Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären lapsettomat kesähäät

Vierailija
02.04.2026 |

Tyttäremme in menossa naimisiin loppukesästä. Koska juhliin kutsutaan useita vihkiparin ulkomailla asuvia ystäviä, on kutsut lähetetty hyvissä ajoin. Pitkän pohdinnan jälkeen häät on päätetty pitää ns. aikuisten juhlana, osasyy tähän ovat kustannukset, toisaalta juhlapaikan sijainti Helsingin keskustassa vilkkaan kadun varrella sekä muut lasten turvallisuuteen ja valvomiseen liittyvät asiat. 

Olin viestinyt kummille että juhlat ovat lapsettomat. Nyt lapseni kummi on ilmoittanut ettei pääse häihin ellei hänen tyttärensä (morsiamen hyvä ystävä) kahta pientä lasta kutsuta juhliin koska lapsilla ei ole kuulemma kummimummon lisäksi muita hoitajia. Kyseesssä on hyvin toimeentuleva lapsiperhe, joilla olisi varaa palkata hoitaja. Kummi oli sittemmin kääntynyt morsiamen puoleen ja pyytänyt tältä erikoislupaa lapsenlapsien osallistumiseen mihin tyttäremme ei ollut kehdannut vastata kieltävästi.

En oikein jaksa ymmärtää miksi tästä lastenhoitoasiasta on tehty meidän järjestäjien ongelma; meillä on kädet täynnä juhlien suunnittelussa ja järjestämisessä ja mielestäni klo. Hoitokuvio ei kuulu meille juhlien järjestäjänä. Lisäksi monilla muillakin juhliin kutsutuilla on lapsia ja tähän asti saamamme palautteen perusteella häistä aikuisten juhlana ollaan oltu tyytyväisiä. 

Neuvokaa kuinka viestin ystävällisesti kummille, että nämä nyt ovat sittenkin aikuisten juhlat; kummi on herkästi loukkaantuva sorttia, enkä halua että hän jättäisi kummilapsensa juhlan väliin, mitä hänet tuntevana pidän täysin mahdollisena. 

Kommentit (207)

Vierailija
201/207 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä törkeästi toimittu. 
Sivistymättömät vanhemmat.

Vierailija
202/207 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin häissä, joissa oli lapset tervetulleita. Jonkun taapero kirkui yhtä soittoa koko vihkimisseremonian ajan. Vieraat eivät kuulleet mitään papin puheista. Eikä myöskään myöhemmin videotaltioinnilta. Eikä sitä kirkuvaa lasta viety edes ulos.

Siskoni meni naimisiin vuosi sitten ja häät olivat lapsettomat klo 19.00 jälkeen. Olin just saanut itse vauvan kuukausi sitten. Anoppini oli vauvan kanssa läheisessä hotellissa ja menin sinne mieheni kanssa sitten yöksi. Eikä närästänyt yhtään tämä järjestely

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/207 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokausjuhlat.

Jos pari joskus saa lapsen, ei sitä tarvi noteerata mitenkään.

Vierailija
204/207 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko joku yhdessä sovittu järjestely mahdollinen? Tyttäresi pyrkisi yhdessä ystävänsä kanssa löytämään kaikkia miellyttävän kompromissin?

Itse olisin seuraavan kannalla; Ystävä lapsensa kanssa sekä kummi tulevat kirkkoon mutta tietystä kellonajasta eteenpäin juhlat on lapsettomat. Loppuillan kummi saa sitten mennä vaikka hotelliin pikkuisen kanssa. 

Kannattaa myös muistuttaa, että juhliin ei ole varattu lapselle viihdykkeitä tai eri ruokia, puhumattakaan lapsenvahdista. 

Vierailija
205/207 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin häissä, joissa oli lapset tervetulleita. Jonkun taapero kirkui yhtä soittoa koko vihkimisseremonian ajan. Vieraat eivät kuulleet mitään papin puheista. Eikä myöskään myöhemmin videotaltioinnilta. Eikä sitä kirkuvaa lasta viety edes ulos.

Siskoni meni naimisiin vuosi sitten ja häät olivat lapsettomat klo 19.00 jälkeen. Olin just saanut itse vauvan kuukausi sitten. Anoppini oli vauvan kanssa läheisessä hotellissa ja menin sinne mieheni kanssa sitten yöksi. Eikä närästänyt yhtään tämä järjestely

Anoppi varmaan myös imetti vauvaa. Ja morsian sulhasta.

Vierailija
206/207 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auts....

Vierailija
207/207 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ouch mikä kokemus 🙄😵😷

Miksihän äippä ei tehnyt juhlissa mitään asialle vaikka lapsi kirkui?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä