Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isännöitsijä ei reagoi valitukseen?

Vierailija
05.04.2026 |

Kerrostalossa ylemmässä kerroksessa ja samassa rapussa asukkaat metelöi. Se on sellaista kopauttelua lattiaan, välillä jotain painavampaa lyödään tai tiputetaan lattialle. Nämä voi olla reagointia siihen vaikka kun käyn vessassa. Yläpuolella olevasta asunnosta kuuluu välillä solvauksia myös ilmeisesti minulle.  

Olen valittanut isännöitsijälle sähköpostilla kaksi viikkoa sitten ja vähän aikaa sitten lähetin sähköpostin missä sanoin että meteli jatkuu. Hän ei ole vastannut viesteihin. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut vuorayhtiössä, niin hankalampi juttu, ihan yleistä ettei isännöitsijä reagoi. Osaketaloyhtiössä sen on pakko jossain vaiheessa reagoida.

Voisiko rapun ilmoitustaululle vielä lapun, jossa pyytäisit naapureita olemaan hiljempaa? 

Itseäkin ärsyttäisi tuollainen, kun ei osata elää kolistelematta. 

Vierailija
22/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sinäkin paukuttelemaan vaikka kaapin ovia jos ei virallista tietä naapurikiusaaminen lopu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa taloyhtiössä isännöitsijä vältti aina vastaamasta mihinkään kirjallisesti.  Hoiti kyllä asiat kun sopi puhelimessa mutta ei mitään mistä olisi jäänyt jälki vaikka erikseen sitä pyysi. Lopulta isännöitsijä vaihdettiin toiseen samasta toimistosta.

Vierailija
24/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tekoäly korvaa ensimmäisenä isännöitsijät. Loppuu se perseily.

Vierailija
25/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä isännöitsijä sille voi että olet vainoharhainen ? 

Vierailija
26/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kuului joskus naapurista kiroilua, että meiltä muka kuuluu meteliä, vaikka todellisuudessa se oli se naapuri itse, joka metelöi. 

Vierailija
27/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos jotain tippuu kädestä se on metelöintiä ? 

Vierailija
28/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kellään putoa tavaroita käsistä kymmeniä kertoja päivässä ja jos putoaa, niin pitää mennä lääkäriin. 

Vierailija
29/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nämä voi olla reagointia siihen vaikka kun käyn vessassa. Yläpuolella olevasta asunnosta kuuluu välillä solvauksia myös ilmeisesti minulle."

Eli mistä olet valittanut? Siitä että vessassa käydessä kuulet naapurista ääniä? 

Naapurit odottelevat kahvakuula kädessä, että alakerrassa käydään pöntöllä? Yläkerrasta äänet tuppaavat kuulumaan alakertaan eikä niinkään toisin päin, joten täytyy olla hissun kissun jos kuulee kusenlorinasi kerrosta ylemmäs. 

Ja välillä kuuluu ehkäpä ilmeisesti solvauksia sinulle. Ja mikähän tähän olisi syy? Jos talon äänieristys on noin huono, niin mitähän alakerrassasi kuullaan. 

Vierailija
30/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kellään putoa tavaroita käsistä kymmeniä kertoja päivässä ja jos putoaa, niin pitää mennä lääkäriin. 

Kukaan ei käy kymmeniä kertoja päivässä vessassa. Jos käy niin pitää mennä lääkäriin.

Vierailija
31/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei käy kymmeniä kertoja päivässä vessassa. Jos käy niin pitää mennä lääkäriin.

Vessassa käyminen lukuisia kertoja päivässä on normaalia, etenkin jos asukkaita on useampi. 

Kuitenkin, jos tavaroita putoilee käsistä lukuisia kertoja päivässä, se on merkki jostain sairaudesta, voi olla vaikka lihasrappeuma tai hermopinne. 

Vierailija
32/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaa isännöitsijä on kännissä 😂

Vierailija
33/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee valitus hallitukselle. Ne on isännöitsijän esimiehiä. Liitä samaan valitus siitä isännöitsijästä.

Mistä saan hallituksen yhteystiedot? 

Vierailija
34/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nämä voi olla reagointia siihen vaikka kun käyn vessassa. Yläpuolella olevasta asunnosta kuuluu välillä solvauksia myös ilmeisesti minulle."

Eli mistä olet valittanut? Siitä että vessassa käydessä kuulet naapurista ääniä? 

Naapurit odottelevat kahvakuula kädessä, että alakerrassa käydään pöntöllä? Yläkerrasta äänet tuppaavat kuulumaan alakertaan eikä niinkään toisin päin, joten täytyy olla hissun kissun jos kuulee kusenlorinasi kerrosta ylemmäs. 

Ja välillä kuuluu ehkäpä ilmeisesti solvauksia sinulle. Ja mikähän tähän olisi syy? Jos talon äänieristys on noin huono, niin mitähän alakerrassasi kuullaan. 

Jonkinlainen kopautus lattiaan ja välillä lujempi lyönti jollain tavaralla kun olen käynyt vessassa. Ainako vain sattumaa? Luulen että asukas yrittää pelotella tuolla lyönnillä. 

Vierailija
35/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlainen kopautus lattiaan ja välillä lujempi lyönti jollain tavaralla kun olen käynyt vessassa. Ainako vain sattumaa? Luulen että asukas yrittää pelotella tuolla lyönnillä. 

Pelottele takaisin. Ennen aikaan oli tapana kopauttaa kattoon harjanvarrella, jos yläkerta mekasti.

Vierailija
36/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ajatella utopistisesti, että ottaisit itse yhteyttää tähän kolistelija-kiroilijaan?

Vierailija
37/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos on käynyt lääkärissä ja sairaus todettu? 

Itkukin on meidän talossa kielletty, vaikka kuolemantapauksia ja mitä tahansa tapahtuisi.

Vierailija
38/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi kehitysmaa

Vierailija
39/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitus tulee tehdä yhdessä muutaman muun naapurin kanssa. Isännöinti ja taloyhtiön edustajat eivät anna mitään arvoa yksittäisille valittajilla. 

Joskus häiriö kuuluu vain yhteen huoneistoon, jossa asuu vain yksi ihminen. Hänelläkin on oikeus asumisrauhaan. Isännöitsijöiden ja taloyhtiöiden on kohdeltava kaikkia asukkaita ja osakkaita tasapuolisesti ja reagoitava häiriöilmoituksiin. Mitään lakia tai sääntöä siitä, että pitäisi olla useampi nimi häiriöilmoituksessa, ei siis ole. Jos isännöitsijä ei hoida hommiaan, asiasta pitää reklamoida hallitukselle ja tarvittaessa viedä asia yhtiökokoukseen.

Vierailija
40/41 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee valitus hallitukselle. Ne on isännöitsijän esimiehiä. Liitä samaan valitus siitä isännöitsijästä.

Mistä saan hallituksen yhteystiedot? 

Outo taloyhtiö, jos hallituksen jäsenistä ei kerrota. Mutta isännöitsijältä saa tiedot, samoin kaupparekisteristä.