Auttaako Jeesus oikeasti ?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ilmoittaa asioita joita on muuten mahdoton tietää.
Mitä asioita esimerkiksi?
Maailmantilanteesta, Jumalallahan on kaikki handussa.
Yksityisten ihmisten ja kansojen asiat.
Jumala antaa ihmiselle erityisiä aikoja, jolloin ihminen kokee kiinnostusta Jumalaan ja kokee että Jumala jollain lailla vetää ja kutsuu. Ei näitä aikoja ole aina ja silloin ihminen onkin melkoisen kuuro kuulemaan eikä ymmärrä Jumalan kutsuvan.
Jeremia 29:11-13 "Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne. "
Jumala ei ole kaukana yhdestäkään ihmisestä. Ihmistä on rohkaistukin lähestymään Jumalaa.
"Lähestykää Jumalaa, niin lähestyy teitä." Kyllä hän kuulee ja kuuntelee, koska hän ei ole kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miten auttaa?
Jos ahdistaa, niin rukouksen jälkeen ei ehkä ahdista niin paljon.
Niin, mitään todellista vaikutusta ei ole. Plaseboa.
Vierailija kirjoitti:
"Jumala pystyy käyttämään ei-uskoviakin ihmisiä tarkoitusperiensä toteuttamiseen. Ei esivallan ja valtaapitävien puolesta suotta rukoilla. Mitä enemmän on rukoilevia ihmisiä, sitä enemmän Jumala pääsee tahtoaan toteuttamaan, kenen kautta tahansa. Ei välttämättä kaikissa asioissa, mutta joissakin maailmanhistorian kannalta tärkeissä asioissa ja taitekohdissa."
Mutta myös se kuuluisa vapaa tahto? Nytkö Herra kuitenkin puuttuu siihen? Ja miksi Kaikkivoipa Jumala tarvitsee rukouksia voidakseen toteuttaa tahtoaan ja mitä väliä rukousten lukumäärällä on?
Ei Jumala meidän rukouksiamme tarvitse. Ihminen niitä tarvitsee. Jos ei Suomessa ketään kiinnosta rukoilla vaikka maamme rajojen turvallisuuden puolesta, niin miksi Jumala antaisi jotain, mikä ei kiinnosta ketään? Tai jos pari uskovaa rukoilee ainoastaan jouluisin ja pääsiäisen aikaan rajaturvallisuuden puolesta. Kyllä uskoville on sanottu että anokaa, pyytäkää, kolkuttakaa, älkää antako periksi. Kyllä meidän on hyvä rukoilla tosissaan kun jotain haluamme. Ja ihminen itse muuttuu rukoilleessaan. Siinä uskovat tekevät juuri niin kuin tahtovat ja rukoilevat niiden asioitten puolesta mitä tahtovat. Jumala kuulee hänen tahtonsa mukaisia rukouksia. Ei hän ole luvannut kuulla sellaisia rukouksia jotka pyytävät vain ja jatkuvasti ainoastaan itselle menestystä ja onnea.
Vierailija kirjoitti:
Uskomalla loihdit saatavillesi kaikenlaisia positiivisia mahdollisuuksia mitkä ovat saavuttamattomissa uskomattomille.
Loihdit. Se on se avainsana.
Vierailija kirjoitti:
Katso pidemmät Jeesukseen ja kristittyihin liittyvät ketjut, sieltä löytyy useita mielenkiintoisia vastauksia.
Totta. Siellä on rationaalisten kommentteja, jotka osoittavat jumaluskon järjenvastaiseksi.
Testaa. Kerro asiasi hänelle. Tee se vilpittömästi, huom. Jumalalta ei mikään ole salassa, eli et voi huijata. Käänny siis hänen puoleensa. Pyydä apua. Odota. Katso miten hän vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Otti pois masennukseni ja syntitaakkani.
Rukoile Jeesukselle Jeeesuksen nimessä ääneen,tämä on tärkeää.
Lopuksi kiitä ja luota ,että se tapahtuu.
Tämä tapahtui heti,tunsin konkreettisesti kuinka masennus ja taakka lähtivät hengestäni.
Sillä Jeesus on luvannut usko jo saaneesi,niin saat.
Älä anna itsesi olla uskomatta,muistuta itseäsi että on kyse kaikkivaltiaasta ja hänen lupauksestaan.
Jeesus:"Älä pelkää,vaan usko"
" Jos uskot,saat nähdä Jumalan kirkkauden"
Usko,niin näet.Ei toisinpäin.
Mutta ei auttanut syöpään kuolevaa lasta kun oli niin keskittynyt sinun ahistukseesi.
Vierailija kirjoitti:
Eräs henkeen ja vereen uskovainen sekä uskontoa aktiivisesti harjoittava kuoli nopeasti etenevään sairauteen. Ei ainakaan häntä auttanut, vaikka hän loppuun asti, ja varsinkin viimeisinä aikoinaan pyysi apua Jeesukselta ja Jumalalta.
Ei hän aina vastaa sillä tavalla kun haluamme. Tiedän nytkin useamman uskovan, jotka sairastavat ja muutamat heistä vakavasti. Meidän raihnainen kroppamme on viimeiseen saakka synnin ja kuoleman alainen.
Suurin osa uskovista valitsisi mieluummin päästä täältä pallolta pian pois. Jumala kyllä antaa vastauksen ja näyttää miksi joku otettiin pois "ennen aikojaan." Meille on luvattu sellainen apu, jossa Jeesus on mukana läpi surkeidenkin aikojen. Ei hän minuakaan ole pois ottanut, vaikka olen paskoina päivinä sitä pyytänyt ja se olisi hänelle ihan mahdollista. Meillä ei ole vastausta kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
On luvannut auttaa. Ja tekee niin. Hakee kadonneen lampaan. Tulee luo, eksyneen luo ja nostaa. On hyvä paimen, joka ei jätä. Lammas voi jättää, mutta Jeesus ei jätä.
Ihan arkisissa asioissa saa tuntea miten ei tarvitse olla yksin. Elämän realiteetit, kuolema, kipu, suru, ovat myös uskovaisen osa kun tässä syntiinlangenneessa maailmassa eletään. Mutta eräänä päivänä usko vaihtuu näkemiseen!
Mitään todisteita ei ole tuosta sopertelustasi.
Vierailija kirjoitti:
Miten kuollut matkasaarnaaja mitään ilmoittelee?
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella uskoon tulleella on oma todistuksensa siitä kaikesta, mitä Jeesus on tehnyt. Todella monilla, joilla on ollut addiktioita ja kierrettä pahantapaiseen elämään, on jäänyt siinä hetkessä taakse, kun ihminen on hyväksynyt Jeesuksen syntiensä sovittajaksi koska sillä hetkellä Jeesus antaa Pyhän Henkensä ihmisen sisimpään ja ihminen kokee sisäisen elämänsä muutoksen.
Jotkut asiat muuttuvat silmänräpäyksessä, toisissa asioissa ihminen on prosessissa ja muutoksessa kestää kauemmin ja sen takia eivät kaikki asiat muutu hetkessä. Olen huomannut kuinka Jeesus uudisti minua ottaessaan halun synnin jatkuvaan jokapäiväiseen tekemiseen pois. Mutta jäi syntiä, josta en ollutkaan halukas heti luopumaan ja silti juuri sitä syntiä Jeesus on käyttänyt työkalunaan siihen, että olen saanut oppia Jumalan armosta ja suuruudesta.
Jeesus on ylösnoussut! Hän elää.
Todistus on vain mainos. Ihan eri asia kuin todiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Danielin kirja ja Ilmestyskirja kertovat mitä tulee tapahtumaan. Niissä on nimetty maita, jotka tulevat olemaan viimeisissä sodissa mukana. Ilmestyskirja kertoo "kuvapatsaasta" jolle annetaan henki ja joka puhuu. Olisiko ehkä AI robotti kyseessä?
Seurakunnan tilaisuuksissa Jumala voi puhua ihmiselle, että tilaisuudessa on joku, jolla on vaikka vasen olkapää kipeä ja Jumala koskettaa sitä ja parantaa. Nämä ovat tiedonsanoja ja ihminen voi siellä penkissä istuessaan Jumalan sanaa kuunnellessaan kokea parantumisen. Tuota nimitetään armolahjaksi jota sanotaan tiedon sanoiksi. Jumala ilmoittaa jotain, mitä ihminen ei voi millään tietää.
Tavallisessa arjessa Jumala voi puhua jollekin uskovalle että mene paikkaan X ja siellä onkin sitten ihminen joka tarvitsee apua tai rohkaisua johonkin vaikeaan tilanteeseen. Just kuulin sellaisen että Jumala käski mieltä lähestymään yhtä autoa ja hän oli vähän hämillään kun näki nuoren naisen autonratissa. Mutta hän lähestyi ja kysyi tarvitseeko nainen apua. Naisen sylissä oli ase ja takapenkillä kaksi pientä lasta. Tilanne ratkesi niin, että nainen sai apua, eikä mitään pahaa päässyt tapahtumaan. Kun uskovat kuuntelevat Jumalaa ja tottelevat, niin tällaisia kyllä tapahtuu.
Liirumlaarumhöpöhöpö. Ihme satuilua.
Minulla on melko synkkä maailmankuva, vaikka uskossa olenkin. Jos pienet lapset kuolevat ennen aikojaan, se voi olla parempi, kuin se että he kasvavat ja elävätkin elämänsä ilman Jumalaa. Viattomina heillä on pääsy Jumalan taivaaseen. Siinä on syy sille miksi en ole itse halunnut synnyttää yhtään ihmistä lisää tänne kärsimään. En voi olla varma mihin he oman valintansa mukaan päätyvät enkä äitinä haluaisi kantaa sellaista elämänkestävää taakkaa.
Onneksi maailmassa on niitä, jotka katsovat asiaa valoisamminkin. Näkevät lasten tuovan iloa ja toiset ihmiset muuna kuin taakkana. Kyllä minä olen kysynyt Jumalalta että pakkoko ihmisiä on näin paljon olla, eikö vähempikin riittäisi tuomaan hänelle iloa luoduistaan? Uskossa tai ei, meillä ihmisillä on kysymyksiä joihin ei ole tässä elämässä vastausta kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomalla loihdit saatavillesi kaikenlaisia positiivisia mahdollisuuksia mitkä ovat saavuttamattomissa uskomattomille.
Loihdit. Se on se avainsana.
Kyllä uskovalla ja uskomattomalla on selvä ero olemassa.
Vierailija kirjoitti:
"Jumala pystyy käyttämään ei-uskoviakin ihmisiä tarkoitusperiensä toteuttamiseen. Ei esivallan ja valtaapitävien puolesta suotta rukoilla. Mitä enemmän on rukoilevia ihmisiä, sitä enemmän Jumala pääsee tahtoaan toteuttamaan, kenen kautta tahansa. Ei välttämättä kaikissa asioissa, mutta joissakin maailmanhistorian kannalta tärkeissä asioissa ja taitekohdissa."
Mutta myös se kuuluisa vapaa tahto? Nytkö Herra kuitenkin puuttuu siihen? Ja miksi Kaikkivoipa Jumala tarvitsee rukouksia voidakseen toteuttaa tahtoaan ja mitä väliä rukousten lukumäärällä on?
Niin, eikö rukoukset ole pyrkimyksiä vaikuttaa jumalan tahtoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Danielin kirja ja Ilmestyskirja kertovat mitä tulee tapahtumaan. Niissä on nimetty maita, jotka tulevat olemaan viimeisissä sodissa mukana. Ilmestyskirja kertoo "kuvapatsaasta" jolle annetaan henki ja joka puhuu. Olisiko ehkä AI robotti kyseessä?
Seurakunnan tilaisuuksissa Jumala voi puhua ihmiselle, että tilaisuudessa on joku, jolla on vaikka vasen olkapää kipeä ja Jumala koskettaa sitä ja parantaa. Nämä ovat tiedonsanoja ja ihminen voi siellä penkissä istuessaan Jumalan sanaa kuunnellessaan kokea parantumisen. Tuota nimitetään armolahjaksi jota sanotaan tiedon sanoiksi. Jumala ilmoittaa jotain, mitä ihminen ei voi millään tietää.
Tavallisessa arjessa Jumala voi puhua jollekin uskovalle että mene paikkaan X ja siellä onkin sitten ihminen joka tarvitsee apua tai rohkaisua johonkin vaikeaan tilanteeseen. Just kuulin sellaisen että Jumala käski mieltä lähestymään yhtä autoa ja hän oli vähän hämillään kun näki nuoren naisen autonratissa. Mutta hän lähestyi ja kysyi tarvitseeko nainen apua. Naisen sylissä oli ase ja takapenkillä kaksi pientä lasta. Tilanne ratkesi niin, että nainen sai apua, eikä mitään pahaa päässyt tapahtumaan. Kun uskovat kuuntelevat Jumalaa ja tottelevat, niin tällaisia kyllä tapahtuu.
Liirumlaarumhöpöhöpö. Ihme satuilua.
Näitä sun väittämiä "satuiluja" tapahtuu uskovaisille ympäri maailman jatkuvasti. Etkä sinä voi millään väittää etteikö näitä tapahdu. Se on sitä Jumalan todellisuudessa elettyä elämää. Mitä enemmän ihminen kulkee Pyhän Hengen johdatuksessa, sitä enemmän näitä pääsee todistamaan. Ei näissä ole mitään ihmeellistä, vaan se on uskovan arkielämää ja todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala meidän rukouksiamme tarvitse. Ihminen niitä tarvitsee. Jos ei Suomessa ketään kiinnosta rukoilla vaikka maamme rajojen turvallisuuden puolesta, niin miksi Jumala antaisi jotain, mikä ei kiinnosta ketään? Tai jos pari uskovaa rukoilee ainoastaan jouluisin ja pääsiäisen aikaan rajaturvallisuuden puolesta. Kyllä uskoville on sanottu että anokaa, pyytäkää, kolkuttakaa, älkää antako periksi. Kyllä meidän on hyvä rukoilla tosissaan kun jotain haluamme. Ja ihminen itse muuttuu rukoilleessaan. Siinä uskovat tekevät juuri niin kuin tahtovat ja rukoilevat niiden asioitten puolesta mitä tahtovat. Jumala kuulee hänen tahtonsa mukaisia rukouksia. Ei hän ole luvannut kuulla sellaisia rukouksia jotka pyytävät vain ja jatkuvasti ainoastaan itselle menestystä ja onnea.
Eikö jumalalla ole valmis suunnitelma kaikkeen? Miksi yrität vaikuttaa siihen rukoilemalla? Onko jumala mielestäsi väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kuollut matkasaarnaaja mitään ilmoittelee?
Jeesus on taivaaseen noussut, mistä tulikin ,takaisin. Ei se kenellekkään muulle olekkaan mahdollista kun Jumalan pojalle, siitä on profetoitu jo VT.
Taivaassa on kolminaisuus Isä,Poika,Pyhähenki.