Narsisti eron jälkeen
Sitten alkaa kunnon kiusanteko. Riippumatta siitä, oliko narsisti jätetty vai jättäjä, kiusanteko on taattu.
Varsinkin jos teillä on yhteisiä lapsia. Välillä tilanne voi rauhoittua, kunnes jatkuu taas. Ja jatkuu ja jatkuu.
Voimi jokaiselle tämmöistä kokevalle. Huolehtikaa itsestänne.
Kommentit (43)
Kyllä! Yksin on paljon parempi kun narsistin kanssa. Vaikka kiusanteko on välillä kamalaa ja aiheuttaa ties mitä, silti elämä ilman narsistia on niin paljon parempaa!!
Tuleekohan loverista jatkoa? Missä kuvattais just tätä eron jälkeistä kiusantekoa?
Eron lkeen narsistista tulee huipou vanhempi. Aiemmin häntä ei ole lapsensa kiinnostaneet lainkaan. Eron jälkeen tekee kaikkensa vieraannuttaakseen lapset siitä vanhemmasta joka ollut heidän kanssa läheisempi.
Tekee lasten avulla henkistä ja taloudellista kiusaa. Toivoo, että ex anelisi apua häneltä. Haluaa pitää exän edelleen kontrollissaan. Jos tätä rajoittaa katkaisee välit. Tekee narsisti kaiken mitä pystyy satuttaakseen. Siinä muut on pelkkiä pelinappuloita.
Katkaise kaikki yhteys narsistiin. Älä kuuntele juoruja joita levittää sinusta. Sano ihmisille ettet halua kuulla. Sitä meinaan riittää, valheita siitä miten kamala olet. Narsisti peilaa omat tekonsa sinun teoiksi.
Tiedätkö mistä tuntee narsistin? Hänen lapsensa imevät peukaloa 10- vuotiaaksi tai tuttia vielä 5-vuotiaana ja yökastelevat 12-vuotiaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Katkaise kaikki yhteys narsistiin. Älä kuuntele juoruja joita levittää sinusta. Sano ihmisille ettet halua kuulla. Sitä meinaan riittää, valheita siitä miten kamala olet. Narsisti peilaa omat tekonsa sinun teoiksi.
Tämä. Kaikki käännetään aina päinvastaiseksi. Ja pitää muistaa katkaista välit koko narsistin porukkaan, hovi juoruaa muutoin kaiken sille. Mitä aidompia juttuja narsisti sotkee omiin tekoihinsa, sen uskottavampaa mustamaalauksesta tulee.
Eron jälkeen narsisti ei voi kontrolloida sinua, joten yrittää kontrolloida sitä, miten muut sinut näkevät. Eli susta tehdään koko stoorin pahis kaikille niille, jotka narsistin juttuja kuuntelevat. Sillä ei ole väliä, millainen olet oikeasti ollut.
Henkinen ja taloudellinen väkivalta pahenee entisestään. Kiristäminen, mustamaalaaminen ja kaikki mahdolliset keinot on käytössä. Rahoja, tavaroita, avaimia ja virallisten asioiden hoitoa pantataan. Ei allekirjoiteta eropapereita tai muuttoasiakirjoja. Lupauksista ei pidetä kiinni. Kontrollointi on rajatonta, keinoja ei kaihdeta. Keksitään uusia ehtoja lennosta. Lapsia käytetään surutta pelinappuloina. Kaikki ulkopuoliset vedetään mukaan ja esitetään marttyyriä. Käytös on aiempaa mielipuolisempaa, koska enää ei tarvitse esittää exälle, muille valehdellaan tilanteen mukaan. Narsisti on ikuisesti katkera eikä jätä rauhaan niinkuin normaali ihminen eron jälkeen. Siksi moni tunnistaa narsistin vasta silloin.
Kyllä kokemuksia, vaikka eksä ei ihan narsisti ollut, vain narsistinen.
Kiusanteko alkoi, kun kuuli minun seurustelevan. Oikeudessakin käyntiin. Haukkumista, solvaamista, uhkailua. Ja jatkui siihen päivään asti, kun kuopus täytti 18 v. Sen jälkeen en ole kuullut hänestä yhtään mitään
Vierailija kirjoitti:
Eron jälkeen narsisti ei voi kontrolloida sinua, joten yrittää kontrolloida sitä, miten muut sinut näkevät. Eli susta tehdään koko stoorin pahis kaikille niille, jotka narsistin juttuja kuuntelevat. Sillä ei ole väliä, millainen olet oikeasti ollut.
Valitettavasti voi jos on lapsia. Meillä ex jättää esimerkiksi viemättä lapsia harrastuksiin, piilottaa heidän puhelimia etteivät voi olla yhteydessä minuun, myös avaimia, bussikortteja, vaatteita ja harrastustarvikkeita piilotellaan. Kun näemme, sihisee hampaittensa välistä tai paiskoo lasten tavarat ovesta sisään, lasten nähden. Mistään ei voi myöskään joustaa, vaikka itse olen joustanut. Kaikki joulut ja lomat yhtä helvettiä kun narsistille on tärkeintä oma napa eikä lasten toiveet. Aikataulut tehdään tahallaan vaikeiksi. Mitä tahansa että siitä olisi minulle harmia. Surullista että hän käyttää vieläkin kaiken energiansa _exänsä_ elämän hankaloittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kiusanteko alkoi, kun kuuli minun seurustelevan. Oikeudessakin käyntiin. Haukkumista, solvaamista, uhkailua. Ja jatkui siihen päivään asti, kun kuopus täytti 18 v. Sen jälkeen en ole kuullut hänestä yhtään mitään
Klassinen breaking point narsistilla. Siitä voi alkaa vuosien vaino ja uhkailu. Turvakodin numero on hyvä olla tallennettu puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Jopas sattui. Tänään jätin naispuolisen narsistin. Tällä kyseisellä henkilöllä oli myös huomionhakuinen persoonallisuus tyyppisiä piirteitä.
Katkoin kaikki yhteydet. Toivottavasti ero tällä kertaa onnistuu viimein. Narsistia ei jätetä on todella hyvä kuvaus.
Yksinkin on parempi olla, kuin kitua narsistin "blackhanded compliments" tikkatauluna. Onneksi tässä suhteessa ei ollut lapsia seassa.
Se on backhanded, ei blackhanded.
Vierailija kirjoitti:
Eron lkeen narsistista tulee huipou vanhempi. Aiemmin häntä ei ole lapsensa kiinnostaneet lainkaan. Eron jälkeen tekee kaikkensa vieraannuttaakseen lapset siitä vanhemmasta joka ollut heidän kanssa läheisempi.
Tekee lasten avulla henkistä ja taloudellista kiusaa. Toivoo, että ex anelisi apua häneltä. Haluaa pitää exän edelleen kontrollissaan. Jos tätä rajoittaa katkaisee välit. Tekee narsisti kaiken mitä pystyy satuttaakseen. Siinä muut on pelkkiä pelinappuloita.
Mukaan lukien omat lapset.
Sitten kun on saanut vieraannutettua sen oikeasti välittävän vanhemman hän hylkää myös oman lapsensa.
Lapsi jää täysin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen breaking point narsistilla. Siitä voi alkaa vuosien vaino ja uhkailu. Turvakodin numero on hyvä olla tallennettu puhelimeen.
Ole onnellinen. Mun kusipää narsistiex jatkaa yhä enelleen, vaikka lapsi on ollut täysikäinen jo pitkään.
Muutin osoitteeseen jota en kerro eksälle. Ainoa keino päästä eroon. Narsisti tekee tikustakin asiaa että pääsisi kiemurtelemaan takaisin. Kääntää asiat väärinpäin, härnää, jotta tarttuisit syöttiin. Jos vastaat mihinkään edes yhdellä sanalla, hän luulee oven olevan taas auki ja manipulointi ja pommitus alkaa taas. Ei kestä kontrollin menetystä. Tiedän että sekosi täysin kun ei saanut enää otetta.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset lapset narsistin kanssa. Narsisti jätti. Silti kontrolli minuun pitäisi säilyä. Minun pitäisi toimia kuten hän haluaa. Monenlaista uhkailua on ollut tässä vuosien mittaan.
Lapset körsii, vanhempi pitää lapsiaan pelinappuloina sodassa minua vastaan. Sodassa jota hän käy aivan yksin.
Välillä on ollut rauhallisempaa ja sitten taas alkaa sontaa satamaan. Parasta on rajata yhteydenpito niin minimiin kuin mahdollista. Katkaista kokonaan jos suinkin voi. Heti kun yhteyttä enemmän jostain syystä, esim. Lapsen asioissa alkaa se kiusa, uhkailu, kontrollointi uudelleen. Ja tekee tätä myös lasten kautta ja välityksellä. Henkistä väkivaltaa, taloudellista kiusaa kaikin mahdollisin tavoin. Jne...
Eikä loppua näy...
Sairas ihminen.
Olet itse TODELLA sekaisin.
Ne ovat vain hyvin tyhmiä ihmisiä joilla on pimeä ja kiero mieli. Luulevat olevansa älykkäitä ja ovelia, ja luulevat että manipulointi on joku hieno taito ja valitettavasti eivät tajua että normasli ihminen ei ole kiero, pahantahtoinen eikä manipuloi.
Narsistieksäni lopetti pahimman kiusaamisen, kun lopetin uuden suhteen etsimisen. Olen aika varma, että jos alkaisin taas tapailla jotakuta, niin kiusanteko jatkuisi.
Narsistinen, hyvin katkera ex on keksinyt alkaa tekstailemaan äidilleni, kun minuun ei saa kontaktia. On kirjoittanut esimerkiksi että hänen on pakko juoda koska olen jättämällä pilannut hänen elämänsä. Ja että työura menee pilalle, kun naimisissa olevan status on menetetty. Yrittää hakea äidiltäni (!) hyväksyntää sille että itse tahallaan vaikeuttaa lasten asioita, että se olisi jotenkin minun syy. Että pakko kuulemma vaan kostaa. Luulee olevansa hyvissä väleissä äitini kanssa kun on vetänyt aina jotain hyvän tyypin roolia sille. Äiti vähän ihmettelee sekavia juttuja :D Narsistina äijä kai uskoo itsekin noihin juttuihinsa? Onko muilla tällaista?
Jopas sattui. Tänään jätin naispuolisen narsistin. Tällä kyseisellä henkilöllä oli myös huomionhakuinen persoonallisuus tyyppisiä piirteitä.
Katkoin kaikki yhteydet. Toivottavasti ero tällä kertaa onnistuu viimein. Narsistia ei jätetä on todella hyvä kuvaus.
Yksinkin on parempi olla, kuin kitua narsistin "blackhanded compliments" tikkatauluna. Onneksi tässä suhteessa ei ollut lapsia seassa.