Onko punoittava kasvojen iho aina merkki alkoholismista
Tuttavalla alkanut naamavärkki punoittamaan. Onkohan alkanut tissuttelemaan päivittäin. Ennen joi todella harvoin. Pitäisikö ottaa asia puheeksi ja ohjata hänet hoitoon
Kommentit (45)
Couperosa, ruusufinni, verenpaine... tai ap:n seura 😌
Vierailija kirjoitti:
Johtuu verisuonista ihon alla.
Couperosa on todella tavallista suomalaisilla. Saunominen, talvi ja kemialliset tai rajut fysikaaliset kuorinnat sekä hajustettu kosmetiikka vielä pahentavat tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ihan valkoinen eikä näitä siis ole?
Oletko albiino?
Vierailija kirjoitti:
Kalpeus on huolestuttavaa myös.
??
Ei. Itselläni on jotakin iho-ongelmaa mille en ole löytänyt vielä diagnoosia, mutta en käytä alkoa juuri nimeksikään. Ainoat kerrat kun tämän muutaman vuoden aikana olen käyttänyt, iho on itse asiassa voinut paremmin.
Ei. Joku luonnostaan punakoituu ulkona tai liikkuessa. Beetasalpaaja. Ihojutut. Voide.
Ns. vinettonaama. Keitto maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Korkea verenpaina, tuliset ruuat, akne, aurinko, ruusu, ekseema, bakteeri, sieni yms. Onhan noita syitä.
Nämä, ellei alkoholi.
[Minulla ennemminkin
Lumikki-kuulaus kuin
punakkuus. Käytänkin
erilaisia self tan/bronzer-
tuotteita tuomaan kesän
suutelemaa hehkua kasvoja
ehostaessani. x
Ai, en käytä alkoholia ja helposti iho punoittaa esim ulkona, pesun jälkeen, kuivana jne. Olen atoopikko
Ja sulku kii ennen äksää..
Mamacita stepperillä..!🏃🤹🤸
Vierailija kirjoitti:
Nenän turpoaminen ja punakoituminen, bingo.
Ihan turhaan alapeukutitte, mistä luulette sen karikatyyripiirroksiinkin tulleen. Huvittuneena muistelen eräitäkin veljeksiä nenineen. Kyllä oli korkkia tallottu.
mitähän liian vähäinen veden juonti aplle kuuluu mitenkähän on apn alapään laita onko kukaan pannut kuivuuko umpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vaalea iho, joka ei juurikaan rusketu, punottaa helposti, varsinkin rasituksessa ja ulkoilun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja wiski nokka.
Se viskinokka on monesti ruusufinnin tai rhinofyyman aiheuttamia. Ne ovat ihorsairauksia, esim. Pekka Tiilikaisella oli juuri tämä rhinofyyma.
Mites sun oma alkoholinkäyttö? Onko alkanut mukia menemään enemmän?
Ap ihan valkoinen eikä näitä siis ole?