Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua miten joillaki rahaa ostaa tosi kallis auto

Vierailija
05.04.2026 |

Ei vaa mee jakeluun. Itse velkaantunut pahasti velkakierre huono palkka ja ajan täys romulla 700 euroa. Hävettää tilanne on tämä mutta tuntuu kurjalta kun toinen tulee 30 tuhatta euron volvolla takana

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen pilannut asiani ja paha velkakierre

Vierailija
42/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lainalla ne nykyään ostetaan. 

Jotkut osatavat lainarahalla, jotkut eivät. Itse en ymmärrä miksi kannattaisi ottaa velkaa mihinkään muuhun kuin asuntoon.

Omistusasunto on kaikkein huonoin sijoitus.

Jaa. Mä tein 139% tuotot viimeisimmällä asuntokaupallani. Sijoitusteni tuotto samalta 2 vuoden ajanjaksolta oli n. 80%. Että äläpä jauha paskaa. 

Aika hyvät sijoituksetkin sulla jos kahdessa vuodessa nousivat 80%

Omasta mielestäni tuo oli ennemminkin tyydyttävä tälle salkulle. En toki valita, markkinat on mitä on ja pelin henki on se että aina ei mene jokainen valinta ihan putkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua en tajua... käytit lähes 50 tonttua pelaamiseen ja makeaan elämään, niillä olisit saanut hienon auton. Tajuatko nyt viimeinkin?! Hyvä, voit lopettaa saman asian toistamisen.

Vierailija
44/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin oman vm. 2002 autoni 15 v sitten. Maksoin jotain viitisen tonttua. Toki vuosien varrella on ollut laittamista, mutta olen silti päässyt halvalla. 

Huvittavaa on se, että olen hyvin koulutettu ja minulla on hyvä työ - ei vaan kiinnosta maksaa jostain statuksesta.

Vierailija
45/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että suurin osa autoista on ostettu pätkällä, varsinkin uudet autot, eli se on periaatteessa köyhempi kuin se 700€ autolla ajava. Toinen porukka on ne ketkä ajaa työsuhdeautolla eli siis ajavat niin sanotusti vuokra-autolla.

Vierailija
46/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allun nykyinen velka jos jollakin ihmeellä vaihtuisikin autovelkaan, niin mitäpä veikkaatte, kauanko typy jaksaisi katsella (edelleen) persaukista Allua? Sitähän Allu ei ymmärrä, ettei hän enää saa millään, eikä mitenkään, edes irtop illua, vaikka niin kuvitteleekin.

Vierailija
47/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että kuka niitä uusia autoja ostaa. Itselle ei tulisi mieleenkään ostaa ikinä uutta autoa, neljä vuotta vanha maksaa puolet uudesta mutta on melkein uutta vastaava.

Vierailija
48/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että kuka niitä uusia autoja ostaa. Itselle ei tulisi mieleenkään ostaa ikinä uutta autoa, neljä vuotta vanha maksaa puolet uudesta mutta on melkein uutta vastaava.

Mistä ajattelit niitä 4 vuotta vanhoja autoja tulevan jos kukaan ei osta uutta autoa?

Vierailija
49/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ei mene jakeluun? Sekö ettei kaikilla ole saatanasti pelivelkaa ja helvetilliset lainankorot? Jotkut osaavat panna osan palkastaan säästöön. Jotkut eivät tuhlaa rahojaan juhlimiseen. Miksi se ei mene sinulle jakeluun?

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Ja naistakaan ei saa 

Mitäs sinä impotentti naisella teet?

Vierailija
50/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ajattelit niitä 4 vuotta vanhoja autoja tulevan jos kukaan ei osta uutta autoa?

Tietysti ne tulee niiltä ihmisiltä, jotka jostain ihmeen syystä ostaa uusia autoja. Iso osa uusista autoista menee varmaan leasing-yhtiöille nykyään.

Vierailija
51/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut osatavat lainarahalla, jotkut eivät. Itse en ymmärrä miksi kannattaisi ottaa velkaa mihinkään muuhun kuin asuntoon.

Jaa. Mä tein 139% tuotot viimeisimmällä asuntokaupallani. Sijoitusteni tuotto samalta 2 vuoden ajanjaksolta oli n. 80%. Että äläpä jauha paskaa. 

Omasta mielestäni tuo oli ennemminkin tyydyttävä tälle salkulle. En toki valita, markkinat on mitä on ja pelin henki on se että aina ei mene jokainen valinta ihan putkeen. 

Älä lässytä. Suurimmalle osalle ihmisistä asunto ei ole sijoitus vaan koti, ja jos se on pakko erinäisistä syistä myydä, kaikki eivät saa edes omiaan takaisin.

Vierailija
52/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein viimeisimmäksi minua kiinnostaa miehessä hänen autonsa.

Vierailija
53/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allu, sulla on herneen kokoiset aivot. Siksi sä et tajua.

Vierailija
54/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis varaa 140 000 euron autoon, mutta en tarvitse autoa. Riittää, että meillä on yksi pieni auto. 

Jos on 140 000 euroa likvidiä omaisuutta, niin 20 000 euron auto on maksimi mihin kannattaa rahaa laittaa. Niin 500 000 eurosta voi 60 000 euron auton laittaa.

Kaikki muu on ylivarojen elämistä ja wannabe rikkaana esiintymistä.

Vierailija
55/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on firman piikkiin hommattu liisari, ei oma auto. Siksi niitä kalliita kulkupelejä näkyy.

Vierailija
56/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä boomerit niitä ostelee. Täällä ihan helvetisti porukkaa kuka saa yli 3000e eläkettä vaikka ovat keränneet mainittavan omaisuuden.

Vierailija
57/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Volvon arvo on kans joskus 2200 euroa. Kaupunkiajossa ja alle 12000 km vuosi ajoon. Vanha romu menee ihan hyvin.

Kelaa korjaamohintoja. Kun siihen uuteen autoon tulee vika. Esimerkiksi avaimeen. Tehdas selvittelee ja merkkihuolto tutkii. Hinta joku 1500 euroa. No kun se auto on 15 vuotta vanha merkkihuollon etsimässä ja tutkima tieto löytyy netistä. Vieläkin vian korjaamisesta pulittavat 500. Kun sen homman tekee ilmaiseksi 5 minuutissa kotipihalla. Jos ei varaosia tarvi. Sit joku 2000 euron juttu merkkihuollossa on hoidettavissa jossain 200 km päässä 700. Ja ihmiset ajaa noita keikkoja. 1300 euroa hyvä päivän palkka 

Vierailija
58/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kallis auto.

En ryyppää, en tupakoi, en uhkapelaa. Elän monella tavalla vaatimattomasti. Opiskelin ahkerasti. Teen rajusti töitä. 

Tuo on aika helppo ymmärtää.

Vierailija
59/59 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä lässytä. Suurimmalle osalle ihmisistä asunto ei ole sijoitus vaan koti, ja jos se on pakko erinäisistä syistä myydä, kaikki eivät saa edes omiaan takaisin.

Mitä sä vingut? En minä sanonut yhtään mitään kenenkään muun asunnoista kuin omistani. Mitä v i t u n lässyttämistä se on? Tännekkö saa siis kommentoida vain sinä ja sinun kanssasi samoin ajattelevat? Minusta asunto voi kyllä olla sekä koti että sijoitus, minulla niitä on molempaan tarkoitukseen ja jos se sinua kiukuttaa niin voi voi.