Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on iso hätä - 14-vuotias yritti im

Vierailija
02.04.2026 |

Mitä tässä voi tehdä? Koulukiusaaminen aiheutti tämän. Sen sain selville. Kouluun olen ottanut yhteyttä (siellä ei kukaan auta). 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti yhteys nuorisopsykiatrian palveluihin.

Vierailija
2/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalsta ei ole oikea paikka. Tämänhetkisestä tilanteesta riippuen menette päivystykseen tai soita tk:seen/nuorisopsykiatrian poliklinikalle. 

Huolehdit lääkkeet pois saatavilta ja olet itse lapselle saatavilla. Ja otat vakavasti mutta rauhallisesti 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko oikea yritys vain huomionhakua?

Näin ensin itsekin ajattelin, kun hän oli TikTokiin laittanut videon.
- ap

Vierailija
4/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalsta ei ole oikea paikka. Tämänhetkisestä tilanteesta riippuen menette päivystykseen tai soita tk:seen/nuorisopsykiatrian poliklinikalle. 

Huolehdit lääkkeet pois saatavilta ja olet itse lapselle saatavilla. Ja otat vakavasti mutta rauhallisesti 

Mmiettikää, joku säälittävä reppana uskoo naisen olevan niin avuton, että kyselisi tähän teemaan liittyen apua tältä suomen suurimmalta tunkiolta.

Vierailija
5/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaikki olen tehnyt. Häntä ei kuitenkaan saa jättää yksin. Miten teen työni (sain viikon sairauslomaa), kun ilman rahaa ei pärjätä?
- ap

Vierailija
6/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla saa sairaspäivärahaa.

Vierailija
7/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mmiettikää, joku säälittävä reppana uskoo naisen olevan niin avuton, että kyselisi tähän teemaan liittyen apua tältä suomen suurimmalta tunkiolta.

Naisen? Eihän aloituksessa sukupuolia mainita.

Vierailija
8/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan saisi poistettua Tiktokin! Mitään hyvää siitä ei seuraa.

Vierailija
9/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, että ilkeillään siitäkin, jos lapsella on noin paha olla!

Vierailija
10/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun osalta yhteys aluekoordinaattoriin tai sitten hänen esihenkilöönsä, mikäli eivät ota tosissaan. Voihan tämä olla trolli, mutta tätä voivat lukea myös muut kuin trollit. Toki ensin päivystykseen ja hoitoon,. Tsemppiä! 

Vierailija
12/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, juurikin tällä palstalla naiset olivat niin yksinkertaisia, että lähtivät joka trollaukseen mukaan siinä määrin, että trollit vaelsivat tänne muiltakin keskustelupalstoilta, koska täältä löytyy aina trollattavia ääliöitä. Kerta toisensa jälkeen, jopa puolen tunnin välein laitettuun copy paste spämmiin.

Vierailija
13/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaikki olen tehnyt. Häntä ei kuitenkaan saa jättää yksin. Miten teen työni (sain viikon sairauslomaa), kun ilman rahaa ei pärjätä?
- ap

Jaa-a, lapsi yritti kuolla, ja sulla on murheena miten teen työni? No kumpi on loppupeleissä tärkeämpää? Jos mietit vaikka 10 vuoden päästä, toivotko että sulla on silloin se lapsi vielä hengissä, vai työpaikka ja rahaa? Pärjäätkö ilman lasta, vai ilman rahaa, oikeasti? Nyt on vaan pakko pistää kaikki muu sivuun vaikka tuntuukin että "ilman rahaa ei pärjää". 

Tosi vähälläkin pärjää ja apua voi pyytää monista eri tahoista, vaikka fb:n avustusryhmistä 

Todella ihana ajatus, että me kaikki voisimme jäädä pois työelämästä ja keskittyä vain ratkomaan yhtä ongelmaa kerrallaan. Valitettavasti tämä ei ole realismia kuin murto-osalle ihmisiä. Sairaslomaa ei saa määräänsä enempää ja valtaosa meistä käy töissä itsensä ja perheensä elättämiseksi, joten poisjäänti töistä ei ole yksinkertaisesti mahdollista. Vai ajattelitko, että asiat eivät menisi vielä enemmän mutkalle, jos aloittaja jäisi ratkomaan lapsensa ongelmaa, jonka työstämiseen voi mennä helposti kuukausia, ellei vuosikin ja samalla ajautua taloudellisiin ongelmiin ja mahdollisesti riskeerata työllistymisensä jatkossa?

Vierailija
14/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on ihan äly paljon ihan paskoja vanhempia. 

Itse olin menossa kauppaan 3-vuotiaan lapsen kanssa iltapäivällä ja poikaporukka hyökkäsi kimppuun uhkailemalla.

Mitä poliisi sanoi?

Luuletko että "poliisi sanoo jotain" kun nimetön poikaporukka uhkailee? Et ole ilmeisesti koskaan tehnyt rikosilmoitusta tai edes soittanut häkeen? 

No tottahan sä otit kuvat niistä ja teit rikosilmoituksen.

Siellä ne notkuu kaupalla kuitenkin, vartijalle tuntomerkit.

Vierailija
15/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko oikea yritys vain huomionhakua?

Ihanko tosissasi kyselet?

down the road, not across the street

Ranteet pitää vetää auki oikealla tavalla, muuten se on vain huomiohuoraamista.

Nimenomaan. 

En kuitenkaan suosittele

iiämmää ratkaisuksi. x

Miksi et? 

Ja siis kysyn vakavissani.... ei kaikista ole elämään. Sosialismin ongelma on juuri tuossa, että täällä pidetään heikointa ainesta hengissä vaikka väkisin, kuluista piittaamatta.

Helppohan se on toisten rahoja käyttää.

Vierailija
16/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

provohan tämä imeisesti, mutta kyllä ihmettelen miksi, ei mitään rajaa taida olla aiheilla, kun tämmösiä muka lähtis  tosihädässä vauvalle kirjottelemaan. Myötähäpeä on iso, jos provo.

Vierailija
17/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun te rakkaat Suomi-naiset 

läsötätte perseet penkillä Vauvalla 

päivystämässä

> sensijaan että kasvattaisitte

niitä apaattisia lapsianne ja/tai

miellyttäisitte täysin

laiminlyödyiksi itsensä kokevia puolisoitanne.

Näyttää siltä, että kulutatte 

aikanne

täällä julkkisnaisten ulkonäköä 

mollaten/palstapätien

ja anoppejanne/kollegoitanne 

suunapäänä haukkuen >

mieluummin kuin perheen 

parissa kodinhengettärenä

lämpöä huokuen.

Luuri pois, kunnon kotiruokaa.

Palstalänkytyksen sijaan

läsnäoloa, syliä, rakkautta lapselle/lapsenlapsillenne - 

ja (seksuaaliselle) miehellenne,

jolla on keholliset sekä

emotionaaliset tarpeensa

isyyden alkamisen jälkeenkin.

Eilen ulkomailta kotiutunut

koulutettu menestyjämies 

kirjoitti täällä avauksen.

Totesi järkyttyneensä: kotimaan 

naiset ovat kovin hyisiä ja kolkkoja.

-x-

Vierailija
18/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tukiloiset haukkumassa hädässä olevaa. 

Vierailija
19/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naaraiden taso on hienoa seurattavaa.

Vierailija
20/42 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Annat itsellesi ohjeita.... jatka samaan malliin ja tee kysymyksiä itsellesi.   🤭

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi