Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi autoissa ei ole nykyään mukana vararengasta?

Vierailija
02.04.2026 |

Ei välttämättä edes paikkaa sille. Onko tämä hyvä kehityssuunta?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vararengasta tarvitsee todella harvoin. Senkin painolastin voi korvata hyötykuormalla. Korjauspullo ei paljon paina, ja sillä pääsee eteenpäin ainakin rengasliikkeeseen asti.

Ja uudemmissa autoissa on yleensä sellaiset vakuutukset että hinauspalvelu vie auton lavalla rengasliikkeeseen jos paikkaus ei onnistu.

Se ei paljon hampaita naurata joskus sunnuntaiaamuyöstä. Sama vaikka jäis sinne tienposkeen leiriytymään.

Vierailija
42/46 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä vararengas ei riitä, vaan tarvitaan myös tunkki ja rengasavain.

Ei riitä myöskään pelkkä rengas, sen pitää olla vanteella ja vielä ilmaakin sisässä. Pitää siis olla varapyörä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vararengas. Olen kyllä tykännyt enemmän niistä tupakinsytkärilatureilla toimivista ilmanpainepumpuista ja renkaankorjaus sarjoista. Ovat paljon kätevämpiä tien päällä, kuin alkaa siellä tunkkien kanssa sekoilemaan 

Jouduinkin tähän autoon sellaisen ostamaan itse. Onneksi ne eivät paljoa maksa jostain motonetistä tai puuilosta 

Vierailija
44/46 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan 10 vuoteen ajanut muuta kuin runflat-renkailla, pari kertaa on mennyt rengas vaihtoon. Eipähän tarvitse tien varrella odotella hinauksia saati vaihtaa renkaita.

Vierailija
45/46 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vararengasta tarvitsee todella harvoin. Senkin painolastin voi korvata hyötykuormalla. Korjauspullo ei paljon paina, ja sillä pääsee eteenpäin ainakin rengasliikkeeseen asti.

Mulla on joka kerta renkaan hajotessa rengas mennyt niin rikki, ettei sitä paikkauspullolla korjata. Aina pitänyt vaihtaa ehjä rengas tilalle.

Oot ajanu renkaan kyljen auki katukivetykseen! 

Vierailija
46/46 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska renkaanpaikkaussarja on vakiovaruste

Seuraava tollo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi