Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä hintaiset kengät ok?

Vierailija
05.04.2026 |

Minut opetettiin lapsena ostamaan aina halvinta. Vähitellen opettelin ostamaan tarvittavaa laatua. Nyt olen ymmärtämässä, että välillä voisi vaikka törsätä itseensä, jos haluaa.

Minun on kauhean hankalaa tietää, mikä hintaluokka on vaikka kengissä yleenaä ihmisille ok. Tietenkin  kengät ovat erilaisia ja eri hintaisia,  mutta mikä hintaluokka on sinusta ok normaaleissa kengissä? Siis kengät, joita voisit pitää usein. (Ei mitään maratoonarin erikoislenkkareita tai superhienoja korkkareita.)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-130 ihan ok.

Vierailija
2/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko kesä vai talvikengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei oikeastaan riipu. Ei hyvät kengät ikinä halpoja ole.

Vierailija
4/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä voivat maksaa 125e. Vaikka moni etsii 50e kenkiä.

Vierailija
5/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkilenkkarit pyrin löytämään alesta alle 100€/pari. Pidemmille lenkeille (juoksen maratoneja) maksan kengistä max 200€. Kenkiä myös kuluu useita pareja vuodessa.

Sama juttu juhla yms. kengissä. Mitä harvemmin on käyttöä sitä vähemmän olen niistä valmis maksamaan. 

Vierailija
6/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

16.95€

Vierailija
7/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain Icebugin kenkiä. Niiden Arcus-juoksutossut ovat parhaat, ja just sain ne tarjouksesta satasella.

Vierailija
8/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintedissä voi olla hyviä jos jollain on vääränkokoinen

Vierailija
9/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla niillä halvoilla pääsee eteenpäin kuin kalliilla kengillä. Mitä itse sovitellut eri hintaisia niin en eroa huomaa. Siksi korkeintaan 40e maksan kengistä mutta harvoin tarvii uusia ostaa. Menee monta vuotta ennenkuin ostan jos ostan. Sitten vasta jos alkaa kenkä hajoamaan.  Käytössä aina yhdet kesäkengät ja yhdet talvikengät. Nyt ollu 3 vuotta samat kengät. Ei sillä etteikö olisi varaa ostaa mutta mulla ei ole tarvetta omistaa usemapaa kenkäparia. Sama pätee vaatteisiin etä en juurikaan ostele uusia koska en tarvi.

Vierailija
10/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sillä on merkitystä että itse tykkää kenkien ulkonäöstä ja tuntuvat hyvältä omassa jalassa.

Vierailija
11/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei oikeastaan riipu. Ei hyvät kengät ikinä halpoja ole.

No ei ole, mutta omat talvikengät maksoivat melkein 300 euroa. Sandaaleista tai tennareista en sitä hintaa maksaisi, vaan kipuraja olisi jossain 150-200 euron kohdalla. 

Vierailija
12/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksukenkiä menee 2-3 paria vuodessa n.150€/pari.  Kävelykengistä maksan 500-1000€/pari ja ne kestävätkin sitten vuosia.

Vierailija
13/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen viimevuodet satsannut vain nahkakenkiin, parit "lenkkarit" on muuta materiaalia ja ne on maksaneet 40-60€.

Nahkaiset 70-150€.

Juuri ostin yhdet lenkkarityyppiset 40€ ja toiset jotka Adidaksen Campukset mokkanahkaa 110€.

Vierailija
14/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla niillä halvoilla pääsee eteenpäin kuin kalliilla kengillä. Mitä itse sovitellut eri hintaisia niin en eroa huomaa. Siksi korkeintaan 40e maksan kengistä mutta harvoin tarvii uusia ostaa. Menee monta vuotta ennenkuin ostan jos ostan. Sitten vasta jos alkaa kenkä hajoamaan.  Käytössä aina yhdet kesäkengät ja yhdet talvikengät. Nyt ollu 3 vuotta samat kengät. Ei sillä etteikö olisi varaa ostaa mutta mulla ei ole tarvetta omistaa usemapaa kenkäparia. Sama pätee vaatteisiin etä en juurikaan ostele uusia koska en tarvi.

Tuota en pysty lainkaan ymmärtämään, johan sitä eri vaatekokonaisuudetkin "vaatii" erilaisia kenkiä. Itselläni varmaan 15-20 paria kenkiä joita käytän.

Vierailija
15/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
16/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin just Booztletila 60 e nahkalenkkarit, samanlaiset hyvin muotoillut ja jalkaan istuvat  joita olen ennenkin käyttänyt.

Välillä olen käyttänyt tennareihin lähemmäs 200e välillä vaan 60 e.

Yleensä ostan kenkiä suosikkiputiikkini alennusmyynnistä tai tuttuja merkkejä netistä.

Talvella olen käyttänyt Icebugin nasta ja kitkakenkiä joista olen maksanut jotain 120-200e tapauksesta riippuen.. Niissäkin on aivan loistava lesti. 

Vierailija
17/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota en pysty lainkaan ymmärtämään, johan sitä eri vaatekokonaisuudetkin "vaatii" erilaisia kenkiä. Itselläni varmaan 15-20 paria kenkiä joita käytän.

Ei mulla mitään sen ihmeempiä erilaisia vaatekokonaisuuksia ole.  Ei mua kiinnosta vaatteet niinpaljoan että kiinnittäisin kokonaisuuksiin  huomiota tai olisi mulle tärkeä asia  tai haluaisin pukeutua usein erinäköisiin vaatteisiin.  Sen takia en juuri osta vaatteita koska mua ei kiinnosta.

Vierailija
18/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Itselleni taas on tärkeää se, että kengätkin ns sopivat vaatteisiin jotka ylläni.

Vierailija
19/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena, kun ei ollut mitään ongelmia jaloissa, pystyi ostamaan halvatkin ja ne oli ihan hyvät. Nyt täytyy miettiä kengän lestiä ja ulkonäköä, eikä ole helppoa löytää hyviä edullisesti. 

Vierailija
20/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 150 € ovat maksaneet kengät, joita olen viimeksi kuluneiden parin vuoden aikana ostanut.  Kotimaassa tehtyjä, laadukkaita ja jaloilleni  hyviä.