Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suku niin riitaisa ettei kiinnosta olla tekemisissä

Vierailija
06.04.2026 |

Onko muut etääntyneet omasta suvusta lähes kokonaan siitä syystä, että suku on niin riitaisa eikä tuollaista yhteydenpitoa jaksa? Konflikteja hakemalla haetaan. Huomasin jo lapsena tuon kuinka erilainen suku minulla oli kavereihin verrattuna. Miehen sukukin on ihan eri maata, niin läheisiä ja rakkaita toisilleen. Harmittaa, että on syntynyt tuollaiseen sukuun joiden kanssa tekemisissä oleminen ei ole hyväksi kenellekään. 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä suku päätti aikanaan, että riippumatta siitä miten hyvin menestyn työssäni tai miten hiljaa siitä olin, oli jokaisen sukulaisen oikeus tulla istumaan pöytään vastapäätä ja sanomaan päin naamaa, etteivät he pidä ammattiani minään eikä se kiinnosta heitä lainkaan. Tämä sama keskustelu käytiin milloin missäkin milloin kenenkin kanssa. Aina uudelleen. Äitinikin kanssa useita kertoja vuosikymmenten aikana. Kun sinulla on tuo ammatti, niin minua se ei kiinnosta yhtään. Joitain varmaan kiinnostaa, mutta ei kenenkään sitä pitäisi ainakaan rahoittaa. 

Ja siis suku täynnä perusduunareita ja itse erilaisella, pitkälle koulutetulla alalla. Ei vaan voinut antaa olla. Vuodesta toiseen. 

Nyt olen edelleen ihan hyvin menestynyt, mutta edelleen tuntuu siltä, että työni on maan alinta sakkaa, olemassaoloni on vittuilua tavallisille rehellisille työläisille enkä ikinä voi olla normaali hyvä ihminen. 

Ja ammatti ei siis ole edes millään lailla haitallinen yhtään tasan kenellekään. Normaali erikoistunut ammatti. 

Kateellisia

Alemmuudentuntoisia myös. Se on viheliäistä, kun ihminen ei itse kykene siitä ulospääsemään ellei halua, ei suostu näkemään omaa kuplaansa. Kadehditaan tai väheksytään aivan turhanpäiväisin perustein. Toki jotkut ovat vastaavasti käsittämättömän ylemmyydentuntoisia ihan vastaavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi