Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukka

Vierailija
19.05.2008 |

Onko kokemuksia hormonikierukasta. Olen 38 vuotias ja meillä kolme lasta. Aikeissa ei tosiaankaan ole enää kasvattaa perhekokoa joten pysyvämpää ehkäisymuotoa mietin.

Lääkäri suositteli kierukkaa, mutta jäi kysymättä mitä huonoja puolia siihen liittyy... Onko runsastakin vuotoa heti asettamisen jälkeen?

Imetän vielä iltaisin 1,5-vuotiasta taaperoa, mutta se ei haitanne kierukan laittamista...? Kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kaksi kuukautta sitten ja viikkon sitten loppui vuoto oikeastaan kokonaan (ehkä ihan hiukan tulee jotain vaaleanrusehtavaa vielä...). Eikä ollut heti asettamisen jälkeenkään kovin runsasta, melkein oon pikkuhousunsuojilla pärjännyt. Ja en nyt huomannut mutta oliskohan ne kuukautisetkin jääneet pois tossa välissä, tai sit ainakin tosi niukat.

Eli ei mitään huonoa sanottavaa, ei oreita tms. Joten näyttää oikein lupaavalta!!

Vierailija
2/5 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hormonikierukka 3,5vuotta ja pelkästään hyvää sanottavaa on siitä. Vuodot loppuivat lähes kokonaan ja harvenivat. Kuukautiset jos tulivat kestivät vain noin 2 päivää ja vuoto oli niukkaa. Mitään sivuvaikutuksia ei mulla tullut. Kierukan laitto tai poisotto ei sattunut yhtään, on kuulemma helpompaa jos on synnyttänyt. Mutta sekin on varmaan melko yksilöllistä. Mulla ei tullut asettamisen jälkeen sen kummempaa vuotoa. Mutta poisoton jälkeen ensimmäiset kuukautiset olivat todella runsaat ja pitempään kestävät kuin tavallisesti. En tuntenut kierukkaa sen ollessa paikoillaan ollenkaan.

Toivottavasti oli vastauksista jotain hyötyä : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotoa tulee kuukautisten aikana niukasti (pikkuhoususuojalla pärjää), ei kuukautiskipuja, ei iho-oireita, ei mielialan vaihteluja ja seksihalut kasvaneet :)

Vierailija
4/5 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vuosin ekat 8 vkoa putkeen. sitten menkat ovat tulleet uskollisesti joka kk, pidemmällä kierrolla vaan. Menkat kestävät 7 pv ja ovat erittäin runsaat ja kivuliaat. Vitutuskäyrä on korkeella jatkuvasti ja seksiä ei tee mieli ikinä.

Olen tästä kirjoittanutkin lähes joka kierukka ketjuun ;))

niin ja mulla jostain kumman syystä kehittyy munarakkuloita useesti ja monta kerrallaan, sit ku ne poksahtelee..... kivut on sitä luokkaa. ja mikä oliskin luksusta jos kierukka pettäisi, tulis vaikka kolmoset kerralla.

Vierailija
5/5 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka on mielestäni hormonaalisesta ehkäisystä kaikista järkevin.

En kuitenkaan suosittelisi jatkamaan imetystä ehkäisyn aikana, vaikka hormonikierukan vaikutus onkin melko täsmällinen.

Ellei lääkäri löydä fyysisiä esteitä hormonikierukan kannalta, niin siitä vaan. Kuparikierukka olisi vieläkin parempi, paitsi jos vuotosi on runsasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän