Uskotko kuolleiden sielujen näkevän kaiken mitä elävät sukulaiset tekevät?
Mutta kuolleiden sielut eivät pysty kommunikoimaan mitenkään elävien kanssa.
Kommentit (93)
Ei. Olisi kamala jos kymmenet edesmenneet sukulaiset tuijottelis kun se Pena pettää vaimoaan edelleen, Ritu jatkaa ryyppäämistä ja Raija riitelee miehensä kanssa.
Raamattu kertoo että on 2 päinvastaista osoitetta kuoleman jälkeen, ja siihen uskon.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että maailmassa on paljon muutakin kuin se, minkä vajavaisilla aisteillamme pystymme kokemaan.
On toki. Aallonpituuksia, värejä ja ääniä. Pienet tai kaukana olevat kohteet. Selän takana oleva. Enkä näe edes omaa henkeä jos sellainen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että maailmassa on paljon muutakin kuin se, minkä vajavaisilla aisteillamme pystymme kokemaan.
On toki. Aallonpituuksia, värejä ja ääniä. Pienet tai kaukana olevat kohteet. Selän takana oleva. Enkä näe edes omaa henkeä jos sellainen on.
Mikäs se on joka hengittää sinussa sisään ja ulos, ellei se ole henkesi, joka hengityttää sinua ja pitää sinua elossa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Viimeaikaisten tutkimustulosten mukaan tämä pitää paikkansa. Erityisesti sielut seuraavat elävien seksielämä, usein koko suvun sielut kokoontuvat yhdessä katsomaan lemmenhetkeä tai masturbointia.
Heh tämä oli hyvä 😄😄😄👍
Olisi aika ällöä, jos ovat kyyläämässä täällä toisten tekemisiä. Eikö oma elämä riittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Luulis niillä olevan muutakin tekemistä, kun hengailla täällä ja kyylätä makuuhuoneessa.
On niillä ja varmasti pääosin ovat muualla kuin täällä "alhaalla" aineellisen maailman piirissä. Ja eiköhän hekin ole samanlaisia ihmisiä olleet kuin mekin ja tehneet samoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään usko. Olisi aika kauheaa jos näkisivät. Varsinkin mummoni järkyttyisi kun näkisi miten dokasin ja menetin työpaikkani. Toki hän näkisi tämän raitistumisyrityksenikin ja avun hakemisen.
Rajan taakse siirtyneet varmasti haluaa olla läheisten tukena ja he näkevät asiat korkeammasta näkökulmasta ja laajemmasta perspektiivistä käsin kuin ollessaan maan päällä.
Selittää miksi oma elämäni on pelkkää paskaa. Ne omat edesmenneet sukulaiset on vaan juopottelemassa kaiken aikaa.
Olen itse selittänyt vastoinkäymisiä omilla huonoilla valinnoilla, karmalla, sielunsuunnitelmalla ja mahdollisilla vihkimyksillä. Eh ä on tarkoitus että käyn läpi joitain asioita. En usko että ne Jumalan syytä tai kuolleiden läheisten. Koitan ajatella että pitää yrittää parhaansa elämässä ja ehkä se joskus vielä hyödyttää minua. Vaikka en jaksaisi nyt uskoa niin edes varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Ja käsittääkseni taivaassa olevia sieluja ei edes yhtään kiinnosta, mitä heidän sukulaisensa tai tuttavansa tekevät tai minne elämän jälkeen joutuvat.
Luterilaisen teologian mukaan kuolleet eivät tiedä mistään mitään.
Viimeisenä päivänä Jeesus herättää kuolleet ja sekä kuolleet, että elävät kootaan viimeiselle tuomiolle.
Sitten suelut tuomitaan kadotukseen tai taivaaseen.
”Luterilaisen teologian mukaan kuolleet eivät tiedä mistään mitään”
On muitakin uskon oppeja ja suinkaan luterilaisuus ei ole ainoa. Sielun vaelluksesta ja jälkeen syntymästä on eniten muissa uskonnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään usko. Olisi aika kauheaa jos näkisivät. Varsinkin mummoni järkyttyisi kun näkisi miten dokasin ja menetin työpaikkani. Toki hän näkisi tämän raitistumisyrityksenikin ja avun hakemisen.
Rajan taakse siirtyneet varmasti haluaa olla läheisten tukena ja he näkevät asiat korkeammasta näkökulmasta ja laajemmasta perspektiivistä käsin kuin ollessaan maan päällä.
Selittää miksi oma elämäni on pelkkää paskaa. Ne omat edesmenneet sukulaiset on vaan juopottelemassa kaiken aikaa.
Olen itse selittänyt vastoinkäymisiä omilla huonoilla valinnoilla, karmalla, sielunsuunnitelmalla ja mahdollisilla vihkimyksillä. Eh ä on tarkoitus että käyn läpi joitain asioita. En usko että ne Jumalan syytä tai kuolleiden läheisten. Koitan ajatella että pitää yrittää parhaansa elämässä ja ehkä se joskus vielä hyödyttää minua. Vaikka en jaksaisi nyt uskoa niin edes varmuuden vuoksi.
Minäkin uskon karmaan ja aikaisempiin huonoihin valintoihin. Parasta yrittää tehdä parhaansa elämässä ja auttaa heikompia ja niitä jotka tarvitsevat apua.
Syvempi tietoisuuteni (konseptuaalinen ajattelu kuuluu aivotietoisuuteen) on irtaantunut kehostani useita kertoja, välillä sen tyyppisellä intentiollakin, mutta "havannointi"(jos sitä siksi voi kutsua. Pikemminkin suora tiedostaminen) ei liittynyt niinkään keholliseen kuin energiakeholliseen ja energeettisiin asioihin.
Tiesin siitä lähtien (alaikäisenä, ennenkuin olin edes tietoinen mistään opeista) että tietyt asiat ovat totta, mitä myöhemmin opin esim. kiinalaisten ja intialaisten mystikoiden kertoneen. Eli sain vahvistuksen siitä että en ollut yksin tällaisen kokemustiedon kanssa ja myös itse voin vahvistaa niiden totuuden. Sen sijaan en allekirjoita mitään systematisointeja, oppeja, dogmaa näihin asioihin liittyen, vaan olen ideologioille, etenkin kaikille Yahwehlaisuuden lahkolaisuuksiin (tiedättehän ainakin ne kolme päähaaraa) liittyen, mutta yleensäkin.
Tiedän varmana että henkitietoisuuksien kanssa voi kommunikoida ja saada tietoakin mutta tämän luonne ei ole suoraviivaista. Aivoprosessit ja ennakkokäsitykset, rajoitettu käsitevalikoima ym. jäsentävät helposti asioita jokseenkin tai paljonkin väärin. Siksi myös tiedän että kaikenlaiset "viestintuojat", tai miksi kutsuukaan ymmärtävät helposti väärin ja puhuvat helposti asioista vielä harhaanjohtavammin. Ihmisillä on nimittäin vaikeaa etäännyttää ja irrottaa itsensä ehdollistumista ja nämä kanavoivat ihmiset ovat hekin vain omantyyppisillä aivoilla varustettuja. Aivot/persoona sotkee kun yrittäessään jäsentää yhteen aiemman kanssa.
Kun olin oikein virittäytyneenä kyselin asioita joita en tiennyt, mutta joita saatoin tarkistaa jälkikäteen. Eli minulla on varmuus tästä.
Sitten kun syvätietoisuuteni irtoaa kehosta lopullisesti en ole enää kiinni tämän kehomaailmani jutuissa. Universumi on liian suuri ja täynnä upeita asioita että jäisi yhden pikkuriikkisen kurkistuskolon kautta sitä kokemaan. Sen sijaan jos ystäväni ja perheenjäseneni syvätietoisuudet kytkeytyvät omaani, se tapahtuu muista syistä kuin vaikka jostain uteliaisuudesta.
Suurimmat myötätuntoni niille ketkä eivät itse ole saaneet suorakokemustiedollista varmuutta joka tuo sisäistä rauhaa ja toivoa tässä intensiivisessä ulottuvuudessa missä nämä aivokehotietoisuutemme/kehopersoonamme käy kokemuksia läpi, tämä kokemustietoisuus arvokkaana nimenomaan sen vuoksi kun tänne tullaan "itsemme unohtaneina" ja sukopolviakin yhdistävässä kehotietoisuuksien jatkumossa oppimaan elämään kirkkaan tietoisemmiksi jopa näin sakeassa ympäristössä. Tämä suuri haaste tekeekin fyysisestä elämästä sankarimaisen oppimatkan kun nousee lähtötasosta vähänkin korkeammalle. Ulkoisesta ei tiedä kuinka vahva sisäinen tietoisuus on, koska tänne tullaan ponnistelemaan tahdolla näiden lainalaisuuksien keskellä.
Kun kovinkin epätiedostavan oloinen persoona kuolee kehon mukana, niin sen persoonan takana ollut syvätietoisuus ei olekaan enää rajoittunut.
Kaikki etenee ja kaikki kehittyy, mutta jotkut menevät ensin pimeimmän, suurimman unohduksen ja epäyhteyden kautta ja "aikaa" voi mennä siihen käsittämättömän paljon.
Kaikkeus on hyvin.
Rauhaa ja iloa.
Raamattu sanoo kyllä että Jeesuksen omat pääsevät Hänen luokseen kuolemanhetkellä. Helvettiin päätyvät menevät Tuonelaan, " tilapäiseen Helvettiin". Tuomiopäivänä ruumiit nousevat haudoista ja koittaa viimeinen Tuomio, silloin ei kuiteinaan vaihdeta puolia enää.
Raamattu ei tue / opeta ns kuolinunta.