Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten puuttua rasismiin ja vihapuheeseen?

Vierailija
05.04.2026 |

Otsikossa se kysymys tulikin. En hyväksy rasismia ja esim. n-sanan käyttöä. Minusta on ylipäätään järkyttävää että joku vielä nykypäivänä kehtaa ääneen puhua todella törkeään sävyyn ja vihamielisesti eri vähemmistöistä. Valitettavasti omassa tuttavapiirissäni on tällaisia henkilöitä, niin sukulaisissa kuin työkavereissakin. Menen aina jotenkin lukkoon noista jutuista kun en tiedä miten minun pitäisi toimia. He tietävät kyllä, että en ole samaa mieltä, ja suuttuvat jos ilmaisen ettei tuollainen ole mielestäni hyväksyttävää. En ole mikään kukkahattutäti, mutta tuntuu pahalle näiden haukuttujen ihmisten puolesta, enkä halua olla sellaiseen osallisena. Toivoisin neuvoja ja vinkkejä siihen, miten noissa tilanteissa tulisi toimia, ja onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta Tampereelle ja ilmianna.

-Tampereen kaupunki ottaa käyttöön uuden sähköisen rasismista ilmoittamisen kanavan kesällä 2026. Ilmoituskanava tulee osaksi kaupungin uudistuvaa palautejärjestelmää.- 

Ihan sairasta! Siis ihmisiä! ilmiannetaan sanoistaan. Kielletyistä sanoista jotka vasemmisto on määritellyt. Jokainen joka ilmiantelee muita ihmisiä, on itse vihapuheen ilmentymä ja totalitarismin kannattaja. Samaa kastia kuin Kiinan, Venäjän ja Pohjois-Korean sortavat hallinnot. Tampere on muuttunut ihan sekopäiseksi mestaksi.

Ei rasismi riipu sanoista. Kyse ei ole siitä. Vaikka siitä ehkä pitää alkaa.  Mutta miksi joku haluaa käyttää loukkaavia sanoja.  Minulle on sanottu, että Persut on loukkaava, vaikka perussuomalaiset käyttää sitä itse. Sen jälkeen yritän jaksaa kirjoittaa perussuomalainen. 

Jokainen persu on yksilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla