Mitä menettää jos on ollut parisuhteessa vain yhden ihmisen kanssa?
Ollaan puolisoni kanssa kumpikin toistemme ensimmäiset kumppanit, oltu yhdessä 15-vuotiaista ja edelleen 4-kymppisinä onnellisia yhdessä. Minulle on nyt useampikin sanonut suoraan tai antanut ymmärtää että olisin menettänyt jotain tärkeää kun on ollut vain tämä yksi suhde. Eli mitä nyt olen muka menettänyt? En koe että minulta puuttuisi yhtään mitään.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdet kysymään ja olet jo valmiiksi päättänyt, ettet ole menettänyt mitään.
Kun en oikeasti koe että olisin menettänyt mitään, niin haluaisin tietää mitä muka olen menettänyt.
ap
No jos sydänsurut ja riidat on jotain hienoa niin silloin olet menettänyt jotain, muuten ei.
Eipä ole tuolla kokemuksella mitään vertailupohjaa...katella samaa nahjusta koko elämä...ei v i t t u..
Mä olisin ihan taatusti päätynyt pettämään ihan silkasta kokeilunhalusta jos nykyisen kumppanin kanssa olisin teinistä asti ollut. Kun onnekseni sain kokeiltua kaikkea mahdollista, pettämistä ja petetyksi tulemista ja kaikkea muuta ryönää edellisissä suhteissa ja sinkkuna niin nyt osaan arvostaa parisuhdetta ihan eri tavalla ja olla itse parempi kumppani.
Ainakin sitten jos tulee jätetyksi niin katkeruus menetetyistä mahdollisuuksista on armoton...
Tässä kohtaa olisi aika traagista jos ap:n puoliso vaihtaisi lennosta johonkin toiseen.
Sitä saa elää elämäänsä omalla tavallaan. Uusia kokemuksia/elämyksiä voi hankkia samankin kumppanin kanssa. Minusta et menetä mitään, mutta ei menetä se useamman kumppanin kanssa ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tuolla kokemuksella mitään vertailupohjaa...katella samaa nahjusta koko elämä...ei v i t t u..
Miksi seurustelet nahjusten kanssa? Tee parempia valintoja.
Jos löytää sen oikean opiskelujen aikana, kun on jo muuttanut pois kotoa ja ehkä toiseen kaupunkiinkin niin miksei se voisi kestää. Mutta että jo yläasteella? Aikamoinen sattuma.
Olet menettänyt vertailukohdan, et muuta. Kun osuu ensimmäisellä, ei tarvitse vertailukohtaa.
Annetaan kaikkien kukkien kukkia, eikä vertailla elämiämme, vaan nautitaan omistamme.
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin kysyisi, että mitä menettää, jos on elämänsä aikana maistanut vain yhtä jäätelömakua.
Eipä oikeastaan.
Ennemminkin jos syö yhden valmistajan jäätelöitä, eri makuja piisaa kyllä.
Kaikki ei halua tunisialaista Frigyaa kun tarjolla on Helsingin Jäätelötehdasta.
Epäilyttääkö sinua nyt, että sinulta jää puuttumaan jotain?
Ei menetä yhtään mitään, jos puoliso tuntuu oikealta. Jos puoliso on huono, saattaa menettää.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sitten jos tulee jätetyksi niin katkeruus menetetyistä mahdollisuuksista on armoton...
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Tässä kohtaa olisi aika traagista jos ap:n puoliso vaihtaisi lennosta johonkin toiseen.
Eikö se lennosta toiseen vaihtaminen ole aina traagista?
Olin lasten isän kanssa 26 vuotta ja eron jälkeen olen seurustellut kolme kertaa, 1,5
-5 vuotta. Et ole menettänyt yhtään mitään, jos liittosi on jo nyt hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Länsimaiseen muottiin "kuuluu" elämä tiettyine kaavoineen. On saatava lapsena paljon kavereita, on koettava ensirakkaus teininä, on aloitettava bilettäminen lukiossa tai viimeistään jatko-opinnoissa, on biletettävä ensimmäiset aikuisvuodet, on menetettävä neitsyytensä ennen "tiettyä" ikää, on oltava eka parisuhde ennen "tiettyä" ikää, on oltava rekisteröity parisuhde vähintään kerran elämässä, on matkusteltava, on omistettava asunto vähintään kerran elämässä, on oltava oma auto ennemmin tai myöhemmin, on käytävä viihteellä ja mieluiten toisten ihmisten seurassa, on "asetuttava aloilleen" viimeistään keski-ikäisenä.
Hirveä määrä oletuksia ja mitä enemmän niistä poikkeaa, sitä enemmän joutuu jonkun ihme säälin ja oudoksunnan, ehkä jopa paheksunnan kohteeksi.
Tuollaiset että sitä ja tätä "kuuluu" länsimaiseen shapluunaan ovat niitä houkkaosaston houtailuja.
Vierailija kirjoitti:
Ap, vaikuttaa siltä että olet pikemminkin välttynyt monelta ikävyydeltä. Onnittele itseäsi, ja kumppaniasi. Olette harvinainen poikkeus länsimaisen rappion keskellä.
Jep, olet jäänyt paitsi monelta raastavalta ikävyydeltä. Jatkakaa samaan malliin niin säilytte edelleenkin.
Olet voittanut jättipotin ja silloin joutuu sietämään hieman kateellisten höpinöitä.
No tuollaiset ajatukset ovat merkki, ettei rakasta tarpeeksi, ja sitten taitaa oikea ratkaisu olla ero.