Koska SDP on jo päättänyt, ettei lähde hallitukseen persujen kanssa, istuu Kokoomus myös seuraavassa hallituksessa
Eli sama linja jatkuu muuten, paitsi että maahanmuuttoa pyritään lisäämään eikä vähentämään.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No parempi sekin kuin nykytilanne. Tärkeintä on pitää persut poissa hallituksesta. Mielellään tietysti myös kokoomus, se nyt on selvä.
Mikä siinä persujen pois pitämisessä on mielestäsi niin tärkeää, että kestät seuraavankin hallituksen leikkaukset? Tuntuuko leikkaaminen hyvältä silloin, kun saksia kädessään pitää demari? Kerro nyt ihan rehellisesti vaan
Tottakai. Saastuttavat, kilpailua ja kasvua jarruttavat yritystuet leikkuriin. Velkajarrua käytetään sopeuttamalla valtion tulopuolta.
Sen kun näkisi, että yritystukiin koskettaisiin. Yritykset siirtyvät siinä tapauksessa pois Suomesta > lisää työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Viime aikojen laskelmien mukaan SDP ei tarvitse edes Keskustaa porvaripuolueista saadakseen paikkaenemmistön Vasemmiston ja Vihreiden kanssa. Kuitenkin he itse kertoo haluavansa jonkun porvaripuolueenkin, ilmeisesti Keskustan mukaan.
Ei keskusta ole lähdössä samantyyliseen hallitukseen kuin Marinin hallitus. Sinänsä Li Anderssonin henkilökohtainen erittäin korkea kannatus saattaa mahdollistaa sen että vasemmistoliitolla on ensi kaudella poikkeuksellisen paljon kansanedustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No parempi sekin kuin nykytilanne. Tärkeintä on pitää persut poissa hallituksesta. Mielellään tietysti myös kokoomus, se nyt on selvä.
Ihan ok. Ymmärrä vaan, että rikkailla ei ole mitään velvollisuutta kustantaa sinun ja muiden vähän mistään ymmärtävien äänestäjien elämistä.
Veronmaksu on rikkaiden etuoikeus.
Rikkailla on monesti helppo myös vaihtaa asuinmaata.
M 65 +
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime aikojen laskelmien mukaan SDP ei tarvitse edes Keskustaa porvaripuolueista saadakseen paikkaenemmistön Vasemmiston ja Vihreiden kanssa. Kuitenkin he itse kertoo haluavansa jonkun porvaripuolueenkin, ilmeisesti Keskustan mukaan.
Ei keskusta ole lähdössä samantyyliseen hallitukseen kuin Marinin hallitus. Sinänsä Li Anderssonin henkilökohtainen erittäin korkea kannatus saattaa mahdollistaa sen että vasemmistoliitolla on ensi kaudella poikkeuksellisen paljon kansanedustajia.
Anderssonhan ei ole ehdolla vaaleissa, on itse niin sanonut.
Harvinaisen ontuvaa logiikkaa jopa AV- ketjussa, mutta olkoon, onhan pääsiäinen, se on melkein kuin vappu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut pois hallituksesta, kokoomuskin on paljon parempi.
T. SDP:n kannattaja
Mikä siitä kokoomuksesta tekee mielestäsi niin ihanan?
Ei tuossa sanottu, että ovat ihania, vaan ainoastaan, että ovat persuja parempia. Persut jos on hallituksessa, niin Suomessa mennään kriisistä kriisiin eli joudutaan kuluttamaan aikaa ja resursseja heidän möläyttelyjensä selittelyyn.
Jotain ihanaa siinä kokoomksessa täytyy nyt kyllä olla, kun siitä kerran ollaan haikailtu jo neljä vuotta sossuille kumppania. Itse en keksi, mikä se ihanuus on, niin sinä voisit sitä hiukan edes avata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin aloitti vastakkainasettelun kieltäytymällä yhteistyöstä
Sanna on ollut kolme vuotta ulkomailla kun vastakkain asettelijat on hoitaneet Suomen asioita hallituksessa. Miten meni noinniinkuin omasta mielestä?
Toivottavasti ei koskaan tule takaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa sanottu, että ovat ihania, vaan ainoastaan, että ovat persuja parempia. Persut jos on hallituksessa, niin Suomessa mennään kriisistä kriisiin eli joudutaan kuluttamaan aikaa ja resursseja heidän möläyttelyjensä selittelyyn.
Jotain ihanaa siinä kokoomksessa täytyy nyt kyllä olla, kun siitä kerran ollaan haikailtu jo neljä vuotta sossuille kumppania. Itse en keksi, mikä se ihanuus on, niin sinä voisit sitä hiukan edes avata
Olen eri, mutta mulle demarina kokoomus on liberaalisiiven arvoiltaan aika lähellä omia arvoja, talouspolitiikassa on isot erot kyllä. Persujen kanssa ei ole mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä persujen pois pitämisessä on mielestäsi niin tärkeää, että kestät seuraavankin hallituksen leikkaukset? Tuntuuko leikkaaminen hyvältä silloin, kun saksia kädessään pitää demari? Kerro nyt ihan rehellisesti vaan
Jos sinun mielestä SDP politiikka ei eroa persujen politiikasta seuraavassa hallituksessa, niin sittenhän voit äänestää SPD:tä, vai mitä?
No se suurinero taitaa olla siinä, että oma maa ensin ajattelu on haitallista demareille
Kokoomus tietenkin vaatii hallitusneuvotteluissa omat ehtonsa ja jokaisen täysijärkisen pitäisi tietää, mitä ne ovat
Demarin mielestä siis mieluummin leikataan ja vaikka lakkautetaan terveydenhoito kokonaan kuin että mmuutosta ja niille jaetuista eduista tingittäisiin yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta mulle demarina kokoomus on liberaalisiiven arvoiltaan aika lähellä omia arvoja, talouspolitiikassa on isot erot kyllä. Persujen kanssa ei ole mitään yhteistä.
Mitä ne tärkeät liberaaliarvot sinulle siis ovat? Kerro nyt vaan ihan vapaasti
Vierailija kirjoitti:
Sdp ja kokoomus yhdessä olisi myös mahdollisuus.
Ei ole. Kannattaa kyllä herätä realismiin. 😂 Petteri ei varmasti ikinä suostu yhteistyöhön sdp-läisten kanssa. Ei suostunut silloin, kun tätä nykyhallitusta muodostettiin. Miksi muka myöhemmin suostuisi? On koko ajan ainoastaan haukkunut sdp:n vaihtoehtoja, joita ei hänen mukaansa edes ole olemassa. Sama virsi tulee persujen suusta.
Totta. EK:n kokoomukselle kelpaa vain ps ja kepu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä olisi, että Kokoomus saisi vaaleissa historiallisen kannatusromahduksen.
Kokoomuksella on vankka kannattajakunta, joka käy ahkerasti vaaliuurnilla. Ei ole samanlaista heittelyä kuin vaikkapa vihreillä, keskustalla, persuilla tai vasemmistoliitolla.
Ei mikään ole ikuista, edes Kokoomuksen kannatus, joka tapauksessa nyt ollaan mielestäni uudenlaisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne tärkeät liberaaliarvot sinulle siis ovat? Kerro nyt vaan ihan vapaasti
No jos sanotaan sun omalla kielellä niin WOKE. Eli suvaitsevuus, kansainvälisyys, tasa-arvo, ihmisoikeudet, Eu-myönteisyys ym. Eli kaikki se mitä persut vastustavat.
Kyllä siltä näyttää, että on äänestettävä keskustaa tai Hjalliksen poppoota. Ma mu ja on tässä kaupungissa aivan liikaa, näkyy mm. lapsen harrastuksessa negatiivisesti. Omavaraisuus esim. ruokahuollon suhteen ei tunnu kiinnostavan kuin keskustaa. Ja oman kansan pitäisi olla kaikessa etusijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Suomen kansa ansaitsisi demarit, vihreät ja vasemmistoliiton hallitukseen. Se olisi täydellinen rangaistus idiooteille, jotka eivät tajua mistään mitään.
Tuolla kombolla ei ikinä saada enemmistöhallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ymmärtää, että ps on sen pahin vihollinen oikeistorintamalla. Siksi sen on tehtävä myös kriittistä mmuuttopolitiikkaa seuraavassa hallituksessa.
Tuo on Kokoomuksen edun vastaista. Ne haluavat tänne lisää porukkaa, koska siitä rikkaimmat hyötyvät.
Mutta se tulee lisäämään ps:n suosiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on kykynsä näyttänyt.
EK ei istu tulevassa hallituksessa. Orpo lähtee ainakin vaihtoon.
Kokoomukseen valitaan nainen vihdoin ja viimein puolueen johtoon. Misogynistit ja n a t s i t laitetaan luiskaan. Taitaa olla Lepomäki kohta hallitusneuvotteluissa.
Orpo ei lähde vaihtoon. Hän on voittanut todella monet vaalit.
Ei lähde ainakaan misogynistien ja n a t s i e n mielestä.
Osaatko kaivaa netistä Orpon ja Kookomuksen voittamat vaalit? Niitä on paljon, eikä Orpoa pistetä pihalle niin kauan, kun Orpo voittaa vaaleja. Miinustelu ja kiukuttelu eivät muuta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä olisi, että Kokoomus saisi vaaleissa historiallisen kannatusromahduksen.
Ei tule saamaan, koska heillä on n. 20 % peruskannatus.
Suomen kansa on tyhmä.Oikeasti ei SDP.ps.kok.Pilanneet Suomen ja vieläkin pitäisi pilata.sdp.Änkyttäjien puolue.Ikinä porvari hallitusta.Syö kaiken.
Trumplandiastako käsin kirjoittelet?