Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketääm keski-ikäistä naista, jolla on tullut riitaa / välirikkoja vanhojen kavereiden kanssa?

Vierailija
02.04.2026 |

Mulla on tällanen tilanne, mietin olenko koko Suomen ainoa yli 40v, jolla on mennyt välit esim. Nuoruuden kavereihin? 

Ainakim kolmen ihmisen kanssa olen saanut outoja erimielisyyksiä, väärinkäsityksiä ja hankalia tilanteita aikaiseksi, jolloin pikku hiljaa näiden jälkeen koko ystävyyssuhde katkennut. Nyt 40veenä ihmettelen, että missä meni vikaan. Varmaan puolin jos toisin kuormittava elämänvaihe, pienet lapset, vaikeaita rahatilanteita, talon rakennusta. Näistä kaikista välien katkeamisista on nyt jo useampi vuosi enkä enää muista miten kaikki tarkalleen tapahtui. Sen tiedän, että yhdistävänä tekijänä on MINÄ. 

Olen jotenkin tosi mustavalkea vaikka koenkin, että olen ihan mukava ihminen. En mikään riitelijä. Miten lähteä purkamaan näitä asioita? Miten antaa itselle anteeksi nämä töppäilyt? Kaikista pahimmalta tuntuu, etten tiedä haluanko näitä ihmisiä edes takaisin elämääni vaikka se olisikin mahdollista. Onkohan minulla joku persoonallisuushäiriö? 

Kokemuksia, olenko ainoa ilkeä ja veemäinen ihminen. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme