Monta senttiä olit auki kun tulit synnärille?
Kommentit (30)
1. lapsi, vuodeosastolla viikon ennen synnytystä
2. lapsi, käynnistettiin yliaikaisena
3. lapsi, 4 cm
1) 4 cm, lapsi syntyi 8 tunnin päästä
2) 4 cm, lapsi syntyi alle 3 tunnin päästä
Esikoisen syntymään meni tuosta noin 3,5 h ja kuopuksen noin 3.
en olisi varmaan mennyt edes sairaalaan vielä niin ajoissa, ellei minulla olisi ollut sinne sovittua aikaa sille aamulle.
siitä kun tultiin. Hyvä homma! Mut silti vielä tullessa pelkäsin että pitäis lähteä kotiin.
Lapsi syntyi noin 6 tunnin päästä.
3 kpl yliaikaisina käynnistettyä synnytystä ja yksi sektio.
nimim. kun ei aukee, niin ei aukee...
Vedet meni yöllä kolmelta ja tunti siitä menin sairaalaan jolloin ottivat sisään mut.
Sit puolen päivän aikaan alko supistelee --> kahdelta olin 3cm auki (sit siirryin synnytyssaliin) ja klo 17:30 tyttö syntyi.
Oli jomotellut ja supistellut, mutten todellakaan kuvitellut, että olisi ollut kyse niistä kamalista suppareista, joista aina saa kuulla. Menkkakivulta vaikutti, odotin jotain paljon pahempaa. Mulla tosin suht voimakkaat kivut menkkojen aikaan.
Tulin sairaalaan kun supistusten väli oli alle kolme minuttia ja kivut hirveät. Tuon enempää en silti ollut auki. Sitten vähän ajan päästä avauduin kolme senttiä varttitunnin aikana.
puolentoistatunnin rypistelyn jälkeen. esikoinen,ja viimeinen.
olin tosi väsynyt joten ottivat osastolle aamulla ja sain petidiiniä ja nukuttua muutaman tunnin. Tytär syntyi seuraavana päivänä kolmen maissa iltapäivällä eli melkein 3 vrk sitä pykättiin..
Toisen kerran 7cm,vartin jälkeen syntyi poika.
luulin olevani tosi auki kun raajauduin synnärille... vajaa 2 cm kello 23
noh en sitten ottanut kamaliin tuskiini kipulääkettä, jos kerran kestää vielä kauan... vajaa 2 cm auki klo 02
noh kukaan ei ollu kertonut, että voi avautua myös " toisesta päästä" eli kohdunkaula oli täysin lyhentyny ja auki ja
sitte kertarysäksellä supistelin 2 cm ... kokonaan auki...
voi niitä pakkoliikkeitä ja helevetinkuvia... ponnistusvahe vajaa tunti ja lapsi ulkona kello 03.58
Minulla on kaksi lasta, eikä ole harmainta hajua, montako senttiä on ollut kohdunsuu auki sairaalaan tultaessa. En muista yhtään!
Ja " kauheesti" oli supistellut jo kolme tuntia. Ja kuuden tunnin päästä siitä taisin olla jopa 4 senttiä auki.