Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***~Jouluisten Tiistai~***

08.05.2007 |

Ei päästetä pinoja liian pitkiksi:-)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se mitään, syödään siis tänään mehujäätä:-P

Vapaata olisi tänään ja tarkoituksena ainakin käydä pitkällä lenkillä, satoi tai paistoi.

Taas yksi kysymys: Oletteko ruvenneet näkemään raskausaikana epätavallisen paljon unia? Mulla pyörii oikein leffat öiseen aikaan ja välillä joutuu ihan nauramaan, kun ovat niin hulluja (eivätkä liity mitenkään vauvaan, vaan ihan muuta arkista hömppää)

P-M rv 8+2

Vierailija
2/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niin aurinkoista enää tänään.. Toivottavasti ei sentään vettä tule koko päivän, että pääsee lasten kanssa ulos.

Unia täälläkin näkyy paljon enemmän taas kun ennen, ja oikein toimintaa ja jännäriä ja ihmisiä joita et ole aikoihin nähnyt/edes miettinyt;-)

Lueskelin tuossa tämän vuoden huhtikuisten yliaikaisten pinoa..Tuli elävänä mieleen vuoden takaiset tunnelmat ja se loppuajan piiiiiinaava odottelu, ne kolotukset ja vaivat ja huonosti nukutut yöt... Että toisaalta on ihan tyhtyväinenkin että ollaan vasta alussa on vähän aikaa vielä helpompaa ja just toi keskiraskaus on aika hyvää aikaa minulle, mutta viimeinen kolmannes onkin sitten se raskainta aikaa, kun ei pysty syömään kun vatsa täytyy ja tulee paha olo, närästää koko ajan (Rennietä kuluu, paljon) Ei jaksa lähteä kaupoille tai paljon lenkillekkään ja tosiaan nukkuminenkin on vaikeaa. Mutta silti tuli olo, kun toiset kirjoittivat nyyttinsä jo hakeneensa, että mäkin haluan!

Tää palstailu on sikälikin terapeuttista, kun oireet/vaivat on melkein aina jollakin toisellakin, täällä pystyy/saa rutista asioista, kun ei kukaan ymmärrrä(toinen raskaana oleva kyllä ymmärtää) tai muuten vaan olo on milloin minkäkinlainen, saa säästettyä ne ei raskaana olevat ihmiset näiltä höpinöiltä;-)

Kävin eilen jonkun 5km kävelylenkin, ja illalla olin kun piesty..Missähän välissä mun kunto ehti rapistua aivan nollaan? Pakko mennä sitten tänäänkin jos vaikka sais taas otettua lenkkeily rytmistä kiinni. Kun tuo meidän huhtikuinen 06 syntyi lähin samana päivänä lenkille kun synnäriltä kotiuduin ja kävelin lähes joka päivä 5km 7 viikon ajan, kyllä sai makkarat kyytiä..Mutta sitten tuli kesä ja lapset jäi kotiin, eikä niitä saanut lenkille mukaan, eikä silloin kotiinkaan voinut jättää, niin se lopahti siihen. Mutta nyt uutta yritystä, tosin tämä lopahtaa viimeistään siihen kun nuo loppuun venytetyt liitokset (monta synnytystä) alkaa taas vihoittelemaan, eli tossa parin kuukauden päästä viimeistään:(

ponnari ja pikku itu 8+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mieliala tässä alkuraskaudessa on kroonisesti vähän mälsä... Ehkä se johtuu unenpuutteesta kun ei ole mahista vedellä päikkäreitä päivisin vaan pitää vaan toimia duracell-pupuna. Mulla on sama resepti väsähtämiseen kun jollain muullakin, en muista nikkiä, et kun koko ajan heiluu paikasta toiseen niin ei kerkee nukahtaa! Oon päivisin siis koulussa.

Mussuttelen kanssa vitamiineja, kalkkitabuja sekä kalaöljypillereitä ja en tiiä johtuuko niistä tämä pahoinvoinnin lähes totaalinen puute. Mut en valita, ainakaan vielä. Sit jos ei sydänääniä perjantaina ultrassa näy niin sit vasta valitetaan.

Housut puristaa, jotenki tuntuu että se kohdunpallero, mitä sen nyt olis reilun mandariinin kokoinen näillä viikoilla, lykkää tota läskiä ylemmäs ja ylävatsa on mulla kans iso makkara. Tosi ärsyttävää, tukaloittaa oloa. Housujen yläpuolelta nätisti pursuaa... Koko ajan on ahdistava olo normihousuissa, aamusta lähtien, mutta minkäs teet...

Mammahousut tietenkään vielä pysy.

Kerrottiin eilen meidän vanhemmille ja iloisen vastaanoton sai mut eipä enää kolmannen lapsen kohdalla kukaan poksauttele sampanjoja auki... ;-) Nyt sit tän ekan ultran jälkeen saa lähisukukin tietää. Ajattelin asiaa niin että jos menee kesken vaik rv 10 ja sitä joutuu kaavintaan sairaalaan niin siitäkin luonnollisesti lähisuvulle kertoisin.

Jaksamisia...

Sintagma 6+6

Vierailija
4/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltei viikko vierähti etten täällä vieraillut.. viime viikolla oli eka neuvola ja eipä sielä muuta kun paprujen täyttelyä, eka ultra varattu 28.5 eli siihen asti jännätään! Neuvolan täti laskeskeli raskausviikkoja ja päädyttiin et nyt mennään sit Rv 9+3 mut taitaapa tipahtaa ultrassa varmaan viikolla..

Toka neukkari on 25.5 ja siel on sit se lääkärikin, koittaakohan ne sit niit sydänääniä metsästää? onneks se ultra on sit het viikonlopun jälkeen jos neuvolas ei kuulla/kuunnella ni saapahan sitte tietää!

Olo on mitä järkyin! väsyttää niin tajuttomasti ja tänä aamuna tuli sitten se kauan odotettu oksukin :( tähän asti aamut ollu pelkkää kuvotusta mut nyt iski sit oikein olantakaa.

Takana piiitkä työviikko (yli 40h) et eiköhän sekin jo verota voimista.

hirveet omanapa valivalit tuli mut kestäkäähän!

Vierailija
5/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa...mul oli kauhia flunssa ja väsymys vieny voimia...

mul kauheeta öklötystä ja mikää ei kestä sisäl...mikä inhottavinta et tää on koko päivästää...pikku neidin kaa pitäs jaksaa touhuta ja tehdä koti hommia ja töitäkin...

huomena ois eka neuvola...jännä kun ei oo ns.samanlaista tää raskaus kun eka...sitä jännitti ja mietti asioita ja nyt lähinnä toivoo vaan et viikot menis nopsaa....

huomena neiti lähtee mummolaan la asti ja mies töihin la asti toiselle paikkakunnallle...saan vähän huilia yksinään=)

mut ilmottelen kuulumisia kun neuvola ohi....

manja-82 ja rv 9 ja risat

Vierailija
6/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sintagma: Mulla oli hetki sitten kans vähän alakuloinen olo. Olen vuoren varma, että se johtui juuri siitä, etten levännyt pahimman väsymyksen aikaan, kun ei ollut mitään saumoja nukkua. Kirjotin jokuaika sitten niistä jännityskoristuksista. Nekin kaikki voin nyt hyvin levänneenä laittaa liiallisen rasituksen piikkiin. Olin viikon vapaalla töistä -suurkiitos miehelleni ja äidilleni, jotka huomasivat pahan oloni, ja " pakottivat" minut sairaslomalle. Nyt tuntuu, että voimat ovat palautuneet entiselleen, ja mieli on taas korkealla. :)

Sintagma ajattele itseäsi, vaikka olisi kuinka kiirettä -lepää ja unohda koko muu maailma! ♥ voimahali ♥

Omanapa: Täällä kanssa paino nousee, nousee, nousee... :) Pahoinvointia ei ole, väsymystä ei ole enää päivisin, (illalla kyllä kaadun sänkyyn ja nukahdan heti.)

Jotenkin nyt on niin voimakas olo hekisesti ja fyysisesti. Toivottavasti nyt alkaisi se keskiraskauden ihanuus pistämään päätään esiin. :)

Kaikille hyviä vointeja ja virkeetä mieltä! Toivottelee: perhonen ja pikkuinen 9+5

Vierailija
7/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manjalle jaksuja flunssan kanssa ja muutenkin kaikille pahoinvoiville... onneksi kohta pitäs alkaa helpottamaan.

Itellä tänään taas meinasi öllötys-närästys yllättää, kun en viime yönä juonut. Juomiskikka todella tuntuu auttavan tuohon öllötykseen.

Olin eilen neuvolassa. Paperit laitettiin kuntoon ja verikokeet otettiin. Painoa oli tullut 1.2 kg normaalipainooni. Yritän nyt pitää vähällä tuon painon nousun tälläkertaa kun viimeksi tuli reilummin enkä ehtinyt saada niitä kaikkia vielä pois ennen tätä. Sydänääniä ei yritetty kuunnella. Hyvä niin olisin vaan huolestunut jos eivät vielä olis kuulunutkaan. Seuraava kerta onkin sitten 15.6, joten sit jo pitäs varmasti kuulua :D

Mulla on kans ihan erilainen olo nyt kuin viimeksi. Nyt mulle tulee kauheita kuumia aaltoja, joista ei viimeksi ollut tietookaan. Lisäks hiiva on alvariinsa tulossa tai menossa. Seuraavaks meen kyllä hakee apteekista niitä maitohappobakteereita ja yritän välttää makeeta.

Sitten mä aina unohdan olevani raskaana. Suuren huomion kun tuo pikku-ukko saa äitiltänsä. Ehkäpä sitä sitten alkaa paremmin muistamaan kun maha alka olla tiellä. Nyt se on vaan tuollainen söpö pömppis.

Mymmeli rv 10+0 JEE eka kymppi täynnä ... eli neljäsosa koko raskaudesta jo mennyt :D

Vierailija
8/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa minäkin uskaltautuisin ihan enemmänkin kirjoittelemaan, oireita alkaa tulemaan pikkuhiljaa, öklötys on nousemassa pintaan. toisaalta meillä töissä on kaamee mahatautiepidemia menossa, joten voihan se olla sitäkin. väsymys on aivan kamala(ei vielä niin kamala ku esikolta)sunnuntaina töiden jälkeen nukahdin istualleni kahvipöytään(vieraitakin oli) aika noloa...

torstaina käydään ultralla kurkkaamassa ja toivon mukaan syke näkys. me ei olla vielä kerrottu isovanhemmille eikä sukulaisille, pari ystävää tietää ja työtoverit(oli pakko kertoa ku en pysty normaaliin tahtiin töitä tekemään)mutta äitienpäivänä osi tarkotus kertoa koska mennään viikoksi mun vanhempien luo lomalle niin eihän tämä salassa pysy päivää pitempään. ois kiva jos syke näkys ultrassa niin vois laittaa äitienpäiväkortin mukaan kuvan tulokkaasta.

vaan nyt on esikko päiväunilla ja ajattelin käyttää tilaisuudne hyväksi ja suunnata peiton alle minäkin.

tamatu 6+3(ultrassa tulee alaspäin)

Vierailija
9/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla ihan kertomaan, kun olen ihmetellyt, mutta silti ollut tyytyväinen siitä, ettei himoja eikä nälkä ole vielä yllättänyt, no nyt on!

Eilen olin ruokakaupassa ostin vain muutaman jutun, kun mitään ei oikein tehny mieli, ostokset maksettuani satuin vilkasemaan seuraavan asiakkaan ostoksia ja siinä se oli : pussillinen punaisia omenoita! En jaksanut lähteä niitä enää hakemaan. Sitten illalla haaveilin mäkkärin mozzarella puikoista ja tänään eksyin tuonne leipoms blogeihin ja härrikyyd, että onkin nyt nälkä (söin just) ja tekis mieli leipoo kakkuja ja piirakoita, pullaa ja torttuja...Hyvästi kevyt linja, se taitas olla menoa nyt. Ennen edellistä raskautta olin normaalipainoinen vuosien yrityksen tuloksena ja luulin, että olisin normipainolla koko raskauden ajan; turha luulo, vaikka tiedän mitä pitäisi syödä ja kuinka paljon, ettei tulisi painoa, niin tällä ei ole järjen kanssa mitään tekemistä! Jos joku puhuu jostain herkusta mun alkaa heti tehdä sitä mieli ja pakko on kanssa saada. Mulla pahoinvointi on niiiin lievää, että kaikki menee ja enemmänkin:(

ponnari taas samat viikot ja päivät kun muutama tunti sitten ;-)

Vierailija
10/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa siellä KYLMÄ!!! oisko joku 4 km tullu käveltyä, oli niin hyytävä ilma, että käännyin kesken matkaa pois.

Ponnari: minua kans riivaa hirveä nälkä, tulee syötyä kohtuuttomat määrät, jotain lohtua huonoista päivistä, tulee edes hieman paastottua välillä. Karkkia taas kuluu, kun annon muka itselleni luvan syödä, jätskiä ja mehujäätä. Minne on kasvikset jääneetkään??? Ja kun ne syömiset tosiaan on pullaa ja piirakkaa....

Mitä ootte suunnitelleet äitienpäiväksi? Onko lahjat tai yllätykset hankittu jo tuleville mummoille?

Vierailija
11/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pääsen tänne, kun on ollut niin monenlaista hötäkkätä. Eilen kerrottiin minun vanhemmille ja viikonloppuna miehen vanhemmille, joten se jännitys on ohi. Mitään suuren suurta reaktiota ei vauvauutinen saanut aikaiseksi, mutta mun äiti sanoin kyllä pommin tipahtaneen. :)

Tuli tuossa mieleen, että kaikki puhelee raskauden oireista - myös itse. Tulee vain tässä mieleen, että eihän raskaus ole sairaus. Eikös sairaudessa ole yleensä oireita? En kylläkää keksi mitään parempaa sanaa tilalle, mutta halusin nyt vain huomioida tällasen jutun mikä on pyöriny päässä.

No niistä oireista... syöminen on jotain kamalaa edelleen. En millään saa rauhoitettua tätä hinkua puputtaa ruokaa! Jonkun verran on ollu masu pipi, mutta sen on kestäny. Oon vain jutellu tiitiäiselle, että yrittää pysytellä siellä masukissa ettei äipälle ja iipälle tu paha mieli. :) Niin ja liikkumisestakin porukka aiemmin jutteli. Mä oon huomannu, et pyöräily on kivaa: saa läskit roikkua tuulessa vapaana, eikä massukaan ole vielä edessä. Kait se on sitten jalkapelilenkkeilyyn vaihdettava, kun maha kasvaa eikä voi enää fillarilla ajella.

Kaikille kevättä rintoihin!

Visbe ja tiitiäinen 8+1

Vierailija
12/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitaten eiliseen vuodatukseeni. Olipa helpottavaa lukea, että muilla on samanlaisia mietteitä. Perhonen kirjoitti, että leppoisa keskiraskaus tekisi jo tuloaan - toivottavasti meille muillekin pian! Kävin muuten kurkkimassa elokuisten pinossa ja siellähän tuntui olevan vain reippaita ja energisiä odottajia. Valonkajoa siis muutaman kuukauden sisällä ainakin näkyvissä. Alle kaksi viikkoa np-ultraan, iloinen asia sekin - ehkä tämä sitten alkaa tuntua todelliselta.

Mymmeli: kylläpä hätkähdin kun kirjoitit, että neljännes raskaudesta takana. Mutta niinhän se on, hurjaa! Iso jee todellakin!

Manna 10+3

Vierailija
13/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelinpa laittaa itsenikin taas mukaan.. Kolmatta odottelen (mulla on kaksi poikaa 3,5v ja 5,5v) ja nyt viikkoja kasassa 8. Kaikki yököttää, eikä mikään tahdo pysyä sisällä. Maustamattomaan juguun ja rasvattomaan piimään olen kehitellyt jonkinlaisen riippuvuussuhteen. Lisäksi koomaa lähentelevä väsymys iskee aina iltäpäivällä klo 14. Ei kovin hyvä juttu töiden tekemisen kannalta, kun meinaan kuukahtaa tietsikan ääreen;)

Palaillaan.

Vierailija
14/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ruuasta on ollut tänään paljon puhetta, ja neuvolassahan varoteltiin tuorejuuston ja graavikalan jne.. syömisestä, niin tietäiskö joku että onko fetajuustokin kiellettyä? Eikös sekin ole tuorejuustoa.. tai niin mä olen kuvitellut..? Mulla on ollu aina kauheet himot fetajuustoon enkä tiiä miten pärjäisin 9 kk ilman jos sitä ei saakaan syödä!!! Samoin on kyllä tohon graavikalaankin enkä oo oikeen vieläkään toipunut ajatuksesta että se on kiellettyä :) Salmiakista ei kyllä luovu :D

Käytiin pojan kanssa pyöräilemmässä just n. 6 km.. hyvin se jakso vaikka vähän epäilin. Meinas äippä tippua kyydistä ensin :)

Vierailija
15/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödä tekee mieli ja syöminen on kivaa ja kaikkea on pakko saada! Tänään friteerasin ittelleni lounaaksi täytettyjä cheddarjalapenoja ranskankerman kanssa, ai että on terveellistä! Viime raskaudessa olin addikti näihin 1000 kalorin (no ei ny ehkä ihan) herkkuihin! Mut ei oo kyllä mitään parempaa...

Seuraa vaan tuhti ja huonohko olo ainakin 3 tunniksi näitten jälkeen mut kompensoidaan syömällä perunapurjokeittoa illalliseksi!

Toivoisin pienenpientä pahoinvointia silloin tällöin (ja varsinkin raskaiden ruokien, kuten suklaa, jälkeen!) niin tulis vähän mietittyä mitä suuhunsa laittaa...

Nyt lupaan etten osta mitään friteerausta kaipaavaa pitkään aikaan :-P !

Onko muuten muita, jonka aiemmat lapset olisivat syntyneet 41+ -viikolla tai jopa 42+ ? Mä oon nimittäin melkein varma et tää syntyy vasta ens vuonna...

Sintagma, edelleen 6+6

(Silloin ihan ekoina raskauspäivinä muistan et " kaikki" oli hurjan pitkällä viikoilla 6+ - 7+ ja nyt löytyy jo 10+ porukkaa! Äkkiä se aika menee!)

Vierailija
16/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ulkomaiset on NOU.

Vierailija
17/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sit on käyty neuvolassa kaikki on iha hyvin mitä alapaine on jossai taivaas mut sano et saattaa johtua pelkästää siit ku en nukkunu viimeyön paljoa ku jännitti niin älyttömästi =)

outoo kattella tota äitiyskorttia ittellä ku tottunu kattoo sitä jollain kavereil =)

t.minna-maaria 8+4

Vierailija
18/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siivonnut olen sit koko päivän kun ei sitä vettä sit satanutkaan aamun jälkeen.

Syömisestä. Mullekkin maistuu taas. Aluks maistu vaan salaatit ja hedelmät. Nyt herkku kaikki rasvainen ja ei terveellinen (pitsat, hampparit) mut onneks hedelmät ja salaatitkin on pop.

Minä en ole koskaan perustanut noihin saa-syödä-ei-saa-syödä-juttuja. Terveellä maalaisjärellä olen menny kaks aiempaakin raskautta ja niin teen nytkin. Eli olen syönyt maksamakkaraa, juon light limuja, hörpin battertyä mieheltä, syön auraa ja fetaa jne. Ekan kohdalla kätilö sanoi ettei mikään ole kiellettyä vaan terveellä järellä kun aattelee niin hyvin menee :)

Joku kyseli aiemmista raskauksista ja niiden ylimenosta. Täällä löytyy! Eli luulen et mekin jakaannutaan vasta ensi vuoden puolella. Esikko syntyi rv 41+4 (p4100g/51cm) ja kakkonen käynnistyksellä rv 42+0 (3840g/52cm),la siirretty jo viikolla eteenpäin. Kakkonen ei varmaan ois tullu vielä tuolloinkaan ominavuin ;) Luulen myös et kokoa löytyy tältä kolmoseltakin sitten...

Ei kait tässä ihmeitä. Mahaa välillä juilii, nipistää, pistää...et kai se kohtu siellä kasvaa. Pissalla saa ravata jatkuvaan :( Enää viikko ekaan neuvolaan - jee!

Kanelinen ja IitaEemeli rv 8+3

Vierailija
19/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Sintagma!! Tuo helpotti paljon :) Valiota olen muistaakseni popsinutkin. Eli fetan syönti jatkukoon :D

Vierailija
20/25 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä nippu paperia ja melkein tunti siinä meni. Kaikki ok, paino on tippunut normaalista, kiitos syömättömyyden. Lakettuaika korjaantui hieman, tainnut lääkäri katsoa huonosti nyt on l.a. 24.12, saa sitten nähdä milloin tulee, mutta onhan tuo hauska kertoa =)

Siis edelleenkään ei oikein mikään maistu ja lisäksi ollut parina päivänä hillittömät ilmavaivat, lähinnä iltasella ja silloin housutkin kiristää paljon. Mistä lie johtuu kun en edes ole milekään allerginen, ellen sitten raskaudelle ;)

Mitäs muuta, niskapussiultran ajan varasin myös, ettei unohdu. Se on sitten kesäkuussa. Joka onkin seuraava käynti samalla ja sen jälkeen heinäkuussa neuvolan puolelle, vähän on olo kuin olisi heitteillä! Olen edellisten kanssa ravannut urakalla neuvolassa, lääkärissä ja ultrassakin. No, voi se olla edelleen tulevaisuutta.

Kaikille jaksamista ja toivottovasti nuo ruokahalut jakaantuisi vähän tasaisemmin =) Mulla kauhea nälkä muttei voi syödä!

Rilla-ma-rilla ja tonttuvauva