Panjonko äitinä rahaa 18v täyttävälle lapselle?
Lapset asuvat minulla, järjestän juhlat ja muutenkin kannan arjen vastuun 90%. Isä antaa lahjsksi autokoulumaksut. Nuori odottaa minulta "kunnon rahalahjaa". Mikä on kohtuullinen?
Tämä stressaa minua jo valmiiksi vaikka kesällä täyttää. Kaikki asuminen, ruoka, terveyskulut koko ajan kasvavia ja minähän elätän häntä yhä jatkossakin. Isä saattaa lopettaa elarimaksunkin halutessa. Nuori ei toki huomioi asiaa vaan huutaa ja kiukkuaa epäreiluutta mikäli pihistän lahjarahassa.
Mikä siis kohtuullinen, nuorelle reilu summa?
Kommentit (50)
1000 euroa, mutta ei käytettäväksi vaan sijoitettavaksi. Varatkaa aika pankkiin ja puhutte miten sijoittaminen on hyvä aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
1000 euroa, mutta ei käytettäväksi vaan sijoitettavaksi. Varatkaa aika pankkiin ja puhutte miten sijoittaminen on hyvä aloittaa.
Pankista sijoitusneuvoja, ei saakeli! Siinä pukki kaalimaanvartijana.
En saanut rahaa ollenkaan, vaan Trans Am:in https://classiccars.com/listings/view/1597925/1975-pontiac-firebird-tra…
Ostin toivomansa urheilukellon. Jotain 250 maksoi. Olisi ollut hassua antaa rahaa.
Isovanhemmat maksoivat autokoulun.
Neljä lasta. Maksan kaikille ajokortin. 18 täyttäessään saavat täydet oikeudet säästötileihinsä, joihin olen säästänyt 3500 euroa. Varsinaista käteistä annan vain satasen. Enempään en pysty, mies ei osallistu. Säästän kyllä kaikille nyt pienellä kk-summalla myös omiin rahastoihin.
jos isä kustantaa autokoulun, niin sinä ostat auton ja maksat sen kulun (verot, vakuutus, korjaukset, katsastukset), maksakoon itse bensan/sähkölatauksen.
Onhan sillä, mutta maksukyvytön. Elaritkin tuli Kelasta.