Oletteko tyytyväisiä asuntomme ilmansuuntiin?
Kommentit (22)
Minulta tulee kohta talouspaperiin
Ikkunat on joka suuntaan, joten kyllä.
Okt.
Vierailija kirjoitti:
Ikkunat on joka suuntaan, joten kyllä.
Okt.
Sama, kaikkiin suuntiin järvinäköala.
Etelä saisi olla enemmän lännessä, mutta muuten on hyvät ilmansuunnat.
Läpitalon kerrostalokämppä, ikkunat itään ja länteen. Sopii hyvin, kun aamulla keittiössä näkee auringon nousun ja illalla parvekkeelta auringon laskun. Pahin keskipäivän paahde ei osu kämppään lainkaan.
Pakoputkesta tulee verta. Lääkäriin?
Vierailija kirjoitti:
Etelä saisi olla enemmän lännessä, mutta muuten on hyvät ilmansuunnat.
Nii. Itä voitaisiin poistaa ilmansuunnista kokonaan. Itä tuulella ei kalakaan käy pyydyksen. Muut ilmansuunnat siirretään sitten 180 asteeseen nykyisen 360 asteen sijaan. Kellokin voidaan muutta olemaan vaan 00 - 18 kun se loppu on vähän turhaa.
en tiiä mihin suuntaan ilma täälä virtailee mutta kyllä se tuntuu vaihtuvan, t jukkatalonpoika
Meillä on pieni omakotitalo, jossa on kaksi huonetta. Tuvassa on ikkunat etelään, itään ja pohjoiseen, ja kamarissa on ikkunat etelään ja länteen. Auringonlasku hohtaa sieltä tupaankin.
Olen todella tyytyväinen.
En. Kohta on kaikki kaktukset kuolleet, kun ne eivät saa riittävästi valoa. Ainut ikkuna, mihin mahtuu mitään kukkia, on olohuoneen ikkuna, ja se on pohjoiseen päin. Periaatteessa yläkerran aula olisi toinen vaihtoehto, mutta siellä pidetään verhot aina kiinni, koska siellä pelataan tietokoneella, katsotaan leffoja jne.
os kukat olisivat minulle elinehto, ne varmaan olisivat siellä yläkerran aulassa. Pelit ja vehkeet olisivat pimeässä olohuoneessa.
Tykkään etelästä ja lännestä, pohjoisestakin hieman mutta itä ei ole mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Läpitalon kerrostalokämppä, ikkunat itään ja länteen. Sopii hyvin, kun aamulla keittiössä näkee auringon nousun ja illalla parvekkeelta auringon laskun. Pahin keskipäivän paahde ei osu kämppään lainkaan.
Mulla auringon nousu makkareiden puolella ja olkkarin ja keittiön puolella auringonlasku.
Asuin asunnossa, jonka parveke oli länteen ja sen jälkeen halusin ehdottomasti lounaaseen tai etelään, jotta aamupäivät eivät olisi niin synkkiä. Joskus katselen rakenteilla olevia taloja ja mietin kuinka voisi asua, jos parveke on pohjoiseen. Ei paista koskaan aurinko ?
En tiedä, koska en ole käynyt teillä.
Olen, mutta suunnitteluvaiheessa painotimme vähän liikaa sitä että keskipäivällä valo tulisi asuntoon. Loppujen lopuksi keskipäivällä ollaan harvoin kotona. Minulle ideaali pääsuunta rakennukselle olisi noin lounaaseen tai jopa länsilounaaseeen.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään etelästä ja lännestä, pohjoisestakin hieman mutta itä ei ole mun juttu.
Kävin idässäkin ennen koronasulkua. Pohjoisessa käyn lähes joka kesä pari kolme viikkoa.
Tykkään kyllä ilmansuunnista. Tosin ne on suomeksi vähän vaikea muistaa, siihen en ole oikein tyytyväinen. Muissa kielissä on helpompaa kun ei tarvitse muistaa kuin neljä.
Asuntonne