Mistä joillain ihmisillä kumpuaa se rakkaus eläimiin?
Että eläimet ovat heille jopa rakkaampia kuin toiset ihmiset?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On oltava jokin jota rakastaa ja kenessäkään ihmisessä ei ole olut mitään rakastettavaa. Ihmiset ovat hyväksikäyttäviä paskiaisia.
Ihminen on Jumalan kuva.
Siinä on vain se, että ihminen lankesi syntiin. Siitä johtuu pahuus maailmassa.
Onneksi Jeesus sovitti kaikki synnit ristillä. Pääsiäisenä muistamme ja juhlistamme sitä erityisesti.
.
Eivät ihmis- ja eläinrakkaus ole toisiaan poissulkevia, joillain vain on enemmän rakkautta jaettavaksi ja rakkauden kohteet vaihtelee. Jotkut vihaa ihmisiä ja eläimiä, ihmiset nyt on erilaisia.
Mulle lapsuudestani. Vietin lapsuuteni kesät maalla mummolassa ja mummu opetti mut rakastamaan luontoa. Ei vain eläimiä vaan muutakin.
Olen ollut aina erittäin eläinrakas. Eikä vuodet ole vieneet tätä pois, se on vaan vahvistunut. Joku viisas joskus sanoi että eläinrakas ihminen on sydämeltään hyvä ihminen ja hyvän tekeminen luontokappaleille on taivaaseen kertyvää pääomaa joka vielä tulee hyväntekijälle korjojen kanssa takaisin. No itse koen että tulee jo tässä elämässä, ihanaa jos tulevassakin.
Koska eläimet eivät ole ilkeitä, katkeria eivätkä kostonhaluisia vaan säteilevät silkkaa rakkautta ja iloa.
Ihminen on Jumalan kuva.
Siinä on vain se, että ihminen lankesi syntiin. Siitä johtuu pahuus maailmassa.
Onneksi Jeesus sovitti kaikki synnit ristillä. Pääsiäisenä muistamme ja juhlistamme sitä erityisesti.