Lääkäri ei tajunnut että Jarmon ihottuma olikin HIV
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HIV-testi pitäisi ottaa jokaiselta, joka hakeutuu lääkärin tutkimuksiin. Siksi, että kukaan ei tietämättään levittäisi sitä. Kerran luin tapauksesta, jossa naisella oli jatkuvia kurkkukipuja ja syyksi paljastui HIV. Lisäksi löytyi B-hepatiitti. Suomessa ei useinkaan tutkita vaan hoidetaan potilaan oireita eikä tautia.
100% tämä! Nyt ollaan jo oikealla tiellä tautien ehkäisyssä ja hoidossa👍👍
Älkää menkö kalliiseen lääkäriin. eikö veren luovutuksessa kerrota?
Kaikki ei voi luovuttaa verta. Esim. multa meni mahdollisuus veren luovuttamiseen 20-vuotiaana, kun sairastuin ensimmäisen kerran syöpään. Syöpähoidot on todella rankkoja elimistölle ja siksi ei rasiteta elimistöä veren luovutuksella.
siinä tapauksessa HIV on pienin murhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo pitkäään sanonut, että jos on toistuvia tulehduksia, niin heti HIV-testeihin. Suurin osa sairastuneista ei tiedä tilannettaan.
HIV-ensitauti muistuttaa flunssaa ja se voi monelta mennä ohitse huomaamatta. Sitten on pitkä vaihe missä olo on normaali ja virustaso matala. Sitten edetään AIDS-vaiheeseen missä elimistön puolustuskyky romahtaa ja voi tulla monenlaista infektiota joita ei yleensä näe kuten tuberkuloosi, toksoplasmoosi aivoihin, Pneumocystis jiroveci keuhkoihin ja sieni.infektio suuhun. Yhdellä nuorella potilaalla oli sekavuutta ja mietittiin enkefaliittia syynä. Sitten löytyikin HIV.
SOTE-maailmaa itsekin nähneenä ette arvaakaan kuinka usein potilaalle ja henkilökunnalle tulee muiden tutkimusten yhteydessä yllärinä, että täällähän muhii lisäksi heppari tai muu seksitauti😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HIV-testi pitäisi ottaa jokaiselta, joka hakeutuu lääkärin tutkimuksiin. Siksi, että kukaan ei tietämättään levittäisi sitä. Kerran luin tapauksesta, jossa naisella oli jatkuvia kurkkukipuja ja syyksi paljastui HIV. Lisäksi löytyi B-hepatiitti. Suomessa ei useinkaan tutkita vaan hoidetaan potilaan oireita eikä tautia.
100% tämä! Nyt ollaan jo oikealla tiellä tautien ehkäisyssä ja hoidossa👍👍
Älkää menkö kalliiseen lääkäriin. eikö veren luovutuksessa kerrota?
Kaikki ei voi luovuttaa verta. Esim. multa meni mahdollisuus veren luovuttamiseen 20-vuotiaana, kun sairastuin ensimmäisen kerran syöpään. Syöpähoidot on todella rankkoja elimistölle ja siksi ei rasiteta elimistöä veren luovutuksella.
siinä tapauksessa HIV on pienin murhe.
Ei mulla nyt ole syöpää vaan olen saanut viimeksi hoitoja vuonna 2005! Äly hoi taas! En mä silti mitään HIV:tä haluaisi! En haluaisi sitä vaikka mulla olisi syöpä tällä hetkellä! Kyllä HIV olisi mulle aivan helvetin iso murhe!!! Mikä hitto teitä joitakin vaivaa, että pitää päästellä tuollaisia aivopieruja?!?!?!?
Lääkärit on yksi vitsi. Luulevat olevansa erityisiä vaikka kaikki haluaisivat olla lääkäreitä. Ainut mikä pitää heidät asemassaan on valtava korruptio. Onneksi totuus tulee julki nykyisellä tehokkaalla tiedonvälityksellä.
1/10000 kerrasta kun panet hi positiivista ilman saat tartunnan perus hetero seksissä.
Tietyissä ryhmissä tartuntoja tuppaa olemaan pienen todennäköisyyden kerrannaistuttua kun samaa toistaa satoja - tuhansia kertoja.
Epäonnekkaita sattumiakin on, mutta data on dataa. Ihmiset on hyvin huonoja ymmärtämään todennäköisyyksiä ja sitä miten pienen todennäköisyyden kerrannaistuminen muodostaa riskin.
Että heteromiehen hiv riskikkäälläkin seksikäyttäytymisellä on melkoinen käänteinen lottovoitto.
Vierailija kirjoitti:
Jarmo toi vaimolle tuliaisia Thaimaasta. Ihana mies!
Mutta tottakai se oli lääkärin syy 🙄
Siis millä perusteella tiedetään, että se tauti oli Jarmolla ensin?
Osaavatko nuo isonkirkon opiskelijatytöt ollenkaan suojella itseään kun hankkivat opintorahaa?
AIDZ on homojen tauti,sieltä se on lähtöisin ja edellenkin useimmat AIDZ potilaat ovat homoja.
Homoseksissä on suurempi riski saada tartunta,sillä peräsuoleen paneminen ei ole luonnollista.
Peräsuoleen tulee haavoja ja näin molemmat saastuttavat toisiaan.
Tämä on ihan lääketieteellinen tosiasia.En ole itse mutuillut.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on vielä niin typerä että harrastaa suojaamatonta seksiä muun kuin kumppanin kanssa? Eletään sentään 2000-lukua. Jos harrastaa sivusuhteita niin aina se kortsu. Muistakaa. Muuten saatte syyttää vain itseänne että saitte elinikäisen taudin. Eli hivin.
Missä pilvilinnoissa sä elät ton kumppanis suhteen?
Vierailija kirjoitti:
venäläisiltä, virolaisilta ja ukrainalaisilta
No mistä ne sen saa?
Vierailija kirjoitti:
AIDZ on homojen tauti,sieltä se on lähtöisin ja edellenkin useimmat AIDZ potilaat ovat homoja.
Homoseksissä on suurempi riski saada tartunta,sillä peräsuoleen paneminen ei ole luonnollista.
Sun lääketieteelliset teokses on viidenkymmenen vuoden takaa, nykyään yleisin tartuntamuoto on heteroseksissä😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
venäläisiltä, virolaisilta ja ukrainalaisilta
No mistä ne sen saa?
Joku saa aina joltakin, mutta välillä joku jää saamatta.
- eri
Venäjällä ja Ukrainassa on niin heikko terveydenhuolto, että siksi tauti leviää siellä ja sieltä muualle, koska hiviä sairastavat eivät pääse tutkimuksiin eivätkä hoitoon ja sairailla ei ole lääkitystä, mikä pitää virustasot matalina ja pienentää tarttumisriskiä. Myös äideiltä leviää raskauden aikana sikiöön.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa sentään on joka nurkan takana klinikkaa, josta voi hakea estolääkityksen, jos kumi puhkeaa. Suomessa ei herkästi edes testata, jos et käytä suonensisäisiä huumeita tai myy itseäsi. Säästö se on pieninkin säästö, kunnes ei enää ole.
Suomessa pääsee HIV-testiin terveyskeskuksen (tai esim. ehkäisyneuvolan) kautta aina. Ei tarvitse sanoa kuin että haluan lähetteen HIV testiin. Mitään muita oireita tai altistumista tai muutakaan ei tarvitse olla. Myös muihin seksitautitesteihin pääsee aina.
Lähete tehdään AINA. Älä levitä väärää tietoa täällä.
Köyhyys ja taudit kulkee käsikkäin.
Vierailija kirjoitti:
Näin se Jarmokin uskoi, vaan miten kävi?
Ohho, nyt on menty minimivaivalla. Anteeksiantamatonta vaikka olisi kuinka kiirus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti mies on saattanut epäillä mutta on tietysti toivonut ettei näin olisi.
Vaimonsa tartutti jo heti kotiin tultuaan.
HIVilläkin on se oma itämisaikansa, kuten muillakin seksitaudeilla.
Ja miksi lääkäri epäilisi? Onko mies edes kertonut matkassar tai siintä että on harrastanut seksiä tällä matkalla?
Monet vanhemmat parit menevät yhdessä lääkäriin, varsinkin jos mies on se apua vailla oleva, vaimo lähtee tueksi ja puhenaiseksi tuppisuulle.
En tiedä mistä se johtuu. Minulta katkesi jalka siten että luu törrötti ulos nilkasta ja vertakin tuli melkoisesti. Vaimo ja lapset sekä sukulaiset vei voimakeinoin minut hoitoon tahtomattani. En tiedä mikä siinä on, mutta mies ei mene lääkäriin helpolla. Se on sitä perimmäistä miehisyyttä että selvitään yksin ilman poppamiehiä ja huijareita. Huijrit tahtoo vain ottaa rahat ja heiltä ei saa lääkekannabista tai kovia kipulääkkeitä millään. Joten miksi mennä huijattavaksi. Lääkkeet voi itse hankkia ja lastoittaa itse jalan paremmin. Olisin kyennyt itse korjaamaan haavani. Kun lyöt yhteen naisen kanssa ja lapset kasvaa, niin ne kantaa sut lääkärille tahtomattasi. Kropassani on laskelmien mukaan 104 eri murtumaa, josta pahimimpia on 17. Pieniä hiusmurtumia on enin osa. Käsistä näkee sen miten sormista näkyy murumakohtia. Kädet on pahkuraiset. Nykyään ihmiset menee ihan pienistäkin valittamaan ja lääkäreitlä ei saa edes kunnon aineita apuun, nekin pitää rikollisilta ostaa.
No tuo on kyllä silkkaa tyhmyyttä.
Jos sulla on leikkausta vaatinut avomurtuma jalassa, niin sitä ei kotikonstein hoideta. Tai sitten sinulla ei ole ollut sitä ja löpiset joutavia.
Se paranee hopeavedellä ja rukouksella.
Murtumat on parantuneet itsestään ilman rukoiluja tai mitään ihan levolla vain itsestään. Lääkäriin on turha mennä ei ne halua oikeasti auttaa ketään. Ainut heidän idea on saada mahdollisimman nopeasti töihin että voiivat elää muiden rahoilla leveästi elämäänsä. Lääkärit on rosvoja.
Läiskäinen, sileä ja ympäri kehoa. Voi kutista tai sitten ei.