Onko ick tai red flag 🚩 jos mies käy vaihdattamassa kesärenkaat liikkeessä?
Eikö tuo ole sellainen asia, mikä jokaisen miehen pitäisi itse tehdä? Vähän emaskuloivaa viedä renkaat liikkeeseen vaihdettavaksi.. 🚩😬
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Katsoin miehenä kun naapurin nainen hääräsi koko illan renkaita vaihtaen iltamyöhään oli valmista, kun samalla pesi renkaat. Näytti siltä että teki työpäivän niiden kanssa ja oli ihan puhki urakan lopuksi. Hullun hommaa kun muutamalla kympillä hoituu liikkeessä käden käänteessä. Itse käyn töissä sitä varten että voi palkalla ostaa ne hommat mitä ei ole järkeä itse ähkiä.
Renkaiden vaihto8n menee korkeintaan vartti ja pesuun toinen. Samalla tulee tarkastettua jarrujen ja alustan kunto. Hoidan neljän auton renkaanvaihdot, niihin menee aikaa siis pari tuntia. Rengashotellit maksaa tässä meidän kylällä luokkaa 75€/kausi ts. tienaan laskennallisesti 150€/h puhtaana. Aika harvassa duunissa tienaa tuon...
Työsuhdeliisarin käytän rengasliikkeellä kun siitä kerran joudun jokatapauksessa maksamaan. Sanotaan, että ovat ammattimiehiä, mutta eihän nuo osanneet käyttää edes momenttiavainta. Jälkikiristyksessä ensin naksuun ja sitten vielä vartti varman päälle... jos asentaja teki jo saman niin siinä oli jo puoli kierrosta liikaa. Piti löysätä ne kotona pitkällä avaimella ja kiristää uudelleen että saa renkaan vaihdettua tien päällä tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin green flag, että miehellä on talous sen verran kunnossa, että pystyy ostamaan palveluita eikä haaskaa aikansa jonnin joutavaan.
No renkaiden vaihtaminen itse on kyllä niin helppo ja nopea homma että se kyllä hoituu itse vaikka olisi miljonääri.
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin green flag, että miehellä on talous sen verran kunnossa, että pystyy ostamaan palveluita eikä haaskaa aikansa jonnin joutavaan.
Juuri näin. Köyhät kyykkii keväisin ja syksyisin auton ympärillä.
Liikkeessä vaihtaminen on osoitus rationaalisesta ja pragmaattisesta ajattelusta. Se ei maksa nykyään oikeastaan mitään ja on myös nopeaa, kun kaikilla on kunnon autonosturit. Ainoa ongelma mahdolliset ruuhkat.
Itse vaihdan omin kätösin vielä nykyään, vaikka siinä ei ole enää mitään järkeä
-m55
Miehelle jää enemmän aikaa minun hemmotteluun, kun hän työllistää pienipalkkaisella alalla työskentelevän ihmisen.
ick tai red flag 🚩 mitä hiton väliä kun ja jos mies on kiva, mukava, hauska ja nauravainen!
Maksetaan ammattilaiselle että tekee sen hyvin ja saadaan puoli tuntia omaa aikaa. Ei mitään väärää.
Hienoa, että tuetaan paikallista yritystä, kun käydään vaihdattamassa renkaat. Samasta syystä myös pesetän yleensä auton, enkä pese itse. Ostan myös riistalihaa kauppiaalta, enkä metsästä itse. Myös Tallinnaan matkustan laivalla, enkä souda itse.
Vierailija kirjoitti:
Maksetaan ammattilaiselle että tekee sen hyvin ja saadaan puoli tuntia omaa aikaa. Ei mitään väärää.
Omaa aikaa, siellä rengasliikkeen odotustilassa. Vau. Siitä kannattaa maksaa 80€.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle jää enemmän aikaa minun hemmotteluun, kun hän työllistää pienipalkkaisella alalla työskentelevän ihmisen.
Minä huolehdin itse perheen autojen renkaat ja vien säästetyillä rahoilla vaimoni vaikka kynttiläillalliselle.
Jos olisi hyvä paikka missä vaihtaa ja hyvä tunkki ja sellaiset renkaat mitkä pysyy pulteilla niin mikäs olisi vaihtaessa. Kun sellaista ei ole niin liikkeeseen on mentävä.
Vierailija kirjoitti:
Tosimies vetää vanteilla
Juu, ei siihen kumia kaivata.
On ick, jos mies on köyhä eli turhia kuluja pitää välttää, fyysisesti terve, osaa vaihtaa renkaat, hänellä on aikaa vaihtaa renkaat ja on hyvä paikka, jossa renkaat voisi itse vaihtaa. Muussa tapauksessa ihan ok vaihdattaa liikkeessä.
Sanojen ’ick’ ja ’red flag’ käyttäminen on paljon pahempi kuin renkaiden vaihdattaminen ammattilaisella.