Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt päiväkodissa loukkaantunut lapsi on kuollut

Vierailija
03.04.2026 |

Ei voi olla totta. 

Kommentit (1168)

Vierailija
461/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä kohtalo lapsella!Lasta ei olisi saanut laittaa kyseiseen kaappisänkyyn lainkaan!Kun kyseessä on sänky joka ei ole  turvallinen.Ja jos työntekijä ei olisi toiminut niin kuin hän toimi.Niin lapsi olisi vielä hengissä.

Sänky on turvallinen, jos sitä ei kukaan runttaa seinää vasten, kun lapsi on sängyssä. Vähän sama asia kuin mikä tahansa isompi huonekalu ei yleensä itsessään ole vaarallinen, jos sitä ei joku käytä ohjeiden vastaisesti. 

Harvaa huonekalua voi käyttää epähuomiossa hengenvaarallisesti ohjeiden vastaisesti.

Vierailija
462/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN halua laittaa omaa lastani päiväkotiin :(

Älä laita, älä mee töihinkään. Voit vahingossa pudota pahvipuristimeen ja joku painaa sen käyntiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan on menty ihan määräysten vastaisesti? Ne sängyt pitää pedata ja sitoa petivaatteet, koska muuten ne voi valua sinne sängyn päätyyn ja jumittaa mekanismin. Pedatessa myös mahdolliset sänkyyn jääneen lapset tulisi varmasti huomattua. Taitaa olla melkoinen kiire hoitajillakin ja ennenpitkää tällaisia onnettomuuksia vaan tapahtuu.

Vierailija
464/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin järkyttävä tapaus. Mieli hakee selitystä ja syyllistä, kuinka on voinut käydä noin! Ja kuinka pahasti pieni on loukkaantunut kun ei voitu häntä pelastaa! Kuka uskaltaa laittaa pienokaisia päiväkotiin kun siellä on tuollaisia vaaranpaikkoja ja mahdollisuus onnettomuuksiin! Toivottavasti tapaus selvitetään kunnolla, ettei vastaavaa enää koskaan tapahdu! 

Vierailija
465/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodeilla on vähennetty työntekijöitä ja tässä on tulos; Kokkareiden ja Persujen maine senkun kasvaa 🤬

Koksut ja persulit haluaa lapset kotihoitoon, vihervassarit ja demarit suoraan synnäriltä p-koteihin.

Vierailija
466/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se selittäisi järjettömän onnettomuuden etttä lapsi ollut yläpedillä. Jotenkin kuvittelin koko ajan lapsen olleen tuossa alemmassa sängyssä...

Jos on tuossa yläpetillä ja sänky kipataan ylös niin lapsi valuu pääpuolelta pää alaspäin tuonne koloon. Ihme ettei tuossa yläpedin pääpuolella ole tuollaista turvalaitaa myös :/

https://images.cdn.yle.fi/image/upload/ar_1.3333333333333333,c_fill,g_f…

jos lapsi on yläpedillä aikuinen nyt näkee lapsen

Vierailija
467/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö hoitajille säännöllisiä

h u u m e t e s t e j ä?

Ei niitä saa tehdä, ellei ole jotain henkilöön menevää syytä epäillä, että on työskennellyt huumeiden vaikutuksen alaisena. Varmaan sun varastotyöntekijänä vaikea ymmärtää, mutta niin se menee lain mukaan. 

Vierailija
468/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset luulevat että päiväkotityö on helppoa leikkimistä. Ei ole, in oltava koko ajan aistit valppaana ja levänneenä. Mitä vain voi sattua koska vain. Pienten ryhmässä sattuu ja tapahtuu koko ajan. Olen ollut kaksin yhden työntekijän kanssa ryhmässä jossa oli 12 kpl alle 2 vuotiaita 2 viikkoa kun sijaista ei saatu palkata. 

Pk työssä pitäisi kiinnittää huomiota työvuoroihin niin että lepoa on tarpeeksi ja taukoja saa pitää. Ryhmässä ollessa on oltava kaikki aistit auki 100% koko ajan. Ihmettelen ettei tästä puhuta enempää.

Olen tehnyt töitä päiväkodissa vuodesta 1998. 2000 luvulla jo opastettiin että kaappisängystä on otettava pois peitto ja tyynyt, kaikki irtonainen ennen nostoa jolloin vaaraa jäädä piiloon sinne ei ole.

Ihmettelen miksi lapsia ei laskettu esim välipalalla tai ketkä olivat nukkarista tulleet pois, pk työntekijät tietää että koko ajan pitää laskea kuinka monta lasta on missäkin ja sopia aikuisten paikat missä kuin on kuinka monen kanssa.

Ei tässä mitään laskemista olisi tarvittu. Tuo hutilus näki lapsen sängyssä, mutta siitä huolimatta runttasi sen kiinni. Joko tarkoituksella tai ympäripäissään.

Tuskinpa näki. En usko, että olisi tahallaan runtannut laasta puristuksiin. Mutta aikamoista huolimattomuutta tuossa kyllä on ollut. Törkeää suorastaan. Eniten ihmetyttää, että lapsia oli samassa huoneessa, jossa sänkyjä nosteltiin ylös. Niissä päiväkodeissa, joissa itse olen ollut, on aina ensin varmistuttu, että kaikki lapset ovat heränneet ja siirtyneet toiseen huoneeseen. Sitten kun nukkumahuone on ollut tyhjä, on kerätty tyynyt ja peitot pois ja nostettu sängyt. 

On sanonut nähneensä lapsen sängyssä ja kääntynyt toisen lapsen puoleen, kun on vaatinut huomiota ja samalla ajatuksissaan nostanut sängyn. 

Silkalta vahingolta kuulostaa. 

Ajatuksissaan?  

Niin, ajatuksissaan. Voisin kuvitella että on mennyt näin. Nousepas Erkki sieltä sängystä. Erkki lähtee könyämään. Samaan aikaan Pirkko laskeutuu sängystä. Tulepa varovasti Pirkko sieltä ja samalla nostaa Erkin sänkyä eikä Erkki olekaan sieltä vielä könynnyt pois. 

Vierailija
469/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN halua laittaa omaa lastani päiväkotiin :(

En itse laittaisi ihan pientä. Mulla oli molemmat lähes 3 v. Olivat jo omatoimisia ja puhuivat sujuvasti. Viihtyivät, kun oli kavereita. Hoitajat oli ihan toissijaisia. Kaverit oli se tärkeä asia. Pelotti silti usein, juuri tuo turvallisuus.

Vierailija
470/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin iltiksen aamulla ja tämä uutinen lävähti silmille. En pystynyt edes avaamaan uutista, näin vain otsikon. Syvä osanotto lapsen läheisille. Pieni lapsi raukka. Täysin turha kuolema vain jonkun laiskuuden takia. 

Vierailija
471/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedetäänkö jo, että oliko hoitaja maahan muuttaja?

Ja jos olikin, niin siitähän ei sitten hiiskuta. Valitettavasti!

Vierailija
472/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti voin erittäin hyvin ymmärtää miten tämä on saattanut tapahtua. Itselleni onkäynyt kerran niin, että pienikokoinen vuoden ikäinen lapsi nukkui peiton alla alasängyssä ja aloin nostaa sänkyä koska tämä lapsi yleensä aina oli jo hereillä tähän aikaan ja olin tosi väsynyt aina siihen aikaan ja varmasti huomiokykyni oli heikentynyt.Välipala oli alkamassa ja nukkari piti laittaa kuntoon ja loput lapset tietysti ylös.

En vieläkään ymmärrä miksen silloin viikannut peittoa ja tyynyä siististi sängylle koska yleensä aina teen niin. No, en ehtinyt nostaa kun ihan sen verran sänkyä et pikkuinen liukui sängyn päätyä päin ja havahduin siinä heti ja otin lapsen syliini. Lapsi oli siis  pienikokoinen ja kevyt mutta muistan senkin, että sänky tuntui hieman raskaammalle nostaa kuin normaalisti( siis muutenkin etenkin uudemmat sängyt ovat aika raskaita nostaa). Sydän hakkasi hulluna, pelästyin niin kovin. Lapsi kopsautti päänsä tilanteessa, ei kuitenkaan kovaa koska en vauhdilla nostanut sänkyä. Itsesyytökset olivat hirveät pitkään, tämä tapaus on nostanut muiston taas elävänä pintaan. Kuinka kiitollinen olen , että huomasin tilanteen ajoissa ja lapsi ei loukkaantunut, itki toki hetken aikaa mutta mitään vammaa ei syntynyt( tutkin hänen päätään koko loppupäivän). Kenellekään en kertonut asiasta.

Hulluinta on, että muistan jo tätä minulle sattunutta tapausta ennen ajatelleeni, että olisi kamalaa jos lapsi olisi sängyssä ja alkaisi nostaa sänkyä.  Se ajatus saattoi myös olla syynä havahtumiseeni.
Tuon tapauksen jälkeen olen tarkastanut aina moneen kertaan ennenkuin nostan sängyn ylös, olen asiasta neuroottinen. Mutta parempi niin kuin onnettomuus. 
Olisin varmasti tappanut itseni jos tilanne olisi sama kuin tämä tragedia Kelokuusen pk:ssa. Niin hirveää ja traagista. 

Mitä hlvtt vuoden ikäinen vauvalapsi tekee ja lojuu päiväkodissa?

Adoptioon uuteen perheeseen ellei omia vanhempia kiinnostele.

LA-SU.

Päiväkotiin vasta 3v.

Yhden vanhemman palkka ei Suomessa riitä perheen elättämiseen.

Vierailija
473/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset luulevat että päiväkotityö on helppoa leikkimistä. Ei ole, in oltava koko ajan aistit valppaana ja levänneenä. Mitä vain voi sattua koska vain. Pienten ryhmässä sattuu ja tapahtuu koko ajan. Olen ollut kaksin yhden työntekijän kanssa ryhmässä jossa oli 12 kpl alle 2 vuotiaita 2 viikkoa kun sijaista ei saatu palkata. 

Pk työssä pitäisi kiinnittää huomiota työvuoroihin niin että lepoa on tarpeeksi ja taukoja saa pitää. Ryhmässä ollessa on oltava kaikki aistit auki 100% koko ajan. Ihmettelen ettei tästä puhuta enempää.

Olen tehnyt töitä päiväkodissa vuodesta 1998. 2000 luvulla jo opastettiin että kaappisängystä on otettava pois peitto ja tyynyt, kaikki irtonainen ennen nostoa jolloin vaaraa jäädä piiloon sinne ei ole.

Ihmettelen miksi lapsia ei laskettu esim välipalalla tai ketkä olivat nukkarista tulleet pois, pk työntekijät tietää että koko ajan pitää laskea kuinka monta lasta on missäkin ja sopia aikuisten paikat missä kuin on kuinka monen kanssa.

Ei tässä mitään laskemista olisi tarvittu. Tuo hutilus näki lapsen sängyssä, mutta siitä huolimatta runttasi sen kiinni. Joko tarkoituksella tai ympäripäissään.

Tuskinpa näki. En usko, että olisi tahallaan runtannut laasta puristuksiin. Mutta aikamoista huolimattomuutta tuossa kyllä on ollut. Törkeää suorastaan. Eniten ihmetyttää, että lapsia oli samassa huoneessa, jossa sänkyjä nosteltiin ylös. Niissä päiväkodeissa, joissa itse olen ollut, on aina ensin varmistuttu, että kaikki lapset ovat heränneet ja siirtyneet toiseen huoneeseen. Sitten kun nukkumahuone on ollut tyhjä, on kerätty tyynyt ja peitot pois ja nostettu sängyt. 

On sanonut nähneensä lapsen sängyssä ja kääntynyt toisen lapsen puoleen, kun on vaatinut huomiota ja samalla ajatuksissaan nostanut sängyn. 

Ajatuksissaan?  

Nii n ? Itse et ajattele ikinä mitään kö?

Vierailija
474/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sängyn valmistaja vieläkään tiedossa? Suomi on kuin Venäjä, ei varoituksia, ei mitään. Asia salataan ja on vain ajan kysymys kun onnettomuus tapahtuu uudestaan.

Ei tässä ole kysymys mistään onnettomuudesta, vaan lasten"hoitajan" törkeästä huolimattomuudesta ja välinpitämättömyysestä.

Tämä. Jos olisi pedannut sängyn ja pistännyt remmillä vuodevaatteet kiinni, olisi silloin nähnyt tämän lapsen. Nyt jätti sängyn petaamatta ja paiskasi laiskuuttaan sängyn ripeästi vain ylös.

Tämäpä juuri. Ei ole ottanut vastuuta kuten kuuluisi. Ehkä hermot mennyt ja paiskannut sängyn vittuuntuneena.

Ei sun tartte meille kuvailla miten itse toimisit.

Vierailija
475/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alimitoitusta töissä? Ollut kiire auttamaan toista hoitajaa, joka on ollut toisessa tilassa yksin vastuussa heränneistä lapsista? 

Johan tästä päiväkodin työntekijöiden hädästä on monta kertaa uutisoitu. Hoitajat ovat sanoneet, etteivät uskaltaisi laittaa omaa lastaan päiväkotiin. Karkaamisia ja pihalle unohtamisia tuntuu myös nykyään olevan enemmän. 

Olen itse nuorena ollut kesätöissä ja jonkin verran keikkaillut päiväkodeissa. Jo silloin päiväkodin työntekijöiden stressi oli aistittavissa. En ole missään nähnyt niin huonovointisia työntekijöitä kuin päiväkodeissa. Ja nyt hoitajamitoitusta on vielä kiristetty noista ajoista. Ei oteta kouluttamattomia harjoittelijoita tai työllistettyjä, jotka voisivat tehdä avustavia töitä, kuten vaikkapa laittaa sängyt kuntoon sillä aikaa, kun hoitajat huolehtivat lapsista. 

Vierailija
476/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

usein myös vaikka saisi niitä vaan ei löydy

Vierailija
477/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista.

Onkohan päiväkodeissa turvallisuuteen liittyviä koulutuksia, sänkyjen käyttöopastuksia?

Kaikkeenko pitää olla opastuksia, eikö omat aivot sano mitään?? No ei nähtävästi! TARKASTA IHAN ENSIKSI ETTÄ SÄNKY ON T Y H J Ä!!!!!!!!!!!!!

Ei sano aivot mitään. Yksi hoitaja nojasi kipupaikkaani kuin olisin muovia enkä ihminen. Huusin. Sitten se toistui. 

Miten nämä saavat olla töissä? Eikö ole soveltuvuuskokeita? 

Vierailija
478/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan uskomaton tapaus. Ei tällaista pitäisi tapahtua. Turvallisuus on aina se ensijainen tekijä päiväkodissa!

Vierailija
479/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedetäänkö jo, että oliko hoitaja maahan muuttaja?

Ja jos olikin, niin siitähän ei sitten hiiskuta. Valitettavasti!

Mitä väliä vaikka olisi ollut mistä? 

Vierailija
480/1168 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksissaan?  

Niin, ajatuksissaan. Voisin kuvitella että on mennyt näin. Nousepas Erkki sieltä sängystä. Erkki lähtee könyämään. Samaan aikaan Pirkko laskeutuu sängystä. Tulepa varovasti Pirkko sieltä ja samalla nostaa Erkin sänkyä eikä Erkki olekaan sieltä vielä könynnyt pois. 

Mitähän lie miettinyt, kun ei näe lasta vaan runttaa sängyllä kuoliaaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan