Minkä hintaiset kengät ok?
Minut opetettiin lapsena ostamaan aina halvinta. Vähitellen opettelin ostamaan tarvittavaa laatua. Nyt olen ymmärtämässä, että välillä voisi vaikka törsätä itseensä, jos haluaa.
Minun on kauhean hankalaa tietää, mikä hintaluokka on vaikka kengissä yleenaä ihmisille ok. Tietenkin kengät ovat erilaisia ja eri hintaisia, mutta mikä hintaluokka on sinusta ok normaaleissa kengissä? Siis kengät, joita voisit pitää usein. (Ei mitään maratoonarin erikoislenkkareita tai superhienoja korkkareita.)
Kommentit (22)
Mulla on ongelmajalat, jotka määräävät mitkä kengät ostan. Ne eivät kysele hintaa, vaan vaativat kengiltä paljon. Aika turha on katsella alelaareista, vaikka se olisi joskus kukkarolle mukavampi vaihtoehto. Ostaa tietysti saan mitkä vaan, mutta jos aion pitää ja kävelläkin, joudun kuuntelemaan, mitä mieltä jalat niistä on mieltä. Eli mulla ei oikeastaan ole kenkien hinnalle ylärajaa.
Jostain kolmestasadasta eurosta ylöspäin alkavat vakavahkosti otettavat Goodyear-kengät. Lisähinta parantaa nahan laatua ja työn jälkeä. Toki edullisemmilla Blake-kengilläkin pärjää, ovathan nekin nahkaa. Muusta materiaalista kenkiä ei pitäisi tehdäkään.
Jos kuulostaa kalliilta, tulee muistaa, että tällaisilla kävellään sitten vuosikymmeniä, kunhan huoltaa ne asiallisesti.