Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku lapsuudenkaveri laittaa kaveripyynnön? Onko muuta motiivia kuin stalkkaus?

Vierailija
06.04.2026 |

Eräs lapsuudenkaveri laittoi vuosia sitten kaveripyynnön. Hyväksyin. Kirjoitti että moi mitä kuuluu. Vastasin ihan normaalisti. Meni 2kk ettei edes lukenut vastaustani. Sitten kirjoitti uudestaan moi mitä kuuluu. En vastannut enää mitään ja poistin kavereista. Tästä siis jo useampi vuosi aikaa. Nyt laittanut taas kaveripyynnön. Ihan oikeasti, miksi? Ja en todellakaan hyväksy. Mitä se niin kovasti haluaa nähdä ja stalkata?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuon takia erillinen FB-profiili, jossa näkyy julkisesti tekoälyn tekemät kuvat upeasta palatsista jossa muka asun, luxus autot, seksikäs nuori hoikka isotissinen vaimo ja oman kuvani olen filtteröinyt lihaksikkaaksi ja komeaksi. 

Yksityisprofiilia ei löydä kukaan, mitään kuvia ei näy, nimi on väärä ja sinne otan kavereiksi vain ne harvat ja valitut, joiden kanssa haluan olla tekemisissä.

Vierailija
22/28 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten stalkata? Pelkäät, että tulee jonain päivänä ikkunasi taakse, kun somessa juttelet?

Ei vaan stalkkaa nimenomaan sen somen kautta, koittaa saada sitä kautta saada tietoa ihmisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua aidosti kiinnostaa miten vanhalla tutulla menee ja miten on elämä mennyt. Enpä ajatellut, että sitä stalkkauksena pidettäisiin. Tai juoruamisena. Kelle mä nyt juoruaisin, kun harvan kanssa on yhteisiä tuttuja. 

Mä asun aivan eri paikassakin kuin lapsuudessa.

Mä olen muutamaan lapsuudenaikaiseen kaveriin saanutkin yhteyden ja ollaan nähty, kun käyn vanhemmilla. Ihan kvaa pitää yhteyksiä yllä. 

Toivottavasti ei ole heille pakkopullaa, kun tuntuu täällä palstalla, että kaikki ystävällisyys ja yhteydenpito pidetään jäätävänä rasitteena. 

Vierailija
24/28 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten stalkata? Pelkäät, että tulee jonain päivänä ikkunasi taakse, kun somessa juttelet?

Ei vaan stalkkaa nimenomaan sen somen kautta, koittaa saada sitä kautta saada tietoa ihmisestä.

Ja käyttää sitä tietoa mihin tarkoituksiin? Eikö stalkkaaminen tarkoita vaanimista? Eikö someen laiteta juuri sitä tietoa mitä halutaan toisille jakaa?

Vierailija
25/28 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua aidosti kiinnostaa miten vanhalla tutulla menee ja miten on elämä mennyt. Enpä ajatellut, että sitä stalkkauksena pidettäisiin. Tai juoruamisena. Kelle mä nyt juoruaisin, kun harvan kanssa on yhteisiä tuttuja. 

Mä asun aivan eri paikassakin kuin lapsuudessa.

Mä olen muutamaan lapsuudenaikaiseen kaveriin saanutkin yhteyden ja ollaan nähty, kun käyn vanhemmilla. Ihan kvaa pitää yhteyksiä yllä. 

Toivottavasti ei ole heille pakkopullaa, kun tuntuu täällä palstalla, että kaikki ystävällisyys ja yhteydenpito pidetään jäätävänä rasitteena. 

Tuskin on pakkopullaa. Palstamaailma tuntuu olevan varsin erilainen kuin oikea maailma.

Vierailija
26/28 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No face nyt koko ajan ehdottaa ihmisiä kavereiksi. Joskus niitä tule klikattua jos tuntee ja sitten asia unohtuu. En minä ainakaan seuraile kaverilistaani, poistuuko sieltä joku ja tuleeko takaisin.

Vierailija
27/28 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä huijattu mukaan verkostomarkkinointiin, ei olisi eka kerta kun em.touhuun seonneet käyvät ensin kaikki sukulaiset, sitten tutut ja puolitutut läpi.

Verkostomarkkinointi perustuu siihen, että mukaan manipuloidaan hyväuskoisia.

Ansaintalogiikka: uuden, mukaan houkutellun "tähtimyyjän" on ostettava "aloituspaketti" (satoja Euroja), näin kerätyt rahat menevät touhun perustajalle.

Vierailija
28/28 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmainen, jolla on aina eri vaiheita ja toimii niiden mukaan. Välillä haluaa poistaa ihmisiä kavereistaan kun joku ääni päässä sanoo, että "miksi pidät niitä kavereinasi?". Sitten tulee vaihe, että haluaa taas olla kaveri ku pää sanoo sisäisesti eri tarinaa. Saattaa toistaa tätä kavereista poistamista ja pyytämistä lukuisia kertoja.

Aloituksen tapauksessa on hieman erilaisesta tapauksesta kyse, mutta juurisyyt lienee pohjalla suht samat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän