Autoin kaveria saamaan käteistä rahaa, ja nyt kela on leikannut perustoimeentulotukeani niin että on vain 21,04 tälle kuulle...En kestä tätä
Toissakuussa kaveri tarvitsi käteistä, mut sillä ei ollut korttia. Sitten tehtiin niin että kaveri siirsi tarvittavan summan mun tilille, ja nostettiin YHDESSÄ se 15min päästä automaatilta. NOH nyt kela sitten on ton summan takia laskenut sen MULLE TULOKSI???? Vaikka täysin yksityiskohtaiset selvitykset on kelaan tehty, ja sanoin jopa että voivat katsoa VIDEOTALLENTEEN jossa näkyy kun nostamme yhdessä rahat, ja annan ne kaverille. Kela ei ole ottanut MITÄÄN kantaa mun selvitykseen.
JA nyt ei oikeasti ole rahaa ruokaan koko kuukaudeksi, EI TÄÄ VOI mennä näin oikeasti.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
LOL.
Ilmeisesti kaveri ei kykenyt menemään itse sinne S-Pankkiin, josta kuitenkin käteistä saa nostettua joka arkipäivä?
LOL.
Kuka sanoi että kaverilla edes oli S-pankin tiliä?
LOL vaan sulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tilille tuleva raha katsotaan nykyään tuloksi. Ei auta valitella, kokeiltu on ja opittu virheistä. Ehkä opit sinäkin.
no en minä tiennyt tällaisesta älyttömyydestä
ap
Ihan jokainen tukilokki tietää nuo asiat.
Ota yhteys sosiaalitoimistoon sekä kirkon diakoniin ja lisäksi selvitä, missä paikkakunnallasi on ruokajakelu. Pyydä lainaa ystävältä, perheenjäseneltä tai muulta tutulta vaikka 20 euroa. Kuukauden selviät syömällä veteen keitettyä kaurapuuroa, riisiä ja perunaa ja jauhoista, vedestä ja mausteista voit leipoa leipää. Vaikka et saisi mitään mistään, niin kuukauden selviät yksipuolisella ruoalla. Myy Torissa jotain omaisuuttasi käteisellä.
Taas poistui yksi tän pedofiilin aloituksista:
https://www.vauva.fi/keskustelu/6461690/tililla-nyt-rahaa-480eu-ja-seur…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL.
Ilmeisesti kaveri ei kykenyt menemään itse sinne S-Pankkiin, josta kuitenkin käteistä saa nostettua joka arkipäivä?
LOL.
Kuka sanoi että kaverilla edes oli S-pankin tiliä?
LOL vaan sulle
LOL.
PItäisikö uskoa, että teillä on tilit maksullisessa pankissa? Päivän vitsi. :D
LOL
Vierailija kirjoitti:
Öh, lääkkeet ??
Vierailija kirjoitti:
LOL.
LOL.
Luulen että tarkoituksella AP:n kaveri käräytti AP:n Kelalle. Olisi hän voinut itse hoitaa asiat S-pankin kautta, mutta taisi pelata itselleen Kelan maksimituet AP:n kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh, lääkkeet ??
Niin, ainut lääke minkä voit ottaa on rohkaiseva. Olet muuten parantumaton.
Voisko tän vitu alotuksen jo poistaa?
Ota opiksesi. Persaukiset kaverit jääköön
Vierailija kirjoitti:
Voisko tän vitu alotuksen jo poistaa?
Mikäs sun ongelmasi on?
Kysymys: millä konstilla tuo kaverisi tekee mitään ostoksia, jos sillä ei ole korttia?
Miten se maksaa vaikka ihan normaalit ruokaostoksensa?
Vai onko se niitä tyyppejä, jotka nostaa aina kaikki tilille tulleet varansa pankin tiskiltä itselleen käteisenä? Eikö tuo ole helvetin hankalaa?
Ja sitten vielä tuhlaa ne käteisensä, niin ettei ole mitään mahdollisuutta ostaa mitään muuten kuin lainaamalla kaverilta.
Ja siirsi rahan ensin sun tilille jne. Mitä varten? Eikö voinut mennä pankkiin ja nostaa ne rahat sieltä itse itselleen käteisenä? Miksi se sua siinä välissä tarvitsi?
Tässä on nyt jotain hämärää. Jos olette työikäisiä ihmisiä, niin miten voi olla niin, ettei omista pankkikorttia?
Oikein vanhat eläkeläiset vielä ymmärrän, vaikka kyllä niilläkin yleensä se kortti on, vaikka eivät sitä käyttäisikään. Tiedän yhden vanhusparin, jotka nostaa aina koko eläkkeensä pankista käteiseksi itselleen heti eläkkeen maksupäivänä. Heille on jotenkin pinttynyt päähän ajatus, että vain konkreettinen raha on rahaa.
Ja tietenkään sillä kaverilla ei ole elämässään yhtään ketään muuta tuollaiseen kikkailuun kuin toinen persaukinen, joka nyt on pulassa oman toimeentulotukensa kanssa. Huokaus.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys: millä konstilla tuo kaverisi tekee mitään ostoksia, jos sillä ei ole korttia?
Miten se maksaa vaikka ihan normaalit ruokaostoksensa?
Vai onko se niitä tyyppejä, jotka nostaa aina kaikki tilille tulleet varansa pankin tiskiltä itselleen käteisenä? Eikö tuo ole helvetin hankalaa?
Ja sitten vielä tuhlaa ne käteisensä, niin ettei ole mitään mahdollisuutta ostaa mitään muuten kuin lainaamalla kaverilta.
Ja siirsi rahan ensin sun tilille jne. Mitä varten? Eikö voinut mennä pankkiin ja nostaa ne rahat sieltä itse itselleen käteisenä? Miksi se sua siinä välissä tarvitsi?
Tässä on nyt jotain hämärää. Jos olette työikäisiä ihmisiä, niin miten voi olla niin, ettei omista pankkikorttia?
Oikein vanhat eläkeläiset vielä ymmärrän, vaikka kyllä niilläkin yleensä se kortti on, vaikka eivät sitä käyttäisikään. Tiedän yhden vanhusparin, jotka nostaa aina koko eläkkeensä pankista käteiseksi itselleen heti eläkkeen maksupäivänä. Heille on jotenkin pinttynyt päähän ajatus, että vain konkreettinen raha on rahaa.
Maksukortit voivat hävitä, vikaantua tai päätyä rikoksen seurauksena muulle kuin omistajalleen. Uutta korttia ei saa samana päivänä.
Ilmiannanpa taas. Katsotaan, voiko tämä poistua ilman ylläpidon väliintuloa.
Hyvin ovat hoitaneet "Omat" asiansa.
Hoitaisivatpa yhtä hyvin myös Maamme asiat.