ohi? Palapeli ei ole käyttötavara, eikä siinä kuljeta ulkona jne. Jos se kootaan ja hajotetaan uudelleen eli on vain aivojumppaa niin miksi yhden palan puuttuminen haittaisi tai mitä väliä kuvalla. Ymmärrän tietysti jos se on tarkoitus kehystää koristeeksi tms, mutta jos tarkoitus hajottaa niin..?

Jos paidasta puuttuu alin nappi se ei vaikuta käytettävyyteen mitenkään. Jos kengissä on erilaiset nauhat, sekään ei vaikuta käytettävyyteen mitenkään. Silti kukaan ei osta millään hinnalla kumpaakaan. Miksi?

Vierailija
90/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en kysy siksi että möisin rikkinäisiä palapelejä. En myy mitään rikkinäistä enkä palapelejä muutenkaan. Ihan vaan mielenkiinnosta että onko ne ajanvietettä vai tarkoitus tulla koristeeksi vai miksi ihmiset kokoaa niitä.

Vierailija
91/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myy kummassakaan. Torista ostin ennen, nykyään se ei vaan toimi. Vintedistä ostan kyllä tarvitsemani.

Vierailija
92/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paidasta puuttuu alin nappi se ei vaikuta käytettävyyteen mitenkään. Jos kengissä on erilaiset nauhat, sekään ei vaikuta käytettävyyteen mitenkään. Silti kukaan ei osta millään hinnalla kumpaakaan. Miksi?

No sepä. Minä voisin ostaa jos pitäisin tuotteesta muuten. Voin vaihtaa nauhat ja paitakin voisi mennä solmittuna tai helma housun alle laitettuna. Mutta siis vaatteethan on monille ns koristeita eikä niitä hajoteta, niin että onko ne palapelitkin?

Vierailija
93/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuote on rikkinäinen, siitä puuttuu osa, jos siitä puuttuu pala. Kai sä sen verran tajuat? Palapeli kylläkin ostetaan käytettäväksi eikä vain hyllynkoristeeksi. Eli sama kuin myisi reikäistä paitaa tai rumaa paitaa. Voihan sitä pitää kotona kenenkään näkemättä, mutta miksi kukaan sellaista haluaisi ostaa? Tai myydä rikkinäisiä alusasuja, eihän niitäkään pidetä ihmisten nähtävillä ulkona. 

Mutta miksi ylipäätään ostaa rikkinäistä tai tylsää/rumaa tuotetta, kun ehjiäkin ja kivannäköisiä on tarjolla pilvin pimein?

Vierailija
94/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myyn ja ostan ainoastaan omassa kaupungissa, noudan tavarat niin ei tule postikuluja.  Ja kyllähän se vähän ärsyttää jos joku tarjoaa 25% pyydetystä, joka oli jo valmiiksi hinnoiteltu maltillisesti. Vastaan kuitenkin kohteliaasti että kauppoja ei tule sillä hintaa. 

Vierailija
95/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa käy, joka päivä joku ostaa minulta jotain.

Vierailija
96/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vuoden vaihdetta minullakin meni livekirppiksellä kenkiä lukuunottamatta kaikki mitä möin, siis naisten vaatteita. Se oli pari viikkoa ja kaikki myyty kun laatuvaatteita. Nyt meni nihkeästi enää puolet.

Vierailija
97/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla turha kysyä mitään. Kysyn palapelejä kokoavalta työkaverilta. Ehkä hän osaa vastata mitä varten palapeli on ja onko sen ulkonäöllä väliä.

Riittää kun kävelee lähimmän päiväkodin pihalle ja kysyy vaikka niiltä lapsilta. Ei vaadi paljoa älyä osatakseen vastata. 

Vierailija
98/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot seko

Kiitos samoin. Suuttuisit itsekin jos saisit joka päivä ihan naurettavia tarjouksia jolloin kaikesta vaivannäöstä jäisi käteen kokonainen euro!! Montako kymmentä euron pakettia viitsisit päivittäin pakata ja viedä postiin? Kuitenkin jokainen tavara sitten menee kaupaksi 2-10€:llä.

Vierailija
99/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin tässä mahdollisena ostajana ja sitä miksi en käy Torissa:

En halua antaa millekään alustalle tietojani. Olen nähnyt paljon sellaisia julkaisuja, joissa on kerrottu tuotteen olevan muuta/huonokuntoinen tai se rikkoutuu matkalla. Haluan todeta tavaran kunnon ennen maksamista. En myöskään halua maksaa kirppiskamasta postimaksuja. Tuotteiden hinnat ovat välillä epärealistisia. 
En käytä myöskään Vintediä tai muita nettikirppuja juuri edellämainituista syistä. 

Vierailija
100/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuote on rikkinäinen, siitä puuttuu osa, jos siitä puuttuu pala. Kai sä sen verran tajuat?

Tajuan tietysti. Mutta jos se palapeli on enimmän osan aikaa ns rikkinäinen eli paloja puuttuu ja kun saa valmiiksi niin jos tarkoitus hajottaa taas niin ei se oikein vertaannu mihinkään muuhun tavaraan. Mut joo, ei tää aihe kuulu nyt tähän ketjuun niin lopetan.