Vinkki. Tehkää rikoksia vanhuksina, niin pääsette oikeaan täysihoitoon.
Vanhustenhoito on vitsi, mutta vankilassa saatte täysihoidon ja täydet lääkäripalvelut.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
neuvoo ihminen, joka ei ole ollut vankilassa.
Vankiloita on erilaisia. Valkokaulusrikollisena voi helpommin päästä alemman turvaluokituksen laitokseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankilassa ei syötetä, vankilassa ei mennä ulos jos ei itse pääse jne. Sunnuntaina suljetaan selleihin klo 16 ja maanantai aamuna sitten elämä jatkuu
Miten poikkeaa vanhainkodista? Ei mitenkään.
Vankilassa saa ainakin käydä vessassa tarpeen mukaan toisin kuin vanhainkodeissa, joissa on käytössä vaipat ja vatsantoimituspäivät. Ehkä pesullakin saa käydä päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
neuvoo ihminen, joka ei ole ollut vankilassa.
Kerro miten on parempi olla kotona ellei saa ruokaa kuin 1x päivässä ja kukaan ei oikeasti hoida sinua?
Vankilassa on paremmat oltavat. Siellä on vartiointi 24h/vrk ja ruoat 3x päivässä. Ei vartijat jätä hoitamatta vanhusta joka on kaatunut sellissään. Kotona vanhus löydetään sitten ehkä seuraavana päivänä. Jos löydetään.
Sinä et tiedä vankilaoloista yhtään mitään.
Sinä et tiedä vanhusten oloista yhtään mitään. Vangeista pidetään parempaa huolta kuin vanhuksista. Moniko vanki on löytynyt viikon päästä sellistään kaatuneena ja kuolleena? Moniko vanki on jäänyt ilman jokapäiväistä ruokaa ilman omaa tahtoaan? Moniko vanki on ilman omaa tahtoaan jäänyt vaille sosiaalista kontaktia, edes että joku sanoisi jotain?
Vierailija kirjoitti:
Siinä Linna sarjassa, ei tuo niin pahalta näyttänyt. Olivat, kuin 5 tähden hotellissa. Ainoa miinus puoli on toiset vangit. Ei jaksaisi hengaa sellaisen porukan kanssa.
Ei ole pakko hengata. Voi sitä hengailla niiden toisten vanhusten kanssa. Mikäli pystyy. Ei välttämättä pysty, mutta vartija eli hoitaja kyllä käy katsomassa useammin kuin kotihoidossa olevana vanhuksena.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin on nyt ei ole hajuakaan vankilaoloista, vanhusten kunnosta hoitopaikoissa, vanhusten toimintakyvystä.
Mutta haluan todellakin nähdä sen, kuinka vanginvartijat vaihtavat vaippoja ja pesevät takapuolia. Voi vapaasti linkata sieltä täyshoidosta. 👍
Mikseivät vaihtaisi? Jos ei kelpaa niin lähde vetämään. Tulijoita riittää. Eikös se näin mene.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin on nyt ei ole hajuakaan vankilaoloista, vanhusten kunnosta hoitopaikoissa, vanhusten toimintakyvystä.
Mutta haluan todellakin nähdä sen, kuinka vanginvartijat vaihtavat vaippoja ja pesevät takapuolia. Voi vapaasti linkata sieltä täyshoidosta. 👍
Näin se menee Japanissakin. Vartijoilla on nykyään myös vähintään lähihoitajan koulutus. Luuletko ettei se onnistuisi täälläkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhainkodissa voi joutua hoitajan raizkaamaksi tai toisen hoidokin hakkaamaksi tai jopa tabbamaksi. Vankilassa luulisi olevan pienempi todennäköisyys näihinkin.
Vankilassa voi joutua toisen vangin tai vanginvartijan hakkamaksi tai raiskaamaksi. Siellä toimitaan väkivallan ehdoilla ja heikkoja käytetään hyväksi sekä kiristetään omaisia vaikka tuomaan huumeita. Sairaalassa ei todellakaan sairaalapalveluita ole tuosta vaan saatavissa. Vasta tänään ilmoitettiin että poliisivankilassa oli joku kuollut. Toisaalta miksi ihmísjätteitä pitäisi hoitaa.
Olet katsonut liikaa vankilasarjoja.
Onko vanhuksille kotihoidossa muka sairaalapalveluja sen kummemmin? Vankilassa seurattaisiin heidän vointiaan paremmin kuin kotihoidossa.
Aika vaikeeta kun pahimmistakaan rikoksista ei saa kunnon tuomiota. Ja jos on vielä ensikertalainen niin vielä vähemmän istuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun ei käy ulkomaalaisiin tai lapsiin käsiksi niin ei ole riistaa vankilassa
EIkä sittenkään. Vankilassa saa pääsääntöisesti olla rauhassa kun ei sotkeennu muiden tekemisiin.
Ja pitää oikeasti olla todella paatunut mieli joka lähtee summittaiseen väkivaltaan vanhuksia kohtaan. Siinä vaiheessa on isompia ongelmia eikä tällaiset pääse normivankien sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankilassa ei syötetä, vankilassa ei mennä ulos jos ei itse pääse jne. Sunnuntaina suljetaan selleihin klo 16 ja maanantai aamuna sitten elämä jatkuu
Syötetään jos vanki on siinä kunnossa ettei pysty itse syömään vrt. Japani.
Pääseekö vanhus ulos nykyäänkään jos ei itse pääse?
Vanhus suljetaan huoneeseen makaamaan eikä ole tietoa milloin pääsee pois. Vanki sentään voi odottaa maanantaita.
Miksi meillä olisi vankilat samanlaisia kuin Japanissa vanhuksille tarkoitetut?
Kyllä meillä.siirretään heikkokuntoinen vanki pois vankilasta.
Mihin hänet siirretään? Ei kotiin ainakaan, koska hänet on tuomittu menettämään vapautensa. Sairaalaanko tai vanhustenhoitoon? Miksei häntä siirretty sinne jo ennen rikoksen tekoa?
Toimii, jos vanhus on niin hyvässä kunnossa että selviää päivittäisistä toimistaan itse.
Mutta jos tarvitsee apua liikkumisessa, syömisessä, peseytymisessä, wc-käynneissä jne. niin vankilassa sitä tuskin saa. Vartijoille noissa avustaminen ei ainakaan kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhus suljetaan huoneeseen makaamaan eikä ole tietoa milloin pääsee pois. Vanki sentään voi odottaa maanantaita.
Mihin hänet siirretään? Ei kotiin ainakaan, koska hänet on tuomittu menettämään vapautensa. Sairaalaanko tai vanhustenhoitoon? Miksei häntä siirretty sinne jo ennen rikoksen tekoa?
Jos ei terveydentilansa vuoksi pysty suorittamaan vankeusrangaistusta loppuun niin sitten siirretään varmaan kotiin saamaan kotihoidon palveluita. Sairaalaan tai hoivakotiin pääsee vain jos ei pärjää kotona, ne eivät ole mitään vaihtoehtoisia paikkoja vankilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei terveydentilansa vuoksi pysty suorittamaan vankeusrangaistusta loppuun niin sitten siirretään varmaan kotiin saamaan kotihoidon palveluita. Sairaalaan tai hoivakotiin pääsee vain jos ei pärjää kotona, ne eivät ole mitään vaihtoehtoisia paikkoja vankilalle.
Mites muuten jos esimerkiksi talousrikoksen tekijä on pyörätuolissa? Saa lusia kotona?
Vierailija kirjoitti:
Toimii, jos vanhus on niin hyvässä kunnossa että selviää päivittäisistä toimistaan itse.
Mutta jos tarvitsee apua liikkumisessa, syömisessä, peseytymisessä, wc-käynneissä jne. niin vankilassa sitä tuskin saa. Vartijoille noissa avustaminen ei ainakaan kuulu.
Kuten täällä on jo useampaan otteeseen kirjoitettu. Japanissa vanginvartijoille annetaan lähihoitajan tms. koulutus. Tuskinpa se ongelmaksi muodostuu täälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytännössä vanhus saa vaikka murhata eikä hän joudu vankilaan?
Vierailija kirjoitti:
Perustamme Mummomafian. Ryöstämme pankkeja ja kalautamme käsilaukulla nuorisoa, joka lorvailee kaduilla.
Kadut kuuluvat Mummomafialle! Pois alta kun pelätty rollaattorikatujengi kaahaa mestoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten täällä on jo useampaan otteeseen kirjoitettu. Japanissa vanginvartijoille annetaan lähihoitajan tms. koulutus. Tuskinpa se ongelmaksi muodostuu täälläkään.
Ei todellakaan muodostu. Työttömistä monikin ottaisi mielellään kokopäivätyön vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Normi vanhuselämää ja kaikki sapuskat saa ajallaan
Eikä ketään kiinnosta, jos vanhus poimii saippuan suihkuhuoneen lattialta, jos pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaakohan vanhuksena enää pankkikeikalle jaksaa, kun pitäisi aseita ja saalista kantaa, ja sitten vielä pakoonkin juosta🤔🤔
Miksi juosta pakoon? Eikös tarkoitus ole jäädä kiinni?
On rikoksia monenlaisia joista odottaa vankilaan pääsy. Eikös siihen riitä kohta pelkkä ulostulo mielipiteistään jotka eivät vastaa hyväksyttyä normia.
Alkaa tubettamaan hulluilla vihapuheilla niin hoitopaikka on varmistettu hautaan saakka.
Ja jolla on täysin harhaiset kuvitelmat esim. lääkäriin pääsystä ja oloista vankilassa muutenkin. Jotenkin tosi säälittävää möyhötystä.
T. Sen 2v ilman tutkintoa "kesähessuna" vartijana ollut