Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voe helavata mikä puhelinmyyjä!!

Vierailija
07.05.2007 |

kuuntelin tarjouksen, asiallisesti & ystävällisesti kieltäydyin jatkamasta tilausta. mitä tekee tämä, lyö luurin korvaan!! siis myyjä! onko näillä vara olla näin tylyjä... ja soitti salaisesta numerosta tottakai.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte, että ootte ite olleet lehtimyyjiä aikoinaan niin jutut loppuu siihen. :) Testaamalla toimivaksi todettu. Mä oon vähän ristiriitainen tapaus, sillä mä en itse voi sietää sitä, et mulle soitellaan ja tuputetaan lehtiä/rahasto esittelyjä jne, joten mulla on itsellä suoramarkkinointikielto puhelimessa. :) Silloin kun itse myin lehtiä ja jos asiakas hermostui niin neuvoin hänelle ystävällisesti, että mistä sen kiellon saa. :)

Vierailija
22/42 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin TAATUSTI ja ihan aina kohtelias lehtimyyjille (kuten kaikille muillekin). Odotan kunnes jossain vaiheessa saavat sanottua millä asialla ovat ja kieltäydyn kohteliaasti tilaamasta lehteä. Eri asia sitten kuinka moni myyjistä siihen tyytyy..

9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin ystävällinen & asiallinen ja sain luurin korvaan. ajattelin vaan että pitääkö olla inhottava että haistatellaan vai riittääkö siihenkin pelkkä tilauksesta kieltäytyminen ; )

Vierailija
24/42 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa asiakkaista oli todella ystäviä ja oli kiva jos he kohteliaasti kieltäytyivät tarjouksesta. Osalta tuli taas niin kamalaa tekstiä suusta, et kukaan ei varmasti sellaista olisi kasvotusten sanonut, haistattelua, huorittelua, uhkailua, suoraa karjumista yms. Mä en itse kuitenkaan lähtenyt siihen samaan mukaan vaan laitoin luurin silloin kiinni kun alkoi kuulostaa, et toinen karjuu otsasuoni repeemispisteessä toisessa päässä. Siis oikeesti, siihen, että kohteliaasti kieltäytyy menee aikaa vain puoli minuuttia, mut jos asiakas alkaa keuhkoomaan niin siinä menee sitten huomattavan paljon kauemmin. Noudattakaa vain tuota mun aikaisempaa neuvoa, tepsii aina. :)

Vierailija
25/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli jos haluatte välttyä soitoilta, älkää levitelkö numeroanne minnekään.

Siellä se numeron pitäisi listalla näkyä 3 vuoden ajan, vaikka mihin numeronsa laittaisi! ja kaikkien näiden rekisteröityneiden firmojen kuuluu vähintään kolmen kuukauden välein tarkastaa, mitkä numerot tällä kieltolistalla ovat.

Vierailija
26/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kuitenkaan lehtimyynnissä. Tiedän ammatin puolesta.

49

Vierailija
27/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näemmä ainakin enemmän kuin sinä ;)

Vierailija
28/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tuo kuulosti ihan mielipidekyselyyn osallistumiselta. Mistäkö tiedän? No siitä, että mies on Taloustutkimuksessa töissä...kyselyt vaihtuvat päivittäin, kysymysten " taso" riippuu siitä, että kuka tilannut kys. kyselyt (joku juorulehti, lihafirma, jne.). Hyvin usein kysytään samantyylisiä kysymyksiä ja pyydetään listaamaan esimerkkituotteita (esim. juuri ne lehdet) oman mieltymyksen mukaan.

Vierailija
29/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo ysille soittelija on ihan selkeesti ollut lehtimyyjä, oon hyvin tietoinen siitä, et jotkut firmat nimenomaan käyttää tuota kikkaa siihen, et saadaan asikas " pysäytettyä" ja kuuntelemaan hetki. Se on niitä asioita, joita koulutuksissa opetetaan. Tosin siinä firmassa, missä mä olin töissä kerrottiin lähinnä varoittavana esimerkkinä. Ei siis saanut käyttää noita. Kaikki tollaset maksuttomat hintavertailut/mielipidetiedustelut ja ne kolme hätästä kysymystä yms. on näitä lehtimyyjien kikkoja. Mun kestoinhokkina on se arpajaisvoittokikka. Sit mä en alkanut väkisin myymään. Jos mä itse kuulin, et asiakas oli selkeesti vanha ihminen niin toivottelin hyvät päivän jatkot. Samoin jos joku sanoi olevansa pahassa paikassa niin en mä jäänyt jankkaa, et eikö nyt pientä hetkee löytyis. Siitä mä sainki nootia, et päästin ihmisiä liian helpolla puhelimesta. Noh, se oli yhden kesän kesäduuni ja mä olin ihan kohtalainen myyjä, en mikään hirvee moottoriturpa myyntitykki.

Vierailija
30/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte te mulle sen lehden lähettää, mutta ei mulla oo varaa maksaa niitä laskuja.

En ole kertaakaan lehteä saanut :)

Vierailija
31/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi ajatella, että kun ei tullut kauppoja, ei tuhlata aikaa, ja iskee luurin kiinni.

Jos ihan niin paljon kyrsii, että tahtoo tehdä muutakin kuin vain valitella täällä, kannattaa ottaa yhteyttä kyseisen lehden tilaajapalveluun ja kertoa asiasta. Kyllä niitä varmasti kiinnostaa, että joku pilaa lehden mainetta ja saa siitä rahaakin. Se, kuka soittaja on, saadaan takuulla selville vaikka se ei olisi esittäytynytkään.

Vierailija
32/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruutin kaikki Sanoma Magazinesin lehtien tilaukset, kun heidän myyjänsä soittivat ihan jatkuvasti (pahimmillaan kolmasti viikossa) ja kauppasivat samoja lehtiä. Lisäksi he olivat painostavia. Kerroin myös miksi tilaukseni loppuivat. Nyt saan myyntipuheluiden lisäksi vielä sähköpostia.

Vierailija
33/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAMA myyjä soitti parin pv päästä ja sanoi että voiko vähän edes kertoa tästä tieteen kuvalehdestä sanoin että sanoin jo että en ole kiinnostunut. Sitten tää sama ihmine soitti VIELÄ kerran olin just nukkumassa ja sanoin että oot jo soittanu enkä edelleenkää halua tilata ja olin just nukkumassa. Vielä yritti: Voinko soittaa myöhemmin?

Vierailija
34/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän Sepustelun lopussa sitten tulee se " pikkujuttu" että pitää tilata lehti. Onko mitään järkeä. Näitä puheluja tulee minulle joka viikko. Nykyään sanonkin heti alussa kohteliaasti että ei kiitos kolme kertaa, jos ei usko sen jälkeen niin suljen puhelimen.

Vierailija
35/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit ne alkaa, et eihän tää ois kun 39 euroa, tosi halpa. Sit alan lateleen, et joo, mä oon yh-opiskelija ja saan kuussa rapiat 600 ja siitäkin menee puolet vuokraan jne. Jotkut kehtaa sit vielä sanoo, että eikös vaikka mummu maksais. Siis täh?! Kerjääkö joku muu parikymppinen sukulaisiltaan rahaa, et sais jonkun hiton kaksplussan tilattua?

Vierailija
36/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No sit ne alkaa, et eihän tää ois kun 39 euroa, tosi halpa. Sit alan lateleen, et joo, mä oon yh-opiskelija ja saan kuussa rapiat 600 ja siitäkin menee puolet vuokraan jne. Jotkut kehtaa sit vielä sanoo, että eikös vaikka mummu maksais. Siis täh?! Kerjääkö joku muu parikymppinen sukulaisiltaan rahaa, et sais jonkun hiton kaksplussan tilattua?

Vierailija
37/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä soitti ja käytti tyttönimeäni (nimi vaihtunut 3v sitten) ja höpisi jostan lukutottumustutkimuksesta, palkinnosta yms.

Vierailija
38/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se ihan oikeasti mutta sentään joku uskalias aina välillä soittelee. Puhelu loppuu silloin todella nopeasti.

Vierailija
39/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävällinen se kyllä oli. Gloria lehteä yritti kaupata.

Kysyi että olisko hetki aikaa

-sanoin että jos myyt jotakin lehteä niin en aio tilata

-sitten sanoi että enkö vois edes hetken kuunnella

-sanoin että turhaan kuuntelen kun en kuitenkaan tilaa:)

Yleensä ne aloittaa että: Olette voittaneet meidän arvonnassa 3kk:n lehdet ilmaiseksi ja kauheena löpisee siitä. sitten lopuksi tulee että ei tarvi kuin tilata vuodeksi se lehti...

Vierailija
40/42 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan bongasin numeron Kuluttaja-lehdestä. Nettisivuilta saattaa vaikka löytyä se numero.