HS: Elisa tekee uuteen pääkonttoriinsa rukoushuoneen, kysyi neuvoa imaamilta
Elisalta korostetaan, että rukoushuone on kaikkia varten, mutta kuinkas monta kertaa päivässä työpaikkanne harras kristitty poistuu työpäivän aikana rukoilemaan? 😁
Kommentit (379)
Voin kuvitella miten homma etenee. "Rukoushuone aivan kaikille tässä näin!" Pikku hiljaa muslimit sielä alkaa määräämään miten huoneessa homma toimii ja ajan myötä sinne ei uskalla mennä enää kukaan ja se muuttuukin muslimeiden huoneeksi. Seuraavaksi ei se huonekaan enää riitä ja tarvitaan taas jotain lisää.
Jatkossa käyn rukoushuoneella neljä kertaa päivässä: klo 8-9, 11-12, 13-14 ja 15-16!!
Vierailija kirjoitti:
voisko puhua myös uskonnon tuputtamisesta pohjoisen l-firmoissa?
Miten se tapahtuu? Kiinnostaa vertailun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella miten homma etenee. "Rukoushuone aivan kaikille tässä näin!" Pikku hiljaa muslimit sielä alkaa määräämään miten huoneessa homma toimii ja ajan myötä sinne ei uskalla mennä enää kukaan ja se muuttuukin muslimeiden huoneeksi. Seuraavaksi ei se huonekaan enää riitä ja tarvitaan taas jotain lisää.
Muslimeilla on vuosisatojen kokemus valtaamissaan maissa miten kulttuuri hivutetaan ja kitkutetaan hiljalleen omaan kuosiin. Se on kuin se sammakko kattilassa. Tässä käytetään hyväksi (pakko) suva itse vai sta ilmapiiriä ja raz ismin pelkoa.
Hei nyt ne tupakka tauot kun rukoilu työajalla sitten se parempi juttu tuhlata aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt ne tupakka tauot kun rukoilu työajalla sitten se parempi juttu tuhlata aikaa.
On, Suomi ei ole mikään teokratia vaan maallistunut maa jossa kantiksista suurin osa on ateisteja, edes papit eivät usko raamatun olevan kirjaimellisesti totta. Lisäksi kristinusko on käynyt läpi lukemattomia uudistumisprosesseja jo vuosisatoja sitten. Islamissa kaikki on betonoitu 600 -luvun ihanteisiin eikä mitään saa muuttaa.
2015 rantautuneet varvastossu läpsyttelijät ovat saaneet töitä?
Hesarinkin hyödyntämä kielitieteilijä tosentti Heikkinen tietää, että rukoushuoneessa voi kumartaa 5 kertaa päivässä mekkaa kohti täysin uskontokunnasta riippumatta!
Jutussa aivan selvästi sanotaan, että rukoushuone on tarkoitettu kaikille uskontokunnille ja asiasta on keskusteltu eri uskontokuntien kanssa.
Olin kaksi vuotta Saudi-Arabiassa töissä. Autoon ei saanut liimata Suomen lippua, koska siinä oli risti. Raamattua ei saanut tuoda maahan, puhumattakaan joulun vietosta, ym. Eurooppa on rähmällään islamin edessä, rappio odottaa.
Voisiko joku luetella ne uskontokunnat, joissa noin niinkuin yleisesti rukoillaan työpäivän aikana ? Voi laittaa vaikka ranskalaisilla viivoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olin kaksi vuotta Saudi-Arabiassa töissä. Autoon ei saanut liimata Suomen lippua, koska siinä oli risti. Raamattua ei saanut tuoda maahan, puhumattakaan joulun vietosta, ym. Eurooppa on rähmällään islamin edessä, rappio odottaa.
Sepä se, kun tällaisen ottajan edessä antaa joka ei piiruakaan omistaan luovu niin siinä ei muuta tapahdu kuin että itse menettää ja toinen ottaa. Lopulta toisella on kaikki ja itse on vaan maan tomua.
Islam ei lähtökohtaisesti hyväksy yhteisiä rukoushuoneita. Tawhid-oppi ei salli tilan jakamista muiden uskontojen palvontamenoille.
Hitsi, nyt vasta tajusin, että minun työpaikan "hiljentymisen huone" taitaakin olla näitä tulijoita varten. Olen aina ihmetellyt, miten kukaan voi ehtiä siellä oleskella.
Vierailija kirjoitti:
Elisan konserniasioiden johtaja oli X:ssä kommentoinut näin:
"Kiitos kommentista. Kyse on kaikille avoimesta tilasta uskontoon tai maailmankatsomukseen katsomatta, mitä luonnollisesti voi käyttää esimerkiksi rukoiluun. Elisan, kuten monen muunkin suuren yrityksen, henkilöstöön kuuluu ihmisiä monista eri taustoista ja uskonnoista. Siksi on tärkeää, että toimitiloja suunnitellessa otetaan huomioon kaikkien työntekijöiden tarpeet noudattaa niitä käytäntöjä, jotka ovat heille tärkeitä."
Työpaikoilla on jo olemassa kaikille avoimia tiloja uskontoon tai maailmankatsomukseen katsomatta: niitä kutsutaan taukohuoneiksi. Hän ei millään saanut kakistettua, että kyse on rukoushuoneesta, vaan käytti termiä "tila, jota voi käyttää esimerkiksi rukoiluun". Ja se on rakennettu nimenomaan muslimeja varten, koska ei minkään muun uskontokunnan edustajien tarvitse rukoilla kesken työpäivän.
Kyllä minulle tulisi tarve rukoilla kesken työpäivän, jos työantaja tarjoaisi siihen mahdollisuuden työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä. Ei uskonnot kuulu töihin.
Tämä. Vapaa-ajalla voi rukoilla.
Vierailija kirjoitti:
Näin on muuten käynyt mun työpaikalla. Kerho kokoontuu eikä siellä rukoilla vaan heitetään läppää ja muuten hengataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nytkö alat jo antaa naisille ohjeita, millä tavoin he saavat pukeutua muslimeille tarkoitettuun rukoushuoneeseen....?"
Etkö ole koskaan käynyt Elisan päätoimistossa? Ei siellä olla legginseissä työaikana.
Kuka on sanonut, ettei joku voisi työpäivän päätteeksi vaihtaa niitä ja mennä sinne "kaikille yhteiseen" tilaan meditoimaan...? Siihen pyllistelevien muslimimiesten viereen 😂
Laittaisiko ne pahakseen jos niitä tuikkaisi ahteriin kun ovat niin hyvin hollilla?
Jos haluatte tietää mitä on WOKE, niin juuri tuota.
Mitä taas tulee Elisan henkilöstöön niin mitäs jos ei suomalaisten teletietoihin pääsisi käsiksi vihamieliset fanaatikot?
Siis kaikki muut uskonnot ja uskomukset sopeutuu maan lakiin ja yleiseen käytäntöön, vain muslimeilla menee kaikki islamin alaiseen tulkintaan. Tekee työstäkin islamin alaista, eikä ulkopuolinen voi eikä saa tietää. Hyi hitto.