Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö teillä kauppa Tori / Vinted?

Vierailija
06.04.2026 |

Latasin pari keräilyastiaa toriin pari päivää sitten, hurjat 4 katselukertaa. Miten muilla? 

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostanut olen torista lähes viikoittain, nyt on ostajan markkinat.  Lähes kaikki tehdyt tarjoukset on hyväksytty.  150€ putosi sataseen... 70€ putosi viiteen kymppiin nyt viikon sisällä.

Rahaa olisi maksaa se pyydetty hintakin mutta käytät tilaisuuden hyväksi ja tinkaat reilusti jotta rahaton ei varmasti pääse "rikastumaan"?

Tai sitten myyjä vain ahneuksissaan ja rahan kiilto silmissä on kuvitellut rikastuvansa noilla 😂. Kyllä näkyy hinnoissa olevan ilmaa.

Eri

Kukaan ei tässä maassa rikastu kirppismyynneillä. Nyt on työtilanne niin kamala että jokainen myy rahapulassaan jotta selviää laskuistaan ja saa lapsille ruokaa. Törkimykset tinkaa superhalvoista hinnoista ihan vaan itaruuttaan.

Eiköhän ostaja tinkaa rahan vähyytensä takia. Jos on paljon rahaa, niin se ostaa kaupasta uutta.

Ei todellakaan aina. Olisi mullakin varaa maksaa aina pyydetty hinta, mutta miksi maksaisin, kun saan halvemmallakin. Ne ostokset kun ei muutenkaan ole mitään sellaista mitä välttämättä edes tarvitsisin. Ennemmin sen "ylijääneen" rahan laitan sitten vaikka hyväntekeväisyyteen eläinten oikeuksien puolesta.

Hyväntekeväisyyttä voi tehdä myös ihmisille maksamalla pyydetyn hinnan. Etenkin kun hinta on jo huippuhalpa.

Vierailija
62/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan. Hinnat kohdilleen niin tavara liikkuu.

Jos hinta on -90% uuden vastaavan hinnasta, niin mikähän se olisi se "hinta kohdillaan"?

Ei ne ole läheskään kaikki tuotteet 90 prossaa halvemmalla.

Minulla on -50-90% mutta eipä käy kaupaksi kun vielä yritetään tinkata puolet pois. Ihan törkeää, saa myyjän vain suuttumaan. 

Herää kysymys, että mitähän sä oikein myyt ja minkä kuntoista....

Hyväkuntoisia tavaroita, käsityötarvikkeita, mm lankoja. Ostajille 1€/100g on liian kallista nykyään. Itse olen maksanut 4-5€/100g. 

Miksi se ostaja maksaisi sulle saman hinnan kirppistavarasta, jos kerta samalla hinnalla voi ostaa ihan uuden kaupasta. Vintedissä mikään ei maksa vain euroa tai kahta. Siellä tulee AINA sen myyjän hinnan päälle myös ostajan tuoteturva ja postikulut. Tämä pitäisin jokaisen myyjän myös tajuta. Se teidän 1 euron halpistavara maksaa oikeasti ostajalle monin kertaisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legot menee hyvin. Etenkin sellaiset, joita on aikoinaan ollut myynnissä vain rajoitetun ajan, setissä on kaikki osat tallella ja mukaan tulee alkuperäinen ohje. Parikymppinen poikani on myynyt Torissa sellaisia legojasettejä, joita annoin hänelle yli 10v sitten lahjaksi. Ne Tori hinnat logoille on osaksi kalliimpia kuin mitä tuotteet oli silloin joskus uutena. Esim 350€ iso setti. Ja kyllä, menee tunteja etsiä kaikki palat ja varmistaa, ettei niissä ole halkeamia.

Vierailija
64/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostanut olen torista lähes viikoittain, nyt on ostajan markkinat.  Lähes kaikki tehdyt tarjoukset on hyväksytty.  150€ putosi sataseen... 70€ putosi viiteen kymppiin nyt viikon sisällä.

Rahaa olisi maksaa se pyydetty hintakin mutta käytät tilaisuuden hyväksi ja tinkaat reilusti jotta rahaton ei varmasti pääse "rikastumaan"?

Tai sitten myyjä vain ahneuksissaan ja rahan kiilto silmissä on kuvitellut rikastuvansa noilla 😂. Kyllä näkyy hinnoissa olevan ilmaa.

Eri

Kukaan ei tässä maassa rikastu kirppismyynneillä. Nyt on työtilanne niin kamala että jokainen myy rahapulassaan jotta selviää laskuistaan ja saa lapsille ruokaa. Törkimykset tinkaa superhalvoista hinnoista ihan vaan itaruuttaan.

Eiköhän ostaja tinkaa rahan vähyytensä takia. Jos on paljon rahaa, niin se ostaa kaupasta uutta.

Ei todellakaan aina. Olisi mullakin varaa maksaa aina pyydetty hinta, mutta miksi maksaisin, kun saan halvemmallakin. Ne ostokset kun ei muutenkaan ole mitään sellaista mitä välttämättä edes tarvitsisin. Ennemmin sen "ylijääneen" rahan laitan sitten vaikka hyväntekeväisyyteen eläinten oikeuksien puolesta.

Hyväntekeväisyyttä voi tehdä myös ihmisille maksamalla pyydetyn hinnan. Etenkin kun hinta on jo huippuhalpa.

Haluan tukea eläinten asioita. Enkä minä voi mistään tietää kuka siellä olisi oikasti "se hyväntekeväisyyskohde" ja kuka muuten vaan haluaa tuotteestaan jonkin tietyn hinnan. Ei sellaista voi mistään tietää ja kuka tahansa saattaisi valehdella mitä tahansa myynnin syystä. Sen tarjouksen voi hyväksyä, tehdä vastatarjouksen tai hylätä. Ketään ei pakoteta myymään tingatulla hinnalla.

Vierailija
65/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten vaatteita on maailma täynnä. Paremmin myy moni muu juttu, esim 500-1000 palan palapelit. Jossa kaikki palat varmasti mukana. Ja käyttötavara, vaikka taskulamppu ja kuulosuojaimet.

Vierailija
66/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Tai sitten ei osta. On olemassa paljon erilaista keräily- ja vintagetavaraa jota ei ole valmistettu enää vuosikymmeniin eikä niitä näin ollen saa enää mistään uutena.

Vierailija
67/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Legot menee hyvin. Etenkin sellaiset, joita on aikoinaan ollut myynnissä vain rajoitetun ajan, setissä on kaikki osat tallella ja mukaan tulee alkuperäinen ohje. Parikymppinen poikani on myynyt Torissa sellaisia legojasettejä, joita annoin hänelle yli 10v sitten lahjaksi. Ne Tori hinnat logoille on osaksi kalliimpia kuin mitä tuotteet oli silloin joskus uutena. Esim 350€ iso setti. Ja kyllä, menee tunteja etsiä kaikki palat ja varmistaa, ettei niissä ole halkeamia.

Näitä ostaa usein aikuiset keräilijät.

Vierailija
68/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hinta on -90% uuden vastaavan hinnasta, niin mikähän se olisi se "hinta kohdillaan"?

Minulla on -50-90% mutta eipä käy kaupaksi kun vielä yritetään tinkata puolet pois. Ihan törkeää, saa myyjän vain suuttumaan. 

Hyväkuntoisia tavaroita, käsityötarvikkeita, mm lankoja. Ostajille 1€/100g on liian kallista nykyään. Itse olen maksanut 4-5€/100g. 

Miksi se ostaja maksaisi sulle saman hinnan kirppistavarasta, jos kerta samalla hinnalla voi ostaa ihan uuden kaupasta. Vintedissä mikään ei maksa vain euroa tai kahta. Siellä tulee AINA sen myyjän hinnan päälle myös ostajan tuoteturva ja postikulut. Tämä pitäisin jokaisen myyjän myös tajuta. Se teidän 1 euron halpistavara maksaa oikeasti ostajalle monin kertaisesti. 

Mistään en ole pyytänyt samaa hintaa minkä itse olen maksanut, johan sen tuossa kerroin että myyn 1€/100g.  Isoja pakkauksia joten tuoteturva ja postit on kohtuulliset eli ostaja maksaa puolet siitä mitä minä olen maksanut. Silti halutaan vielä puolet pois. Ihan törkeää. Pienet kohtuulliset hinnan alennukset hyväksyn silmää räpäyttämättä mutta lähes aina tarjotaan puolta halvempia hintoja. Etenkin ihan just julkaistuihin ilmoituksiin tulee näitä tarjouksia. 

Vierailija
69/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten vaatteita on maailma täynnä. Paremmin myy moni muu juttu, esim 500-1000 palan palapelit. Jossa kaikki palat varmasti mukana. Ja käyttötavara, vaikka taskulamppu ja kuulosuojaimet.

Palapelit ei kyllä myy ollenkaan, edes 2€:lla vaikka on kuva todisteena että kaikki palat tallessa.

Vierailija
70/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palapelit ei kyllä myy ollenkaan, edes 2€:lla vaikka on kuva todisteena että kaikki palat tallessa.

Olen kyllä myynyt niitä sekä Torissa että kivijalkakirppiksellä. Ja ostanut myös.

Vierailija
71/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä myynyt niitä sekä Torissa että kivijalkakirppiksellä. Ja ostanut myös.

Lähes jokainen kivijalkakirppikseltä ostamani palapeli on ollut vajaa eli puuttunut se yksi pala eikä yhdessäkään sitä ole mainittu. Maksoin kuitenkin 2-6€/kpl. Enää en osta yhtäkään, no ehkä eurolla voisin ostaa jos on mieluinen kuva. Kaikki myyjät huijaa näissä. Minulla on kuitenkin kuva todisteena mutta siltikin hintapyyntö 2-5€ on liikaa peleistä joista itse olen maksanut tuplasti enemmän.

Vierailija
72/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinpaikkakin vaikuttaa myyntiin. Isossa kaupungissa tulee helpommin se ostaja, joka ei maksa postimaksua.

Vierailija
73/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan palapelejä ja hyvin noita on ilmoitusten perusteella mennyt kaupaksi muillekin. Yksittäistä peliä en lähde ostamaan, koska ne muut kulut on aina turhan paljon siihen päälle, eli pakettina vähintään kaksi palapeliä. 1000 palaset menee parhaiten (niitä itsekin ostan), ja pitää olla ok merkki. Esim joku King on aika roskaa ja sellaisia en halua edes ilmaiseksi. Tietenki kuvallakin on aina merkitystä. 

Vierailija
74/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes jokainen kivijalkakirppikseltä ostamani palapeli on ollut vajaa eli puuttunut se yksi pala eikä yhdessäkään sitä ole mainittu. Maksoin kuitenkin 2-6€/kpl. Enää en osta yhtäkään, no ehkä eurolla voisin ostaa jos on mieluinen kuva. Kaikki myyjät huijaa näissä. Minulla on kuitenkin kuva todisteena mutta siltikin hintapyyntö 2-5€ on liikaa peleistä joista itse olen maksanut tuplasti enemmän.

Minä olen ostanut kivijalkakirppikseltä useita, joissa on kaikki palat. Kirppis Lila Oulussa. Jos itse myyn palapelin, kokoan sen just ennen myyntiä, jotta voin olla varma paloista. Ja kirjoitan tietoihin, että kaikki palat tallessa.

Vierailija
75/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostanut kivijalkakirppikseltä useita, joissa on kaikki palat. Kirppis Lila Oulussa. Jos itse myyn palapelin, kokoan sen just ennen myyntiä, jotta voin olla varma paloista. Ja kirjoitan tietoihin, että kaikki palat tallessa.

Arvostan tuota vaivannäköä. Oman kylän kirppikseen olen kyllä niiiiin pettynyt etten osta enää ollenkaan käytettyjä. 

Vierailija
76/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palapelissä pitää olla kaikki palat ja kiva kuva? Kehystättekö ne vai mikä juttu?

Vierailija
77/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan palapelejä ja hyvin noita on ilmoitusten perusteella mennyt kaupaksi muillekin. Yksittäistä peliä en lähde ostamaan, koska ne muut kulut on aina turhan paljon siihen päälle, eli pakettina vähintään kaksi palapeliä. 1000 palaset menee parhaiten (niitä itsekin ostan), ja pitää olla ok merkki. Esim joku King on aika roskaa ja sellaisia en halua edes ilmaiseksi. Tietenki kuvallakin on aina merkitystä. 

Kingit roskaa? Hyvälaatuisiahan nuo on olleet kaikki mitä olen ostanut. Laatikot on heikkoa pahvia mutta palat ihan hyviä. Kaikki moittii rustankin palapelejä mutta ei minulla ole ollut mitään vaikeuksia niitä koota. Minkälaisia tahmatassuja muut on ? 

Vierailija
78/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistään en ole pyytänyt samaa hintaa minkä itse olen maksanut, johan sen tuossa kerroin että myyn 1€/100g.  Isoja pakkauksia joten tuoteturva ja postit on kohtuulliset eli ostaja maksaa puolet siitä mitä minä olen maksanut. Silti halutaan vielä puolet pois. Ihan törkeää. Pienet kohtuulliset hinnan alennukset hyväksyn silmää räpäyttämättä mutta lähes aina tarjotaan puolta halvempia hintoja. Etenkin ihan just julkaistuihin ilmoituksiin tulee näitä tarjouksia. 

Miksi et vain ohita niitä tinkaajia. Sama jos kauppias suuttuisi jokaisesta joka kävelee kaupan ohi mutta ei tule ostamaan mitään.

Vierailija
79/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palat voi myös laskea, jos ei ehdi kokoamaan ennen myyntiin laittoa.

Vierailija
80/111 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi palapelissä pitää olla kaikki palat ja kiva kuva? Kehystättekö ne vai mikä juttu?

Miksi puserossa pitää olla kaikki napit tai kengissä molemmissa nauhat? Miksi lasin pitää olla ehjä tai veitsen suora?