Lentoja ei voi siirtää + kipeäksi tuleminen
Ostin lennot, jotka olo halvinta kastia. Niitä voi siirtää aika isoa maksua vastaan. Jos lapset sairastuu tai vanhemmat ja joudutaan perumaan lennot maksaako mikään vakuutus takaisin mitään? Kotivakuutus on ja matkavakuutus työpaikan puolesta, joka kattaa koko perheen. Matkavakuutukseen kuului, kun kerran kysyin, se että jos sairastuu lääkärintodistuksella olisi saanut rahat takaisin. Tässä oli tilanne kun puhuttiin 6000 euron matkasta.
Ja onko järkevää vaan perua lennot jos sairastutaan, vakuutus tuskin korvaa näitä ylimääräsiä lentojen siirtokuluja?
Osaako kukaan sanoa?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt useita reissuja sairaana mm. influenssa, korona, flunssa, ripuli. Aika raju tauti pitää olla ennen kuin se oikeasti vie toimintakyvyn.
Tartuttanut muihin?
Aina teitä paskapäitä löytyy.
1) matkavakuutus korvaa omavastuun jälkeen lääkärintodistuksella peruuntuneen matkan.
2) jos haluat tehdä reissun maksat sen kokonaan itse kun varaat uuden
Vierailija kirjoitti:
Siis mitään sairastumista ei ole vielä ja matka kesällä. On kova säästövuosi meneillään, mutta haluan yhden reissun silti tehdä. Halvan. Ja nyt jo stressaan et jos menetän reissun ja rahat, noin 500e, mikä on toki pikkusumma mutta silti.
Ei mulle ainakaan 500€ ole mikään pikkusumma. Jos pidät tuota summa pikkusummana, niin rahaa taitaa olla riittävästi ja olisi ollut varaa ostaa paremmat lentoliput.
Itse otin Finnairilta keskiviikkona liput ja ostin kalliimmat liput joissa on peruutusturva ja sai itse valita paikan. Ei ollut niin paljon kalliimmat kuin keskiluokan liput. Halvimpia lippuja pelkillä käsimatkatavaroilla en edes harkinnut.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt useita reissuja sairaana mm. influenssa, korona, flunssa, ripuli. Aika raju tauti pitää olla ennen kuin se oikeasti vie toimintakyvyn.
Lentokoneeseen ei ole mikään pakko ottaa sairaana. Itse todistin tilannetta, kun vatsatautinen perheineen pistettiin lentokoneesta ulos juuri ennen nousua. Tämän takia lento sitten myöhästyi 1.5 h.
Ylipäätänsä sairaana ei tulisi matkustaa. Tällaiset ohjeet, että koneeseen vaan, on ihan järjettömän itsekeskeisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunlaisesi pilaavat sitten muidenkin reissut. Koneessa yksikin influenssaa sairastava voi sairastuttaa laajankin joukon.
Kyllä ne taudit yleensä vasta siellä kohteessa iskee, enkä sairastumisen takia ole lähdössä pois.
Maksan aina lennot ja majoituksen luottokortilla, niin saan ilmaisen matkavakuutuksen. Kerran on tarvinnut lento perua lapsen noroviruksen takia ja siitä hain lääkärintodistuksen ja sain matkarahat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa menet reissuun, jos sulla paska lentää ku varpusparvi ja käyt vessassa ripuloimassa 10 min välein? Tai jos sulla on influenssa, pää täynnä räkää, kuumettä 39C, nenä tukossa, kotvat kipeät. Epäilen sun ripuliasi, influenssaasi ja lentomatkustustasi.
Mulla influessa ei kestänyt juuri päivää pidempää. Iski noin 39-40 asteen kuume, mutta sattui olemaan laivapäivä juuri silloin niin ei tarvinnut tehdä juuri mitään. Sain sen toiselta matkustajalta laivassa. Salmonellan kanssa en pystyisi matkustamaan. Sen myönnän. Sen olen sairastanut kotona matkan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa menet reissuun, jos sulla paska lentää ku varpusparvi ja käyt vessassa ripuloimassa 10 min välein? Tai jos sulla on influenssa, pää täynnä räkää, kuumettä 39C, nenä tukossa, kotvat kipeät. Epäilen sun ripuliasi, influenssaasi ja lentomatkustustasi.
Mulla influessa ei kestänyt juuri päivää pidempää. Iski noin 39-40 asteen kuume, mutta sattui olemaan laivapäivä juuri silloin niin ei tarvinnut tehdä juuri mitään. Sain sen toiselta matkustajalta laivassa. Salmonellan kanssa en pystyisi matkustamaan. Sen myönnän. Sen olen sairastanut kotona matkan jälkeen.
Mulla taas influenssa veti viikoksi sairaalakuntoon, 40c kuumetta ja verenpaineet oli niin korkeat, että halusivat ottaa osastolle.
Kiitos kun tartutat sinulle lievää tautia eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitään sairastumista ei ole vielä ja matka kesällä. On kova säästövuosi meneillään, mutta haluan yhden reissun silti tehdä. Halvan. Ja nyt jo stressaan et jos menetän reissun ja rahat, noin 500e, mikä on toki pikkusumma mutta silti.
Ei mulle ainakaan 500€ ole mikään pikkusumma. Jos pidät tuota summa pikkusummana, niin rahaa taitaa olla riittävästi ja olisi ollut varaa ostaa paremmat lentoliput.
Itse otin Finnairilta keskiviikkona liput ja ostin kalliimmat liput joissa on peruutusturva ja sai itse valita paikan. Ei ollut niin paljon kalliimmat kuin keskiluokan liput. Halvimpia lippuja pelkillä käsimatkatavaroilla en edes harkinnut.
No silleen pikkusumma että viime vuonna yhteen reissuun meni kymppitonni. Nää liput oli ns halpalentoyhtiöllä 2/3 edullisemmat kuin finskillä. Järkyttävä ero hinnoissa.
Lennot voi siirtää kunhan ei osta niitä ihan karjakastiin. Nämä myyntiehdot ovat aika selvästi esillä ainakin Finnairin sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silleen pikkusumma että viime vuonna yhteen reissuun meni kymppitonni. Nää liput oli ns halpalentoyhtiöllä 2/3 edullisemmat kuin finskillä. Järkyttävä ero hinnoissa.
Mä katsoin Norwegianilta lentoja kohteeseen ja oli vähän kalliimmat hinnat ja huonot aikataulut. Finnairilla paremmat aikataulut mun suunnitelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä luottokortilla maksettaessa lisäturva sairastumisen varalle ja saa rahat takaisin.
Jos lapsi sairastuu, saako koko perhe rahat takaisin ?
Aloitus on : JOS lapset sairastuu tai . . . Ei ap:n kannata matkustaa tuolla logiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Sinusta on ok tartuttaa muut matkustajat? Olet varsinainen minä, minä ääliö.
Itkekkäät mulkut matkustaa sairaana ja tartuttaa muut surutta. Mutkun MINÄ.