Muutan 48vuotiaana pieneen 28neliön yksioon
Otanko vuodesohvan vai sängyn? Siis omakotitalosta muutan..
Kommentit (52)
Mullakin on joskus muutto edessä. Omakotitalosta kerrostaloon. Välilevyt senverran pullottaa, että alkaa pihatyöt käydä vaikeiksi. Ihan yksiöön en kyllä taida muuttaa. Mutta silti joutuu tavaroita kovasti karsimaan. Vaikeeta siitä tulee kyllä. Toivottavasti on sitten rauhassa aikaa etsiä asunto ja muuttaa. Mun mutsi joutu lähteen omasta kodistaan viikonlopussa palvelutaloon. Telkkarin, pienen pöydän ja vaatteet sai vaan ottaa mukaansa. Kaiki muu jäi sitten mun murheeksi.
Aika isohan se on. Itse asuin joskus 15 neliössä, ja vielä kumppanin kanssa. Eikä ollut edes missään Helsingin keskustassa.
Jos on alkovi niin mahtuuhan siihen molemmat? Jos ei, niin ehdottomasti sänky, nukkumisen mukavuus ennen kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parvisänky tuon kokoiseen asuntoon, enemmän jää tilaa.
Katon rajassa kuuma nukkua.
Parvi on kuuma ja ahdistava. Eikä aikuinen ihminen jaksa kiipeillä jossain katonrajassa.
Kunnon sänky, vieraita on kuitenkin harvemmin. Oikeassa sängyssä nukkuu paremmin.Kyllä jaksaa. Olen 66 ja ei mitään ongelmia tuon vertaiseen kiipeilyyn.
Nyt ei ole susta kiinni. Typerä idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parvisängyt on kauhean kiikkeriä huonekaluja, ellei niitä erikseen pulttaa kunnolla seinään kiinni.
Ja et osaa porata proppuja seinään koska?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan huonekalujen koosta ja yöseurasta. Jos viettäisin yöni yksin, niin ottaisin max. 120 cm leveän sängyn ja naamioisin sen päivisin sohvaksi muotoonommellulla päiväpeitteellä ja isoilla tyynyillä.
Jos kainalossani olisi usein joku öisin, niin ottaisin vuodesohvan tai kävisin Ikeasta ostamassa pinottavan sängyn.
Aika hemmetin kuuma misu täytyisi olla että missään seläntappajavuodesohvassa aikuinen viitsisi kertaa enempää vierailla.
Vierailija kirjoitti:
Olen 54 ja mulla on samoissa neliöissä 120 cm sänky ja kolmen istuttava sohva.
Siistiä olla eronnut sinkku ja asua vuokralla tässä iässä 😅
mikä on eronnut sinkku? Jos olet ollut naimisissa, olet eronnut, jos et ole koskaan ollut naimisissa, olet sinkku eli kumpi?
N 55
Vierailija kirjoitti:
Olen 54 ja mulla on samoissa neliöissä 120 cm sänky ja kolmen istuttava sohva.
Siistiä olla eronnut sinkku ja asua vuokralla tässä iässä 😅
Ihan hyvä ikä downsizata. Itsekin unelmoin omistuskodista luopumisesta ja pääomien vapauttamisesta muuhun ynnä sijoittamiseen.
Vuodesohvat on tilapäiskäyttöön jos on vieraita kerran vuodessa. Ei niissä kukaan masokisti pysyvästi nuku.
Vierailija kirjoitti:
Ikäihmisille ei ole järkevää ostaa parvisänkyä.
Jaa meitä asui aikoinaan seitsemän asunnossa jossa oli nelijöitä 25 joten mikä hätänä?