Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jokin "tutka"? Millaiset ihmiset erotat muista?

Vierailija
05.04.2026 |

Minä luulen erottavani sellaiset, joihin ei kannata luottaa.

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla ei ole mitään rankkoja kokemuksia

Miten heidät tunnistaa?

Helposti. Rankat kokemukset opettavat olemaan valittamatta kaikesta mahdollisesta.

Vierailija
82/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näen ainakin kun joku tekee töitä,kuka on työhönsä kettuuntunut ja kuka ei. Ja kuvittelen kyllä ihan randomeista miehistä näkeväni naamasta kuka mies on persemies ja kuka tissimies. 🤭

Sinä ja kaikki naiset. Siksi ne ihmissuhteet menevätkin perseelleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan helposti psykopaatit, narsistit ja kiusaajat. Tuollaisilla tuntuu vieläpä olevan pakottava tarve alkaa aukomaan päätään minulle. Tulkitsevat varmaankin luonteenpiirteeni jonkinasteiseksi heikkoudeksi.

Tämä. Kun itse ei lähde näiden peliin mukaan, niin saa tuntea voimakasta raivoamista. Narskun ego ei kestä, jos ei reagoi mitenkään.

Vierailija
84/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan takertuvat ihmiset heti, katseesta, puheesta ja eleistä. Vältän heitä koska pienikin kiinnostuksen osoitus saa heissä aikaan liimautumisen tarpeen eikä heistä sen jälkeen pääse millään eroon. 

Aika moni tekee tuossa muuten virheen

Vierailija
85/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aggressiiviset, potentiaalisesti väkivaltaiset. Liukenen tällaisten läheisyydestä heti.

Varmasti.

Vierailija
86/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika nopeasti intuitio kertoo, millainen joku minulle uusi ihminen on. Jos se kertoo mitä tahansa negatiivista yritän olla nahdollisimman vähän tekemisissä

Juuri näin.

"Roikut liikaa somessa"

-"Toi on niin negatiivista!" "Mee pois!"

Vierailija
87/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa taas, että palstalla on lähinnä joitain työttömiä ääliöitä...

Joka päivä...

Vierailija
88/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erotan ne, joilla kroppa (kehonkieli) ja suu sanovat eri asioita. Melkein en haluaisi erottaa. 

Noissakin voi tehdä virhetulkintoja. Monet tekijät vaikuttavat kehonkieleen.

Näinhän se on. Poliisitkin on monet aika itsevarmoja että tietävät kuka valehtelee. Tutkimuksissa on paljastunut, että eivätpä oikeasti tiedä kuin marginaalisesti paremmin kuin kolikonheitto. Esim. monet saattavat olla hermostuneita, shokissa tms. Kun asioivat heidän kanssaan, silloin asiat jotka tulkitaan "epärehellisyydeksi" kertovatkin jostain ihan muusta.

Onneksi poliisi on koulutettu luottamaan tuohon erinomaiseen vaistoonsa

#sarkasmi

Vierailija
89/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näen ainakin kun joku tekee töitä,kuka on työhönsä kettuuntunut ja kuka ei. Ja kuvittelen kyllä ihan randomeista miehistä näkeväni naamasta kuka mies on persemies ja kuka tissimies. 🤭

Niin, ei ollenkaan sen takia et mies miettii: noita tissejä ei olis kiva puristella (liian pienet) tai liian lättänä perse.

Vierailija
90/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotan kuunnellen ja kriittisen ajattelun avulla huuhaatyypit, jotka puhuvat luottavansa tutkaansa ja intuitioonsa. Heidän ajattelunsa ei psykologisen selityksen mukaan ole kauhean hyvää. Pidän ajatteluun kykenevistä ihmisistä, joten vältän sitten noita.

Siis "tutka" ja "intuitio" on sitä, että ihminen koodaa toisen ihmisen käytöstä. Ihmisellä on paljon tiedostamattomia, vaistonvaraisia ajatusprosesseja, jotka perustuvat ihan niihin geneettisiin vaistoihin, joita meillä on, sekä tietenkin opittuun tietoon (miten normaalit ihmiset käyttäytyvät). Ihminen tarkkailee toisessa ihmisessä esim. vaaran merkkejä, ja monesti ne ovat ihan tiedostamattomia. Toki nekin voi opetella tiedostamaan. Merkkejä voivat olla erilaiset ilmeet, eleet, tietyt piirteet käytöksessä. 

Normaali ihminen ei ajattele pelkästään järjellä, vaan tunteet ovat osa ajatusprosessia. Kun sanon "normaali", viittaan siihen, että jos vaikkapa ihmisen tunnekeskus aivoissa on vahingoittunut, hän ei välttämättä kykene rationaaliseen päätöksentekoon, koska vaarasta varoittavat tunteet eivät toimi.

Jos otetaan hyvin synkkä esimerkki tutkasta, ajatellaanpa vaikka 5ek5u44l1r1k0ll1514. He ovat taitavia erottamaan ihmisiä, jotka ovat jo joutuneet lapsena hyväk51käytön uhreiksi ja ovat siksi haavoittuvaisia. Viimeksi mainitussa ryhmässä intuitio ei myöskään toimi, koska heidän rajansa on rikottu niin nuorella iällä (tämä on yleistys, ei päde kaikkiin). Yksi uhri voi johtua usean, toisistaan riippumattoman hyväk51käyttäjän uhriksi intuition takia: saalistajalla se toimii, uhrilla ei. 

Kuulostaa siltä, että nimenomaan et ole tutustunut niihin "psykologisiin selityksiin".

Vierailija
91/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin yllättynyt, kun olen jitenkin tunnustanut erittäin ikävän ihmisen jo taksin ikkunasta katsoessani. Sanoin mihrlleni, ettei ainakaan tuon pariskunnan edestä kävellä. 

Olikin sitten meidän tulevan asunnon myyjät, ja kyllä, paljastui tosi inhottavaksi muuttomme toteutuessa.

Vierailija
92/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholman syndrooma-tutka. Joutuessani outoon seuraan josta en pääse eroon, valitsen henkilön jossa on jotain mistä pidän, ja rakennan toivoni osittain sen varaan.

Vierailija
93/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienipäiset homot, homonaamat (gay face), ja kyylähomot tunnistan aika tarkasti.

Kyllä homo aina homon tunnistaa.

Homotkin saattavat tehdä virheitä. 

Hyvin ovat minusta pysyneet kaukana, vaikka heterot luulevat homoksi. 

Vierailija
94/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei ollenkaan sen takia et mies miettii: noita tissejä ei olis kiva puristella (liian pienet) tai liian lättänä perse.

Mulla sama naisena. En voi seurustella pikkukikkelin kanssa. Ihmekö alkoi ehdotella dildoa. Yhdellä miehellä oli ruma perse. Aina jotain vikaa, en vaan tykkää. Moni mies on liian tavis tai ruma. John K  jr on komea. 

Vierailija
95/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen herkkä henkilökemialle. Ensisilmäyksellä tunnistan ihmiset, joiden kanssa ei mikään tule sujumaan. Suurin osa ihmisistä on neutraaleja. Ei meistä tule parhaista ystäviä, muttei vihamiehiäkään.

Tämä! Joskus olen koittanut järkeistää, jos jostakusta on tullut huono tunne jo alussa. 

Vierailija
96/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkani tunnistaa selkeästi lämpimät naiset. Se sattui viimeksi toissa päivänä. Kaksi naista käyttäytyi juuri niin kuin naiset käyttäytyvät ollessaan ihastuneita ja vähän enemmän. Se oli todella helppo nähdä. Kavaljeereilta tämä taisi mennä ohi, kuten vaimoltanikin. Tiedän, koska kysyin. Elleivät kavaljeerit olleet aivan pölkkypäitä tai jotain vielä pahempaa naisten kannalta, heillä oli varmasti mukavat illat.

Helppo liha kannattaa kyllä tunnistaa.

Toi sun vastaus on niin perinteisen suomalaisen tavismiehen ajatelmaa. Ei ymmärretä aidon intohimon päälle, ei ole mielikuvitusta, ei huumorintajua, eikä kansainvälisyyttä. 

Vierailija
97/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omaa tutkaa. Monen valtion johtajan ja politiikon kohdalla ollut luottavainen kyvyistään, ja ajamyötä pettynyt.

Sun pitää ymmärtää, että politiikka on peliä. Vaalipuheita ei kannata kuunnella, vaan tsekata mitä aloitteita nämä pyrkyrit ovat tehneet eduskunta-aikanaan. 

Vierailija
98/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotan miehet ja naiset. Sekään kun ei ole nykyään niin varmaa.

Erotan nistin tavallisesta ihmisestä.

No tähän täytyy tarttua. Koska jokainen erottaa näistä molemmista esimerkeistä ääripäät.

Sitten on se harmaa alue, epäselvät tapaukset.

Vierailija
99/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla ei ole mitään rankkoja kokemuksia

Suoraan sanoen, en usko. Kokemuksia kun ei voi nähdä.

Jos et puhu rankoista kokemuksista tai olet usein hyväntuulinen, niin rankkoja kokemuksia ei voi olla. Tällaiseen ajattelutapaan olen törmännyt kahden ihmisen taholta. Toinen näistä hehkutti psykologian ymmärrystään. 

Vierailija
100/139 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotan miehet ja naiset. Sekään kun ei ole nykyään niin varmaa.

Erotan nistin tavallisesta ihmisestä.

Näin moni uskoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi