Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***~Jouluisten Tiistai~***

08.05.2007 |

Ei päästetä pinoja liian pitkiksi:-)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listeriariskiin kannattaa suhtautua vakavasti. Itte just suoritin hygieniapassitutkinnon ja sitä varten luin ja ei ollut mitään kivaa luettavaa. Eli pakastetuotteista joka neljännessä voi olla listerioosi-bakteeria. Myös suomalaisissa. (Itse poimittuja marjoja käsittääkseni OK syödä suoraan!)

Ulkomaisissa pastöroimattomissa juustoissa myös melko yleistä.

Valio ei suosittele aurajuuston syömistä raskausaikana. Tällaiseen oman tuotteen " vastaiseen" lausuntoon on yleensä hyvä syy firmalla!

Tiedän (sekä henk koht että lukenut) myös tapauksia joissa vauva kuollut kohtuun listerian vuoksi.

Todennäköisesti graavilohta, ulkomaisia juustoja ja pakastetuotteita kypsentämättä käyttävä ihminen EI sairastu odotusaikana listeriaan mutta vaikka riskit on kohtalaisen pienet niin en itte ainakaan viitti riskeerata... Koska riskit on.

Toinen ryhmä jota kehotan välttämään on makeutusaineet. Niistä ei suomessa juuri varoitella mutta olen nähnyt muutaman dokkarin ja lukenut artikkeleita ja varsinkin aspartaami on aikalailla myrkkyä.

Jokainen tekee tietty niinkuin tahtoo mutta... :-) Tämä on melko lyhyt aika tämä raskaus.

Terveisin ei-mikään-tohtori-mutta tiedosta kiinnostunut ja sitä mielellään hankkiva, ei-hysteerisenä itseään pitävä Sintagma 6+6

Vierailija
22/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun oli pakko tulla jouluisten sivuille ilmoittamaan että tänään ultrassa näkyi elävä normaali sikiö jonka sydän sykki.Vieressä oli kuihtumaan päin oleva toinen sikiöpussi joten aluksi heitä oli ollut kaksoset.mutta näin.Muuta hyvää ei tässä oikein olekaan.kyllä niin törkee ärsytysolo ollut ja inhottaa,hermostuttaa,ällöttää kaikki maailman asiat.kumma kun raskaus vie elämänilon johonkin...mutta onneksi kokemus on osoittanut että supernormaalia tämäkin tunne on.ja muuttuu ihanaksi ootteluksi ja järkkäilyksi.meille siis tulossa VIIDES.syksyllä odottelin onnellisena 13vkolle asti kunnes selvisi tuulimuna ja rypäleraskausepäily.kovien vaiheiden jälkeen nyt näin kuitenkin mennään.tsemppii kaikille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite myönnän juovani nytkin jonkin verran mutta mahdollisimman vähän kumminkin. Meillä nuorimmainen huus 5kk kipujansa ennenkuin joku keksi makeutusaineet...söin siis lähinnä kevytjogurtteja ja mehukeittoa ja lihgtmehua...

Tänään juurihoidodssa ja mielenkiintoista oli selvitä klo.8 aamupalalla klo.15 että puudute hävis! Kyllä oli nälkä vaikka yritin kyllä juoda mahdollisimman paljon silti!

Koko päivän olen painanut pää kolmantena jalkana ja nyt VÄSYTTÄÄ!! Aamulla pitä herätä jo ennen 6:tta kun lähetään tunnin ajomatkan päähän nuorimman leikkaukseen ZZzzz...ajatuskin hirvittää jo!!!

Jep ,nyt nukkumaan!!

10+6

Vierailija
24/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti omatapani ole oikea mutta... Kuten joku jo aiemmin mainitsi (eri asia vaan) että raskasu ei ole sairasu. Miksi sitten käyttäännytään kuin se olisi?!

Jos ikäni olen light-juomia juonut niin tuskin ne elimistöstä haihtuu vaikka raskaana ollessa en niitä joisikaan.

Jos syön maksamakkaraa silloin tällöin mitä vaaraa siitä voi olla? A-vitamiinin osuus minimaalinen samoin maksan.

Aurajuustoa pitsassa ja akstikkeessa, so? Turvottaa korkeintaan :P Mut ah niin hyvää.

Eli tervejärki käteen!

Itse olen yli 6v työskennellyt ravintola-alalla ja reilut 10v ollut mukana omassa yrityksessä joka jatkojalostaa kasviksia ja hedelmiä joten luulen tietäväni hygieniasta :) ja passin omaan tietty.

Jokainen tekee tottakai tyylillään ja hyvä niin. Fanaattinen suhtautuminen imetykseen, raskauteen yms saa minut usein vain raivonpartaalle :( Se " syylistää" äitejä, saa vertailemaan omaa ja toisen paremmuutta - MRRR!

Anteeksi purkaukseni, hormoonit kai.

Hyvä vaan et itsestä ja vauvasta pitää huolta. En itsekkään millään tavalla toivo lapselleni pahaa tai tee mitään minkä todella uskoisin hänt vahingoittavan. Elän vaan maalaisjärjellä ja ajatellen ettei ennenkään teitty tämmöisest aj aks miten terveitä sitä silti ollaan :)

Äh mut varmaan lempataan ulos koko poppoosta :( Menen rauhoittumaan saunaan...

Vierailija
25/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kande keskustella välttämättä täällä " mikä vaarallista vauvalle" - juttuja... :) Mua pistää jostain syystä aina hymyilyttämään, kun kaikki pitää sitä omaa juttuansa tietenkin oikeimpana. Me saadaan kaikki kuitenkin neuvoloistamme luotettavaa -kokemuksiin ja tutkimuksiin perustuvaa tietoa. Jokainen löytäköön oman turvallisen rajansa, kunhan sen on itselleen hyvin perustellut. Eikös? :)

Rilla-ma-rilla: Oletkos miettinyt, voisiko vatsasi reagoida laktoosiin näin raskausaikana? Itselläni tulee kaamee pallomaha jos vähänkin saan jostain laktoosia. Sit maha menee enemmästä määrästä kuralle. Tunnen muutaman tapauksen, jotka herkistyvät vain raskausaikana maidolle. Itselläni on normaalistikin lievä laktoosi-ongelma, mutta raskausaikana joutuu olla tosi tarkkana, ei yhtään lipsumiisvaraa :).