Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Risto Murto ehdottaa eläkeiän nostoa 80 vuoteen

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kuningasidealla siis Suomi nousuun.

Ei vi-tt-u mitä huutista.

Vierailija
22/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä sieltä hoivalaitoksesta muistisairaan on aika hankala käydä töissä. Etenkin jos ei ole muistanut kertoa että olen edunvalvonnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi alkaa olemaan paska maa! Ja tätä pitäisi puolustaa, minkä vuoksi herrojen omaisuuttako?

Vierailija
24/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme kollegaa jotka ovat syntyneet 1936, 1939 ja 1943. Tekevät edelleen töitä. Repikää siitä.

Vierailija
25/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aina huvittaa kun isotuloiset pölvästit paasaa korkeammasta eläkeiästä. Tragikomiikan puolelle mennään kun samat äijät itse ilmoittaa eläköitymisestään viimeistään 55v tullessa täyteen. Golf-kentät odottaa nääs! Kun edes yksi näyttäisi esimerkkiä ja tekisi töitä edes tavoite-eläkeikään. Eikä mitään konsultointia kerran kuussa vaan liukuhihnan ääreen kolmivuorossa.

Sitten meillä on demarit ja vihervassut kepun avustamina potkimassa ikääntyneitä päähän ihan tosissaan poistamalla ansiosidonnaisen lisäpäivät. Tarkoitus lienee saada tarpeeksi monta ikääntynyttä hengiltä ja mieluiten päättämään itse päivänsä toivottomana ja rahattomana. Pakkaseen jäätyminenkin on kyseisen porukan mielestä hyvä vaihtoehto. Työnantajien harjoittaman ikäsyrjinnän takia kun viisikymppinen ei enää työllisty, kuuskymppisen työllistyminen olisi jo valtakunnassa ykkösuutinen. 

Vierailija
26/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkejärjestelmään olisi hyvä kehittää joustoa. Esimerkiksi niin että ove-eläkkeen voisi saada vaikkapa jo 55-vuotiaana esimerkiksi sillä 25 %:n osuudella. Tämä mahdollistaisi halukkaille lyhyemmät työviikot ja sitä kautta työnantajille mahdollisuuden työllistää lisää väkeä. Tämä myös saattaisi välillisesti aiheuttaa sen että porukka jaksaisi työelämässä pidempään.

Vierailija
27/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistetaan eläkeikä kokonaan, parempi kerta rytinä kuin jatkuva kitinä.

Tai lopetetaan eläkkeiden maksu yli kasikymppisiltä. Ovat jo saaneet yli oman osuutensa eläkepotista. Pärjätköön sen jälkeen omillaan.

Vierailija
28/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme kollegaa jotka ovat syntyneet 1936, 1939 ja 1943. Tekevät edelleen töitä. Repikää siitä.

Pitsiäkö nypläätte? 

Vierailija
29/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Vierailija
30/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa ei kyllä mainittu 80 vuodesta mitään.

Vierailija
31/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni eläkemaksujen pidättäminen palkoista pitäisi lopettaa kokonaan, joten ihmisille jäisi enemmän käteen ja voisivat itse sijoittaa rahansa eläkepäiviä varten. 65v täyttäneille pitäisi maksaa pientä takuueläkettä mutta vain Suomessa asuville. Ulkomaille tätä takuueläkettä ei pidä maksaa.

Vierailija
32/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se aina huvittaa kun isotuloiset pölvästit paasaa korkeammasta eläkeiästä. Tragikomiikan puolelle mennään kun samat äijät itse ilmoittaa eläköitymisestään viimeistään 55v tullessa täyteen. Golf-kentät odottaa nääs! Kun edes yksi näyttäisi esimerkkiä ja tekisi töitä edes tavoite-eläkeikään. Eikä mitään konsultointia kerran kuussa vaan liukuhihnan ääreen kolmivuorossa.

Sitten meillä on demarit ja vihervassut kepun avustamina potkimassa ikääntyneitä päähän ihan tosissaan poistamalla ansiosidonnaisen lisäpäivät. Tarkoitus lienee saada tarpeeksi monta ikääntynyttä hengiltä ja mieluiten päättämään itse päivänsä toivottomana ja rahattomana. Pakkaseen jäätyminenkin on kyseisen porukan mielestä hyvä vaihtoehto. Työnantajien harjoittaman ikäsyrjinnän takia kun viisikymppinen ei enää työllisty, kuuskymppisen työllistyminen olisi jo valtakunnassa ykkösuutinen. 

Kyllä ne poisti kok ja persut.  Syö lääkees

Vierailija
33/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistetaan eläkeikä kokonaan, parempi kerta rytinä kuin jatkuva kitinä.

Tai lopetetaan eläkkeiden maksu yli kasikymppisiltä. Ovat jo saaneet yli oman osuutensa eläkepotista. Pärjätköön sen jälkeen omillaan.

Just joo. Oletko Murron kavereita?

Vierailija
34/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta kaikki mitä kirjoitat on kyllä mitä persut ja kokoomus on tehnyt.  Elä vaan harhoissas

Vierailija
35/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei riitä palkkatöitä. Milloin joku alkaa ratkaista sitä yhtälöä? Työttömien kiusaaminen ja eläkeiän nostaminen eivät auta yhtään.

Mikä joku? Miksi et itse ole se joku? 

Vierailija
36/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuo toteutuu, kasvanen jo horsmaa. Siis tuo on aprillipila.  N61.

No ei tuo Murto tuollaista ole ehdottanut, AP tempaisi omasta nupistaan tuon 80 veen.

Vierailija
37/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän firmat nytkään anna työntekijöiden olla maksimieläkeikään töissä,savustetaan pihalle ennen sitä.Käytännössä eläkeiän nosto ei toimi lainkaan.

Vierailija
38/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen työ ja toimistotyö ovatkin varmaan täysin sama asia kun eläkeiästä päätetään...

Vierailija
39/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ovat tuossa iässä jo kuolleet.

Vierailija
40/62 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleislakko tulee, jos noihin nykyisiin eläkkeisiin ei tule leikkauksia, olkoon sitten vaikka verojen kautta.

Aivan älytöntä kuvitella, että nuoret suostuisivat vaan heikennyksiin, jotta 63-vuotiaana eläkkeelle päässyt tyyppi saa jotain neljän tonnin eläkettään nostaa.

Puolueiden nuorisojärjestöjen pitäisi jo suunnitella näitä yleilakkoja varmuuden vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi