'Aseksuaalinen' kämppissuhde alusta asti
Skippaa vaan jos seksi on kaikki kaikessa etkä ymmärrä muita näkökantoja.
Näin vuodenvaihteessa tätä sivuavan ketjun, että joku haki vain halikaveria ainakin aluksi ja siellä oli sitten jotain kommenttia, että on pysyvästikin seksittömiä, mutta romanttisia suhteita.
Minulla ja miehelläni on melkolailla tällainen suhde. Emme ole koskaan harrastaneet perinteistä intiimiä kanssakäymistä emmekä esimerkiksi suutele, mutta rakastamme toisiamme, asumme yhdessä, halimme paljon ja fyysinen läheisyys voi olla aika intensiivistäkin. Alastomuus myös ihan luontevaa yhdessä, saunotaan, hengailen vähissä vaatteissa yms.
Paljon yhteistä huumoria ja tekemistä ja mies eteenkin tekee sanoin ja teoin selväksi että rakastaa ja että olen hänelle tärkein ihminen.
Meillä on kummallakin oma makuuhuone, eikä tosiaan olla ikinä oltu yhdynnässä tai nukuttu yötä yhdessä kotona (sukuloidessa tai hotellissa toki nukuttu samassa sängyssä, koska oletus että ollaan tavallinen pari). Oma tila on molemmille tärkeää ja toimimme monessa muussakin asiassa toisin kuin miten ns kuuluisi toimia. Esimerkiksi miten asuminen ja työt on järjestetty tai koti laitettu.
Meillä taustalla ainakin nepsyjutut, trauma (minun), jonkinasteinen aseksuaalisuus (miehen, molempien) ja se, että muut seksuaalisuuden ilmaisumuodot ovat tärkeämpiä molemmille.
Olisi kiinnostavaa kuulla onko muilla vastaavaa? Asiahan on ihan eri kuin että seksi on lopahtanut suhteessa jossa se on molemmille tärkeää tai että ei välitä toisesta tai halua olla hänen lähellään.
Kommentit (75)
Minulla ja miehellä on edelleen seksiä.Ollaan oltu yli 30 vuotta yhdessä.Seksi ei ole se tärkein asia suhteessa,mutta jos sitä ei olisi,kärsisin.Olen hyvin seksuaalinen naiseksi vielä yli viisikymppisenä kun en vain monesti halua puhua aiheesta tuntemattomien kanssa koska varsinkin nyt varttuneemalla iällä olen tullut hyvin häveliääksi.
Juu ei tulisi onnistumaan minulla. Seksi ei todellakaan ole tärkein mutta jos sitä ei olisi en asuisi miehen kanssa. Mä veikkaan että mun eksmies on a-seksuaali koska seksi loppui seinään vikat vuodet. Sitten otin eron.
Olen erehtynyt suhteeseen seksuaalinen nepsyn kanssa. Mies johti suhteen alkupuolella nähdäkseni tarkoituksellisesti harhaan tässä asiassa. Ei ole koskaan myöntänyt asiaa vaan edelleenkin väittää, että syy on milloin missäkin hetkellisessä olosuhteessa, vaikka todellisuudessa hän ei ole ihan aidosti halunnut seksiä missään vaiheessa. Ekat puolisen vuotta lähinnä minun mielikseni, sitten väheni koko ajan ja nyt sitä ei ole ollut vuoteen. Olen yrittänyt puhua asiasta, mutta kun toinen ei edes myönnä tosiasioita niin ero on parhaillaan vakavasti harkinnassa.
Tiedän useampia tällaisia suhteita. Ei seksi ole elämässä mikään pakko; myös platoniset rakkaussuhteet, tai vaikka ihan kämppissuhteet ystävyyspohjalta sitoutuneina ovat tosi ok. Monet haluavat sitoutua ilman seksioletusta, minäkin. Pitää vain löytää samanhenkinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen erehtynyt suhteeseen seksuaalinen nepsyn kanssa. Mies johti suhteen alkupuolella nähdäkseni tarkoituksellisesti harhaan tässä asiassa. Ei ole koskaan myöntänyt asiaa vaan edelleenkin väittää, että syy on milloin missäkin hetkellisessä olosuhteessa, vaikka todellisuudessa hän ei ole ihan aidosti halunnut seksiä missään vaiheessa. Ekat puolisen vuotta lähinnä minun mielikseni, sitten väheni koko ajan ja nyt sitä ei ole ollut vuoteen. Olen yrittänyt puhua asiasta, mutta kun toinen ei edes myönnä tosiasioita niin ero on parhaillaan vakavasti harkinnassa.
.... Niin siis aseksuaalisen nepsyn. Autocorrect.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei tulisi onnistumaan minulla. Seksi ei todellakaan ole tärkein mutta jos sitä ei olisi en asuisi miehen kanssa. Mä veikkaan että mun eksmies on a-seksuaali koska seksi loppui seinään vikat vuodet. Sitten otin eron.
Lihoitko?
Mitä tekisit jos mies yhtäkkiä haluaisi sinua? Tai seksiä ylipäänsä?
Mun narsisti ex panttasi sitä alusta saakka mutta ei hänellä mitään muutakaan annettavaa suhteelle ollut niin äkkiä se kiinnostus sitten lopahtikin koko ihmiseen
Vanhemmiten sairauksien ja biologisesti laskevan libidon mukana lähes kaikki suhteet ovat aseksuaalisia. Jaksaa aina huvittaa tämä seksivouhkaus. Aika aikaansa kutakin - myös haisevien elinten hinkkausta.
Vierailija kirjoitti:
Mun narsisti ex panttasi sitä alusta saakka mutta ei hänellä mitään muutakaan annettavaa suhteelle ollut niin äkkiä se kiinnostus sitten lopahtikin koko ihmiseen
Joo, ihan varmasti oli narsisti kun ei halunnut sua panna 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihoitko?
Tää on niin saatanan väsynyt, yksinkertaisen ihmisen heitto että aina jos miehellä on haluttomuutta niin vika on naisessa. Minä olin kolmekymppisenä mallin mitoissa ja silloinen mies ei osoittanut ekan vuoden jälkeen mitään mielenkiintoa. Ongelma on yleinen ja monelle todella vaikea, mutta siitä on teidän trollien takia käytännössä mahdotonta puhua edes anonyymisti netissä, koska tuo vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan varmasti oli narsisti kun ei halunnut sua panna 😂
Olihan hänellä toki muitakin perinteisiä narsistin "oireita" mutta tuo säännöstely yksi josta keskustellaan tässä yhteydessä
Aseksuaalinen suhde on yhtä kuin kaverisuhde. Eihän se olisi edes pettämistä, jos jompikumpi hakisi seksiä muualta.
Halailut ym. läheisyys ei tee siitä parisuhdetta. Kai saatte halata muitakin ja käydä vaikka hieronnassa, joka on hyvin fyysistä läheisyyttä ilman seksiä.
Ja onko hormonaalinen tasapaino kunnossa, jos ei koskaan tee seksiä mieli?
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmiten sairauksien ja biologisesti laskevan libidon mukana lähes kaikki suhteet ovat aseksuaalisia. Jaksaa aina huvittaa tämä seksivouhkaus. Aika aikaansa kutakin - myös haisevien elinten hinkkausta.
Se on "aikansa kutakin", sekin pässi, ja puhu vaan omasta puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja miehellä on edelleen seksiä.Ollaan oltu yli 30 vuotta yhdessä.Seksi ei ole se tärkein asia suhteessa,mutta jos sitä ei olisi,kärsisin.Olen hyvin seksuaalinen naiseksi vielä yli viisikymppisenä kun en vain monesti halua puhua aiheesta tuntemattomien kanssa koska varsinkin nyt varttuneemalla iällä olen tullut hyvin häveliääksi.
No siinäpä oli sitä aseksuaalisuutta sitten oikein runsain mitoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinäpä oli sitä aseksuaalisuutta sitten oikein runsain mitoin.
Jep. Onneksi tuli tähän ketjuun avautumaan koko vaihdevuotisen libidonsa viimeisellä kirkunalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on "aikansa kutakin", sekin pässi, ja puhu vaan omasta puolestasi.
Aika aikaansa kutakin on suomalainen sanonta, joka tarkoittaa, että
jokaisella asialla, ilmiöllä tai elämänvaiheella on oma aikansa ja paikkansa. Se viittaa usein muutoksen väistämättömyyteen, luonnolliseen kiertokulkuun tai siihen, ettei mikään kestä ikuisesti.
Debiili haisutuhero.
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalinen suhde on yhtä kuin kaverisuhde. Eihän se olisi edes pettämistä, jos jompikumpi hakisi seksiä muualta.
Halailut ym. läheisyys ei tee siitä parisuhdetta. Kai saatte halata muitakin ja käydä vaikka hieronnassa, joka on hyvin fyysistä läheisyyttä ilman seksiä.
Nappipippeli-incel heräsi. Runkulle vaan.
Vierailija kirjoitti:
"Aseksuaalinen suhde on yhtä kuin kaverisuhde. Eihän se olisi edes pettämistä, jos jompikumpi hakisi seksiä muualta."
Voi kun se olisikin noin yksinkertaista. Yleisintä taitaa kuitenkin olla että jos halut ei kohtaa niin se aseksuaalinen osapuoli on silti sitä mieltä, että puolisolla ei saa olla seksiä myöskään kenenkään muun kanssa. Minä olen monesti ehdottanut miehelle suhteen avaamista koska rakkautta kuitenkin on (ja yhteinen talo jne) mutta seurauksena on aina hänen taholtaan primitiivireaktio ja massiivinen riita.
Niin ja mietin ensin tehdäkö aloitus seksi-osioon, mutta kun selailin aiheita siellä niin en oikein odottanut asiakeskustelua. Ja tietysti tällaisessa suhteessaa elävät (aseksuaalit lähinnä...?) ehkä ennemmin selaavat AVta.