Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihminen muuttuu rahan myötä pihiksi?

Vierailija
02.04.2026 |

Muistan kun olin opiskelija, niin laskin jokaisen sentin ja olin todella pihi ja tarkka kaikesta.

Kun menin töihin ja rupesin saamaan hyvää palkkaa, niin ensimmäiset vuodet menivät mukavasti ja leveästi ja oli kivaa kun menee kauppaan, niin ostaa mitä haluaa. 

Nyt kun on ollut muutaman vuoden töissä ja tilillä on kymppitonneja + sijoitukset, niin huomaan olevani alkupisteessä, eli ole tasan yhtä pihi kuin ennenkin, vaikka taloudellista syytä tähän ei varsinaisesti ole.

Yleensä rikkaita sanotaan piheiksi, mutta mistä tämä oikein kumpuaa. Huomaan lipuvani samaan veneeseen iän myötä, vaikka olen vasta 33.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut pihi. Inhoan rahan tuhlausta. Rahan tuhlaamiseen pystyy täysin imbesillikin, mutta rahan hankkiminen on huomattavasti vaikeampaa.

Vierailija
22/25 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi on rikas. Ja tuhlaavainen köyhä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihi on rikas. Ja tuhlaavainen köyhä. 

Pihi stressaa kaikesta

Vierailija
24/25 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlasin paljon kun sain perinnön ja sitten joskus syksyllä mietin että olis ehkä järkevää säästää. Joten aloin pihiksi. En ole edes matkustellut 9 vuoteen ja ostan yleensä halvinta ruokaa. Pelkään että minusta tulee köyhä ja rahaton. Jos vaikka kulutan 1700 euroa kk niin rahani riittää 20 vuotta olen laskenut. Joten aion kuluttaa vain joku 1200 euroa kk.

Vierailija
25/25 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vallan myötä diktaattoriksi.