Puolet Helsingissä ei kierrätä
Kommentit (60)
Onko tuossa kyse protestista, masennuksesta vai mistä?
Vierailija kirjoitti:
Onko tuossa kyse protestista, masennuksesta vai mistä?
Järjestä.
Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Hullunhommaa se onkin pienissä talouksissa
Suuri huijaus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään. Kaikki jätteethän poltetaan kuitenkin.
Näin minullekin L&T:n asiantuntija aikoinaan sanoi. Ihmiset on opetettu lajittelemaan, mutta sitten ne kipataan samaan jäteautoon ja viedään jätteenpolttolaitokselle.
Ihan siivoojatkin kippaavat ne samaan paikkaan kun ensin asiakkaat ovat itse ne lajitelleet. Näin tein itsekin nuorempana kun olin siivooja. Työaika ei riittänyt niitä enää lajittelemaan, koska palkka tosi surkea ja kohteen mitoitus viety äärimmilleen niin ei enää ehdi erikseen lajittelemaan työajan puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätte kyllä, ketkä ovat niitä Helsingin asukkaita, joista 0 % kierrättää. Mutta sitä ei saa sanoa ääneen.
Sekakäyttäjät?
Onko se muka totta että ne kaikki lopulta kipataan samaan paikkaan? Ei voi olla. Täällä sitä jatkuvasti levitellään. Tuskin ihmisiä laitettaisiin tekemään turhaa työtä!
Vierailija kirjoitti:
Onko se muka totta että ne kaikki lopulta kipataan samaan paikkaan? Ei voi olla. Täällä sitä jatkuvasti levitellään. Tuskin ihmisiä laitettaisiin tekemään turhaa työtä!
Päättäjät olivat siinä uskossa, että kierrätettyjä jätteitä voitaisiin hyödyntää pikapuoliin. Siksi ihmiset opetettiin lajittelemaan Valitettavasti jätteiden hyötykäyttö ei ole edennyt. Lisäksi pienikin määrä väärää materiaalia pilaa sen.
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään. Kaikki jätteethän poltetaan kuitenkin.
Ehkä osa, mutta suurin osa uusiokäytetään. Ei sitä systeemiä huvin vuoksi pidellä. Tulee vaan ylimääräisiä kuluja, jos ihmiset ei kierrätä. Materiaalia pitää saada talteen eikä hävittää polttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättäjät olivat siinä uskossa, että kierrätettyjä jätteitä voitaisiin hyödyntää pikapuoliin. Siksi ihmiset opetettiin lajittelemaan Valitettavasti jätteiden hyötykäyttö ei ole edennyt. Lisäksi pienikin määrä väärää materiaalia pilaa sen.
Ihanko oikeasti uudet, että kierrätetään ensin ja lopulta kaikki kärrätään poltettavaksi? Ei todellakaan. Suomessa valmistetaan kierrätysmuovista uusiotuotteita, paperista, kartongista ym. uusia tuotteita. Mitä te kaupasta ostatte? Ettekö osta mitään tuotteita, jotka on valmistettu kierrätysmateriaalista? Mulla on esimerkiksi pesuainepulloja uusiomuovista.
ei tietenkään. siellähän äänestetään vihreitä.
Vihervassareiden aivopesu ei vain uppoa kaikkiin, vaikka joku Hesarikin niin hartaasti uskoo ja toivoo...
Vierailija kirjoitti:
Vihervassareiden aivopesu ei vain uppoa kaikkiin, vaikka joku Hesarikin niin hartaasti uskoo ja toivoo...
Kamalan noloa, jos joku vuonna 2023 ei tiedä, miksi kierrätetään. Sellaista se on nuorisolla, kun on haettu tietoa googlesta, mutta ei ole viitsitty sitäkään lukea läpi.
Helsingin asukkaista lähes puolet puhuu omana kielenään muuta kuin suomea. Heitä ei kierrätys kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin asukkaista lähes puolet puhuu omana kielenään muuta kuin suomea. Heitä ei kierrätys kiinnosta.
Eipä täällä maalla monikaan ole kierrättänyt, mutta ovat kasvaneet omakotitaloissa, joissa ei oikein nykypäivänäkään kierrätetä. Kaupungissa kierrätti köyhätkin, ei täällä maaseudulla. Aina kierrättämisessä ei ole järkeä, en ala tuhlata älyttömästi vettä, jotta jonkin muovin voisi jättää muovinkeräykseen. Sellaisen tosi likaisen muovin heittää poltettavaksi.
Muistakaa ihmiset: Kierrätyksessä kerätään materiaalia uusia tuotteita varten, ettei kaikkea tarvitse riistää luonnosta. Vähentää puiden hakkuita ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti uudet, että kierrätetään ensin ja lopulta kaikki kärrätään poltettavaksi? Ei todellakaan. Suomessa valmistetaan kierrätysmuovista uusiotuotteita, paperista, kartongista ym. uusia tuotteita. Mitä te kaupasta ostatte? Ettekö osta mitään tuotteita, jotka on valmistettu kierrätysmateriaalista? Mulla on esimerkiksi pesuainepulloja uusiomuovista.
Ei, kun kaikki on pelkkää kulissia, millä on tarkoitus vetää hyvuskoisia höplästä. T. Palstan ystävällinen salaliittohörhö
Ei ole. Ennen inflaatiota mulla oli monenlaisia suomalaisia uusiomuovi-tuotteita käytössä. Suomessa tehdään uusiomuovista roskapussejakin. Niiden hinnat vaan on nousseet turhan rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun kaikki on pelkkää kulissia, millä on tarkoitus vetää hyvuskoisia höplästä. T. Palstan ystävällinen salaliittohörhö
Ei ole. Ennen inflaatiota mulla oli monenlaisia suomalaisia uusiomuovi-tuotteita käytössä. Suomessa tehdään uusiomuovista roskapussejakin. Niiden hinnat vaan on nousseet turhan rajusti.
Vain joku viherhörhö maksaa tuotteistaan jotain extraa. Itse otan aina sen halvimman vaihtoehdon ja jätän sen maailmanpelastelun muille.
Meidän taloytiössä asuu paljon eläkeläisiä joilla ei ole mitään hajua kierrätyksestä. Luulen että se on syynä moneen asiaan.
Määrä yllätti. Kuvittelin, että ehkä joku 10% ei kierrätä.