Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoittaja syö ruokapöydässäsi

Vierailija
04.04.2026 |

Ennen mainostettiin että myymälävaras syö ruokapöydässäsi. Nyt sen tilalla on toinen varas, sijoittaja, joka on vielä ahneempi kuin vanhan liiton myymälävaras.

Kyllä hävettäisi olla sijoittaja!

Kommentit (298)

Vierailija
261/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on tyhmä. Ilman sijoittajia olisimme banaanivaltio, jota toiset maat riistäisi. 

No tottahan se on että yrityksen pitää sijoittajien vuoksi tehdä jatkuvasti voittoa ja nostaa hintoja, rahastaa väkeä jotta sijoittajille saadaan tuotot ja osingot. Ei yritystä auta rahallisesti kuin anneissa osakkeita ostaneet ja sen jälkeinen osakekauppa on ainoastaan loisten markkinat.

Taas väärin. Yrityksen pitää olla tehokas, että se pärjää kilpailussa. 

Laiskat yritykset menevät siitä missä aita on matalin ja saavuttaakseen "kasvutavoitteet", irtisanovat työntekijöitä karsiakseen palkkakustannuksia, josta ottavat sen "kasvuprosentin" näennäisesti voittona. Se ei ole mitään aitoa tehokkuuden ja tuottavuuden kasvua. Senttiäkään ei investoida edes tuotekehitykseen tai mihinkään muuhunkaan kun sijoittajanretale imee kaikki rahat vain itselleen.

Kauanko ajattelit tällaisen firman tekevän tulosta ja pärjäävän kilpailussa? Harva sijoittaja haluaa laittaa rahansa paskaan.

Vierailija
262/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mandatumin osakkeenomistajana saan toukokuussa 6000€ osinkoa 🤗

Greedy bastard.

Voit sinäkin ostaa osakkeita. Nordnetiin avaat ilmaiseksi osakesäästötilin ja siirrät sinne rahaa. Yksi Mandatumin osake oli viimeksi 7.11€/kpl ja sillä saa 0.85€ osinkoa toukokuussa 👍

Ja taas sijoittaja valehtelee, vai ilmaiseksi...

Nordnetin merkintä- ja lunastuspalkkiot... vai onko teillä rikkailla joku sisäpiirin etu että niitä ei tarvitse maksaa?

Joo, noin pienillä kertasummilla ostavan kannattaa ennemmin avata arvo-osuus- tai osakesäästötili jossain kivijalkapankissa. Esim. Nordeassa kulut tuosta yhdestä Mandatumin osakkeen ostosta olisivat 7 senttiä ja arvo-osuustili on ilmainen, jos tekee vähintään yhden kaupan vuosineljänneksessä.

Jos ja jos, aina on joku kohtuuton ehto joka tekee tyhjäksi näennäisen "edullisen diilin".

Minä olen sijoittanut Nordean kautta osakkeisiin vuodesta 2010 alkaen eikä vielä ole tullut vastaan yhtään kohtuutonta ehtoa, joka olisi tehnyt diilin tyhjäksi. Homma on toiminut juuri niin kuin pitääkin. Välillä olen tosiaan tehnyt vain muutaman euron osakeoston, jonka kulut ovat oikeasti olleet vain muutaman sentin.

Sen verran sanon tästä sivusta, että Nordean pankkisovellus sijoittamiseen ja säästämiseen eri instrumenttien kautta on IHAN PASKA. Vielä viime syksyyn saakka oli ihan suht asiallinen Nordea Investor, jonka kanssa pärjäsi, mutta kun se loppui, niin loppu myös minun asiakkuuteni. Suosittelen Nordnet tai lähes ihan mitä tahansa muuta.

Ihan sama kumpi se on. Eroa ei ole muuta kuin ulkoasu. Tykkäsin Investorista. Ei kait sitä vaihdeta kun on osakesäästötili. Tosin pysyn Nordeassa muutenkin. Kaikki tiedot saa myös mobiilipankista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan vasurithan voisivat perustaa firmat missä kaikki on hyvin eikä niitä sitten pörssiin. Miksi ette ole tehneet niin?

Miksi sinäkään et ole perustanut yritystä mutta käsket toisia tekemään niin? Sen sijaan loisena imeskelet toisten perustamista yrityksistä rahaa.

Miksiköhän ajattelit yritysten järjestävän osakeanteja? Nyt kuuntelen suurella mielenkiinnolla.

Vierailija
264/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kohta vallassa on SDP ja loppuu tämä naurettava sijoittamispelleily.

Olen demari ja sijoitan. Oikeistolaista ei saisi musta koskaan.

Vierailija
265/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Greedy bastard.

Voit sinäkin ostaa osakkeita. Nordnetiin avaat ilmaiseksi osakesäästötilin ja siirrät sinne rahaa. Yksi Mandatumin osake oli viimeksi 7.11€/kpl ja sillä saa 0.85€ osinkoa toukokuussa 👍

Nordnetin merkintä- ja lunastuspalkkiot... vai onko teillä rikkailla joku sisäpiirin etu että niitä ei tarvitse maksaa?

Joo, noin pienillä kertasummilla ostavan kannattaa ennemmin avata arvo-osuus- tai osakesäästötili jossain kivijalkapankissa. Esim. Nordeassa kulut tuosta yhdestä Mandatumin osakkeen ostosta olisivat 7 senttiä ja arvo-osuustili on ilmainen, jos tekee vähintään yhden kaupan vuosineljänneksessä.

Jos ja jos, aina on joku kohtuuton ehto joka tekee tyhjäksi näennäisen "edullisen diilin".

Minä olen sijoittanut Nordean kautta osakkeisiin vuodesta 2010 alkaen eikä vielä ole tullut vastaan yhtään kohtuutonta ehtoa, joka olisi tehnyt diilin tyhjäksi. Homma on toiminut juuri niin kuin pitääkin. Välillä olen tosiaan tehnyt vain muutaman euron osakeoston, jonka kulut ovat oikeasti olleet vain muutaman sentin.

Sen verran sanon tästä sivusta, että Nordean pankkisovellus sijoittamiseen ja säästämiseen eri instrumenttien kautta on IHAN PASKA. Vielä viime syksyyn saakka oli ihan suht asiallinen Nordea Investor, jonka kanssa pärjäsi, mutta kun se loppui, niin loppu myös minun asiakkuuteni. Suosittelen Nordnet tai lähes ihan mitä tahansa muuta.

Minusta Nordean sovelluksella on helppo tehdä ostoja ja myyntejä. Mutta jos haluaisin katsoa sijoitusteni keskimääräisiä vuosituottoja tms., niin siinä se on aika huono.

Nordean verkkopankki on todella huono ja epäinformatiivinen yhtään minkäänlaiseen analyysiin, edes yksinkertaisimpaan sellaiseen. Lisäksi sekava. Joo, ostaa voit, mutta jos haluat yhtään nähdä muuta dataa samalla, et sitä näe.

Vierailija
266/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olen menettänyt rahani kun olen lottomielellä mennyt sijoittamaan tuollaisiin täysiin pellefirmoihin jotka ei tee edes voittoa ja lupailevat vaan suuria. Mielessä kun oli että voisi ehkä rahaa tehdä kun niiden kurssi on heilahdellut kuitenkin paljon. Noh tuotto näiden kohdalla on nyt aika lähellä -100% ja kurssiheilahtelut loppui heti kun ostin ja alkoi tulemaan osakeantia joka tiputti arvot alas. Että ottakaahan opiksi, ei kannata.

Lottomeiningillä sijoittaminen ei tietenkään kannata. Lottovoitot ovat erikseen, sijoitustuotto muistuttaa hyötysuhteeltaan  enemmän palkkaa. Eli pitää opiskella ja pitää nähdä vaivaa ja pitää malttaa odottaa ja kartuttaa rauhassa. 

Mitenkäpä kukaan ulkopuolinen tietäisi minkään firman todellisuudesta mitään?

Menestyneimpien ja vakiintuneimpien yritysten kurssit on jo valmiiksi korkealla ja osakkeet kalliita, tuskinpa niissä on merkittävää nousua enää jäljelläkään, pysyvät korkeintaan suunnilleen ennallaan, tai vaihtelu on merkityksettömän pientä. Vähällä rahalla niitä osakkeita ei pysty ostamaan niin paljoa että osinkotuotto olisi millään tavalla merkittävää. Todennäköisimmin siinä käy niin että ostaa kurssin ollessa korkealla ja se tippuu sitten ikuisiksi ajoiksi ostohintaa alemmaksi ja niistä ykkösosakkeista saa jonkun 2 euroa vuodessa osinkoa, ei mitään merkitystä, ihan täyttä kusetusta, et saa edes merkintäpalkkioita ikinä takaisin osinkoina.

Täällä mainostetut muutaman 10 sentin merkintäpalkkiot on valhetta, piensijoittajille ne on paljon kalliimpia, kun ei ole joka kuukausi varaa ostaa niin se palkkiotaso kallistuu sen takia vielä lisää.

Niin paljon on tässäkin ketjussa jo nähty valehtelua ja kusetusta, vääriä väitttämiä jne. että se osoittaa sijoittamisen kaikinpuolisen mädännäisyyden!

Nordeassa kulut 7 euron osakeostosta pohjoismaisen pörssiyhtiön osakkeita ostaessa ovat oikeasti 7 senttiä, vaikka tekisi vain yhden osakekaupan vuodessa (tai 10 vuodessa). Ei tarvitse olla millään erityisellä asuakas- tai palkkiotasolla, jotta pääsisi tuohon. Tuo sama hinta on sama ihan jokaiselle Nordean asiakkaalle. 

Tosin kannattaa tehdä vähintään yksi kauppa neljännesvuodessa, koska muuten joutuu maksamaan arvo-osuustilin olemassaolosta pari euroa kuukaudessa. Jos tekee vähintään yhden kaupan vuosineljänneksessä, ei arvo-osuustilistä tarvitse maksaa kuukausimaksua. Minä olen joskus ostanut yhden neljän euron osakkeen (kulut neljä senttiä), kun vuosineljänneksen aikana ei ole ollut muita kauppoja.

Edellyttääkö tämä esim. tavallista pankkitiliä Nordeassa jossa on "palvelumaksut" tms. piilotettuja koukkuja jotka jätät kertomatta?

Joo, pankkitili pitää olla Nordeassa, jotta pystyisi pyörittämään siellä arvo-osuus- tai osakesäästötiliä. Mutta pankkitilinhän nyt tarvitsee joka tapauksessa eikä Nordean palvelumaksut ole sen suurempia kuin muidenkaan isojen pankkien. En ole itse maksanut Nordealle mitään kuukausimaksuja yli 10 vuoteen, mutta siihen tarvitsee jo kohtuullisen kokoisen sijoitussalkun. Ihan tavikselle kuukausimaksu taitaa olla 5 euron luokkaa, mutta se sitten sisältää kaikki normaalit pankkipalvelut, kuten verkkopankkitunnukset, kortin, useita tilejä jne.

5 euroa pankkitilistä on paljon kun on pankkeja joissa ei ole sitä palvelumaksua ollenkaan.

Noiden maksujen takaisin säästämisessä jo itsessään on pienituloiselle mahdottoman kova paikka.

Ei ole sijoittaminen mitään pienituloisen hommaa. Minusta on vastuutonta yrittää erehdyttää ihmisiä sijoittamaan ja syyllistämällä rahojen "makuuttamisesta" pankkitileillä. Pienituloisilla ei ole varaa riskeerata rahojaan pörssipeleissä ja maksella vielä noita kalliita tilinhoitomaksuja ja palkkioita. Niitä ei takaisin saa.

Jos makuutat varojasi pankkitilillä, inflaatio syö niiden arvon tasaisesti mutta varmasti.

Heh, tätäkin kommenttia oli joku talousnero alapeukuttanut.

Vierailija
267/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Greedy bastard.

Minusta Nordean sovelluksella on helppo tehdä ostoja ja myyntejä. Mutta jos haluaisin katsoa sijoitusteni keskimääräisiä vuosituottoja tms., niin siinä se on aika huono.

Nordean verkkopankki on todella huono ja epäinformatiivinen yhtään minkäänlaiseen analyysiin, edes yksinkertaisimpaan sellaiseen. Lisäksi sekava. Joo, ostaa voit, mutta jos haluat yhtään nähdä muuta dataa samalla, et sitä näe.

Sijoitukset ja säästöt niin pääset kohtaan missä näkyy joitain juttuja ja oikealla on näytä lisää. Ehkä et vaan osaa käyttää.

Vierailija
268/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kapitalistihan on loinen. Hän ei tee mitään tuottavaa työtä rahan eteen. Sen työn tekee joku muu ja kapitalisti vetää välistä. Kapitalismia ei sitten kannata sekoittaa markkinatalouteen.

Kapitalisti perustaa tehtaan ja tuhat kommaria saa töitä. Kumpi on arvokkaampi, se, jonka ansiosta töitä on vai joku yksi tuhannesta puupäästä, joista yhdestäkään ei olisi elättämään edes perhettään ilman sitä kapitalistia?

Kapitalistihan ei perusta tehdasta vaan kapitalisti ostaa tehtaan osakkeita. Tämän jälkeen kapitalisti jää odottamaan että joku muu tekee tuottavan työn josta voi vetää välistä. Kuka sinulle on kertonut että kapitalisti tekisi jotain tuottavaa? 

Millä luulet, että se tehdas perustetaan? Se perustetaan tai toimintaa laajennetaan juuri niillä osakkeiden myynnistä saaduilla rahoilla. Oletko koskaan kuullut sanaa osakeanti?

osakeanteja ei kovinkaan usein firmoilla ole ellei kyseessä ole täysin persaukinen ja tappiolla pyörivä lafka eli jo vuosia menestyvästi pyörivien firmojen kohdalla osakekauppa on pelkkää loisten lotinaa, he eivät tuo mitään etua firmalle tai kenellekään.

Tiedetään, demarin mielestä yrityksen voitot ja varallisuus tulisi jakaa omistajien sijaan demarille. Vain demari on ansainnut rahat, erityisesti muiden rahat.

Pyllysi kipuilu tuntuu suorastaan nautittavalta kun osui g-pisteeseen.

Onkos demarin anustappi väärinpäin pyllyssä vai mistä kivistää?

Sinähän sen paremmin tiedät kun se demarin anustappi on siellä pyllyssäsi.

Ei, taas väärin. Demari ei anna, vaan vie. Taskut pitäisi ommella umpeen mokomien varalta.

Vierailija
269/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitä Nordeaa haukkumaan. Ei mua kiinnosta jonkun yksittäisen mielipide kun voit olla missä haluat. Minä pysyn Nordeassa. Jokaiselle löytyy se oma juttu.

Vierailija
270/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kapitalistihan on loinen. Hän ei tee mitään tuottavaa työtä rahan eteen. Sen työn tekee joku muu ja kapitalisti vetää välistä. Kapitalismia ei sitten kannata sekoittaa markkinatalouteen.

Kapitalisti perustaa tehtaan ja tuhat kommaria saa töitä. Kumpi on arvokkaampi, se, jonka ansiosta töitä on vai joku yksi tuhannesta puupäästä, joista yhdestäkään ei olisi elättämään edes perhettään ilman sitä kapitalistia?

Kapitalisti perustaa tehtaan sinne minne kannattaa ja se ei ole Suomi kun suomalaiset haluaa elää leveämmin kuin ihmiset kolmansissa maissa.

Kumpiko on arvokkaampi, ne suomalaiset jotka tekevät tai tekisivät töitä Suomessa silloin kun mahdollista, vai se kapitalisti joka laittaa tehtaat pystyyn sellaisiin maailman kolkkiin mistä saa parhaan tuoton? Minulla ei ole vastausta tähän. Halpaa temu-tavaraa saadaan ainakin tuon kapitalistin avulla tuotua.

Vierailija
271/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on tyhmä. Ilman sijoittajia olisimme banaanivaltio, jota toiset maat riistäisi. 

No tottahan se on että yrityksen pitää sijoittajien vuoksi tehdä jatkuvasti voittoa ja nostaa hintoja, rahastaa väkeä jotta sijoittajille saadaan tuotot ja osingot. Ei yritystä auta rahallisesti kuin anneissa osakkeita ostaneet ja sen jälkeinen osakekauppa on ainoastaan loisten markkinat.

Laiskat yritykset menevät siitä missä aita on matalin ja saavuttaakseen "kasvutavoitteet", irtisanovat työntekijöitä karsiakseen palkkakustannuksia, josta ottavat sen "kasvuprosentin" näennäisesti voittona. Se ei ole mitään aitoa tehokkuuden ja tuottavuuden kasvua. Senttiäkään ei investoida edes tuotekehitykseen tai mihinkään muuhunkaan kun sijoittajanretale imee kaikki rahat vain itselleen.

Kauanko ajattelit tällaisen firman tekevän tulosta ja pärjäävän kilpailussa? Harva sijoittaja haluaa laittaa rahansa paskaan.

Suomalaista sijoittajaa ei kiinnosta kuin osingot ja firma lähtee heti salkusta kun osinko laskee liikaa tai lakataan maksamasta.

Vierailija
272/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole mikä olet mutta SDP tulee laittamaan samanlaiset verot kuin hollannissa niin että sijoittaminen ei olekaan enää niin kivaa.

Vierailija
273/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullisen ristiriitaista. Eikö pitäisi elää niinkuin opettaa? 
Montako hitas:ia omistat? 

Vierailija
274/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Greedy bastard.

Sijoitukset ja säästöt niin pääset kohtaan missä näkyy joitain juttuja ja oikealla on näytä lisää. Ehkä et vaan osaa käyttää.

Et ole tainnut koskaan käyttää Investoria? Ellet ole, niin en ala selittämään. Tuo nykyinen säästöt ja sijoitukset on vaan niin läpipaska, että sijoittelen varani muualla.

Vierailija
275/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi sijoittaa myös ulkomaisiin osakkeisiin ja saada osinkoja sieltä.

Vierailija
276/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaista sijoittajaa ei kiinnosta kuin osingot ja firma lähtee heti salkusta kun osinko laskee liikaa tai lakataan maksamasta.

Ehkä sillä kompensoidaan huonoa arvonnousua esim. Piilaakson firmoihin nähden? Ei sekään väärin ole, vaikkei ehkä aina ihan järkevää.

Vierailija
277/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan vasurithan voisivat perustaa firmat missä kaikki on hyvin eikä niitä sitten pörssiin. Miksi ette ole tehneet niin?

Miksi sinäkään et ole perustanut yritystä mutta käsket toisia tekemään niin? Sen sijaan loisena imeskelet toisten perustamista yrityksistä rahaa.

Miksiköhän ajattelit yritysten järjestävän osakeanteja? Nyt kuuntelen suurella mielenkiinnolla.

Yritykset siis harvakseltaan järjestävät osakeanteja.  Sen jälkeen kun osakeannin osakkeet ovat myyty, niin yritys ei niistä osakkeista hyödy enää koskaan mitään, vaan joutuu vain maksamaan osakkeiden omistajille osinkoja.

Kuten on todettu, niin Ydysvaltalaiset yritykset maksavat vähän osinkoja ja kasvavat paljon ja osakkeiden arvo nousee yhtiön arvonnousun mukana (tai spekulaation), osakkeita myyvät ja ostavat tekevät kauppaa keskenään ja ei hirveästi yhtiötä kiinnosta, raha ei liiku enää heille.

Väitetysti Suomessa osakkeenomistajat ovat verenimijöitä kun päättävät vuodesta toiseen ottaa yhtiön voitot osinkoina, eivätkä antaa olla yhtiön rahana joka sijoitetaan yhtyiöön.

Tietysti täällä on pienet ja vakiintuneetkin markkinat ja mikään iso kasvu ei ole mahdollinen monillekaan, niin jaetaan sitten rahaa osakkaille.

Vierailija
278/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen talouden alennustilasta päätellen ei ne pärjää nytkään.

Vierailija
279/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sijoittaminen on sulta pois?

Vierailija
280/298 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritykset siis harvakseltaan järjestävät osakeanteja.  Sen jälkeen kun osakeannin osakkeet ovat myyty, niin yritys ei niistä osakkeista hyödy enää koskaan mitään, vaan joutuu vain maksamaan osakkeiden omistajille osinkoja.

Kuten on todettu, niin Ydysvaltalaiset yritykset maksavat vähän osinkoja ja kasvavat paljon ja osakkeiden arvo nousee yhtiön arvonnousun mukana (tai spekulaation), osakkeita myyvät ja ostavat tekevät kauppaa keskenään ja ei hirveästi yhtiötä kiinnosta, raha ei liiku enää heille.

Väitetysti Suomessa osakkeenomistajat ovat verenimijöitä kun päättävät vuodesta toiseen ottaa yhtiön voitot osinkoina, eivätkä antaa olla yhtiön rahana joka sijoitetaan yhtyiöön.

Tietysti täällä on pienet ja vakiintuneetkin markkinat ja mikään iso kasvu ei ole mahdollinen monillekaan, niin jaetaan sitten rahaa osakkaille.

Ei yhtiön pidäkään hyötyä omistajista vaan OMISTAJIEN yhtiöstä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi