Kerro joku yllättävä historiallinen fakta, joka ei ehkä ole kaikilla tiedossa!
Voin aloittaa. Argentiinalaisista noin 60 prosentilla on sukujuuria Italiasta.
Kommentit (90)
Holakaustia on liioiteltu/ sitä ei mahdollisesti tapahtunut ollenkaan.
Volodymyr Zelenskyin äidinkieli on venäjä. Hän alkoi opiskella ukrainaa vasta vuonna 2017.
Yhdestäkään jumalasta ei ole varteenotettavia todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Holakaustia on liioiteltu/ sitä ei mahdollisesti tapahtunut ollenkaan.
Toisesta maailmansodasta tehdään ihan silmittömästi valheita.
Oikeasti saksalaiset tuhosivat juutalaisten kannabis-hashikset ja juutalaiset sodan voittaneina itkevät että heidän sielu tapettiin koska heidän kannabis tuhottiin.
Ne kaasukylvyt oli oikeasti kannabis savua. ihmisiä kuoli kannabikseen.
Suomessa väitetään että kannabikseen ei voi kuolla ja maailmassa myös väitetään niin.
400vuotta sitten ihmisiä kuoli ihan normaalisti kannabikseen.
400vuotta sitten pankkiirisuku rothschild, vatikaaninen kirkko ja Englannin Kruunu teki venetsian sopimuksen joka mahdollisti sen että kannabis saatiin liike-energiaan mukaan, tätä venetsian sopimusta ollaan rikottu.
Ennen venetsian sopimusta sait polttaa kannabista mutta jos sanoit että kannabis ei tapa ihmistä niin sinua syytettiin noituudesta
Lenin halveksi venäläisiä ja piti ainoastaan juutalaisia riittävän kyvykkäinä johtamaan Venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Ristiretket ei olleet niin verisiä mitä kuvataan. Todellisuudessa ne oli paljolti kaupankäyntiä ja avioliitoja.
Avaatko vähän mitä tarkoitat?
En tiedä mihin vertaat, mutta ainakin 1., 3. ja 4. ristirekellä, sekä kataareja vastaan käydyllä ristiretkellä kylmättiin ihan huolella porukkaa. 4. Ristretki käytännössä tuhosi sen mitä oli jäljellä Itä-Roomasta.
Minä itse melkein väittäisin, että ihmisillä ei ole käsitystä muuten paljon tuhoa ristiretket saivat aikaan
Saudi Arabia tarjosi 10milj (nyt. 59milj) Elviksen keikasta, "bisnernero" Colonel Parker kieltäytyi joska ei itse voinut poistua maasta (+40 miljoonalla olisi kuitenkin kuitannut kaikki velkansa ja ollut miljonääri).
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiedä, eikä minua kiinnosta se mitä sössötät, enkä usko että muitakaan
Suomen kieli oli vaarassa näivettyä Ruotsin vallan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jumala olisi olemassa, niin se pesisi suusi saippualla.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1800 suomalaisia oli noin 1 miljoona.
Vuonna 1900 noin 2 miljoonaa.
1800-luvulla nainen sain keskimäärin 8 lasta.
4 selvisi aikuiseksi.
Nälkävuosina 1868-1869 yli 20% suomalaisista kuoli nälkään.
Rothschildien suku pelasti suomen.
Saksalainen Carl von Rothschild oli ”Suomen talouden tukijalka” kahdesti 1860-luvulla. Ensin hän lainasi Suomelle varoja markan arvon sitomiseksi jalometalleihin. Vuonna 1867 Suomen Pankki lähetti johtajansa Otto Reinhold Frenckellin lainaamaan Euroopasta rahaa Suomen katovuosien takia. Tarkoitus oli saada ostetuksi viljaa nälkää näkevälle kansalle. Lontoosta, Amsterdamista ja Bordeaux’sta lainaa ei herunut, koska takaisinmaksukykyyn ei luotettu. Frankfurtissa Frenckell sai Rothschildin suostumaan miljoonaluokan lainaan, jonka tämä antoi henkilökohtaisista varoistaan.[39] Carl von Rothschild oli henkilökohtaisesti mukana kaikissa Suomen ulkomaisissa lainoissa aina kuolemaansa vuonna 1886 asti
Huumausaineita on käytetty tuhansien vuosien ajan. Vasta viime vuosisadalla niiden käyttö keksittiin kieltää.
https://historianet.fi/yhteiskunta/arkielama/paa-sekaisin-7-000-vuotta
Arvasin että tänne tulee "hitler asiantuntija"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jumala olisi olemassa, niin se pesisi suusi saippualla.
Ei tuossa lauseessa ollut edes yhtään mitään, jotain nihilistien kieltä kirjoitat äh-lä-mi.
Jumala kirjoitetaan isolla kirjaimella, nilkki
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että tänne tulee "hitler asiantuntija"
Nilkit arvailee eikä pelaa varman päälle, nilkit ovat tunnelman pilaajia
Pohjois-amerikassa eli Noin 5–10 miljoonaa intiaania joissakin laajemmissa arvioissa jopa 10–18 miljoonaa ennen Kristoffer Kolumbus saapumista 1492.
Moni maa taisteli siirtomaista mm. Espanja, Iso-Britannia,Ranska, Alankomaat, Venäjä, Tanska, Ruotsi.
Outoa että täällä alanuolitetaan lähteistettyjä faktoja.
Iso-Britanniassa metsät peittävät noin 13 % maa-alasta, kun historiallisesti ne peittivät 80–90 %.
1000-luvulla arviolta yli puolet Iso-Britannian metsistä oli jo raivattu maatalouteen.
1700–1800-luvulla metsät vähenivät dramaattisesti ja alkoi syntyä pulaa puuraaka-aineesta, mikä myöhemmin johti metsänuudistukseen ja tuontipuun käyttöön.
Vuonna 1800 suomalaisia oli noin 1 miljoona.
Vuonna 1900 noin 2 miljoonaa.
1800-luvulla nainen sain keskimäärin 8 lasta.
4 selvisi aikuiseksi.
Nälkävuosina 1868-1869 yli 20% suomalaisista kuoli nälkään.