Miksi olisi sallittua identifioitua eri sukupuoliseksi, mutta ei esim eläimeksi?
Mihin vedetään raja eri identiteettien osalta? Eläimeksi identifioituminen voi olla joillekin yhtä tärkeää ja merkityksellistä kuin eri sukupuoletkin. Eihän se normaalia ole, mutta eipä sitä aina tunnuta kysyvän nykyään.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Niin no, eläimellä ei ole Suomessa oikein mitään oikeuksia. Omaisuuteen rinnastettava. Vaikka sellaiseksi identifioituisikin niin ok, mutta tuskin kukaan haluaisi olla juridisessa merkityksessä eläin, eli ilman oikeuksia.
Toisaalta, jos kokee olevansa eläin, niin eipä juridiset asiat pitäisi kiinnostaakaan, kun ne ovat vain ihmisten hapatuksia.
Eläin ei myöskään ole rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan.
Tosin kiinnisaataessa voidaan lopettaa.
Vapaudella on hintansa.
Vierailija kirjoitti:
Eläimeksi jos joku haluaa alkaa,niin olen mukana. Lehmät ja hevoset kuuluu laitumelle,satoi tai paistoi. Ruuaksi heinää. Ne ei kuulu kerrostaloasuntoihin. Eläimellä on eläimen oikeudet. Leikitään sit kunnolla. Olen valmis.
Paljastit juuri tyhmyytesi.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, eläimellä ei ole Suomessa oikein mitään oikeuksia. Omaisuuteen rinnastettava. Vaikka sellaiseksi identifioituisikin niin ok, mutta tuskin kukaan haluaisi olla juridisessa merkityksessä eläin, eli ilman oikeuksia.
Toisaalta, jos kokee olevansa eläin, niin eipä juridiset asiat pitäisi kiinnostaakaan, kun ne ovat vain ihmisten hapatuksia.
Aikoinaan Ranskassa eläimet joutuivat teoistaan oikeuteen. Lakia voi aina muuttaa parempaan suuntaan!
Vierailija kirjoitti:
Miksi sukupuolen saa valita, mutta muita ominaisuuksia? Mitä jos identifioin itseni pitkäksi ja saan kauheita traumoja, kun joku toteaa, että olen keskimittainen? Missä mun oikeus määritellä se, minkä pituiseksi muut minut määrittelevät?
Koska mielisairaus. Woke on mielisairaus.
Sukupuolen korjausleikkaukset tulee kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta.
Mies joka leikkaa munat pois ei ole nainen. Hän on munaton mies ja mielenterveyspotilas. Mies joka naamioituu naiseksi ei ole nainen.
Sukupuoli pitää korjata pään sisältä koska kehon silpominen ei korjaa sukupuolta. Sukupuolen korjausleikkaukset pitää kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta, mutta pilaavat terveyden ja ovat peruuttamattomia.
Niiden sijaan täytyy suosia eheytyshoitoja, koska ongelma on pään sisällä. Jokaisen pitää vain hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Niin me muutkin teemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimeksi jos joku haluaa alkaa,niin olen mukana. Lehmät ja hevoset kuuluu laitumelle,satoi tai paistoi. Ruuaksi heinää. Ne ei kuulu kerrostaloasuntoihin. Eläimellä on eläimen oikeudet. Leikitään sit kunnolla. Olen valmis.
Onks toi joku sun sex kink?
Jos joku kokee olevansa hevonen,sit se on. Eikä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sukupuolen saa valita, mutta muita ominaisuuksia? Mitä jos identifioin itseni pitkäksi ja saan kauheita traumoja, kun joku toteaa, että olen keskimittainen? Missä mun oikeus määritellä se, minkä pituiseksi muut minut määrittelevät?
Koska identiteetti on ennen kaikkea muuta kuin ulkonäköön liittyvää. Myös transihmiset joutuvat elämään omien synnynnäisten ulkoisten piirteidensä kanssa. Sinäkin voit toki mennä leikauttamaan itsellesi lisää pituutta, ja jos se tekee asiasta helpomman niin voit kertoa kaikille että identifioidut epävarmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks toi joku sun sex kink?
Jos joku kokee olevansa hevonen,sit se on. Eikä mitään muuta.
Huh. No parempi se varmaan että köyrit sitä toista ihmistä laitumella etkä enää hevosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljastit juuri tyhmyytesi.
No okei,mä olen sitten susi. Puren kaikkia vastaan tulevia ihmisiä. Eikä sutta voi asettaa oikeuden eteen. Että kuka on tyhmä? Kaikki muut vai minä? No tottakai minä ja kaikki muut jotka kokee olevansa eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Mies joka leikkaa munat pois ei ole nainen. Hän on munaton mies ja mielenterveyspotilas. Mies joka naamioituu naiseksi ei ole nainen.
Sukupuoli pitää korjata pään sisältä koska kehon silpominen ei korjaa sukupuolta. Sukupuolen korjausleikkaukset pitää kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta, mutta pilaavat terveyden ja ovat peruuttamattomia.
Niiden sijaan täytyy suosia eheytyshoitoja, koska ongelma on pään sisällä. Jokaisen pitää vain hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Niin me muutkin teemme.
Eheytyshoidot on jo kokeiltu ja todettu toimimattomiksi, oikeastaan hengenvaarallisiksi.
Mt-hoito ei myöskään hoida ongelmaa joka ei ole mt-sairaus. Moni transihminen toki tarvitsee myös terapiaa jossain vaiheessa elämäänsä, koska heitä kohdellaan usein epäinhimillisesti, esim. suurempi riski että omat vanhemmat hylkää tai kiusataan koulussa tai kohtaa väkivaltaa.
Jos tämä sekopäälaki ikinä menee läpi, niin mä lopetan työnteon. Koska olen jo vanha ja "kohta" eläkeiässä. Nukun kuten meidän kissat. Mun todellinen minä on olla kissa. Olen aamuvirkku mutta menen takaisin nukkumaan jos mahdollista. Mun toteemieläin on leopardi.
Jos identifioituu eläimeksi ja hakee virallisen rekisteröinnin 'juridiseksi henkilöksi'. The Eläin Ltd. Voisi tehdä keikkaa ja maksaa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksei koirien ulostetta saa syödä, kun kerran salaattia suositellaan syötäväksi? Mitä jos transfoobiko keskittyisitte todellisuuteen "hypoteesienne" sijasta. Transsukupuolisia on olemassa. He eivät koe olevansa syntymässä osoitettua sukupuoltaan. Parhaan ja kaikkia osallisia hyödyttävän tietetomme mukaan asia on ymmärrettävä sukupuolen moninaisuutena.
Seta-sanastosta sekaisin menneillä aktivisteilla menee taas sekaisin ihan peruskäsitteet. Se ettei joku tykkää omista biologisista sukupuolittuneista ominaisuuksista ei tee sukupuolesta moninaista, eikä se ei muuta sukupuolten lukumäärää tai edes transsukupuolisen omaa biologista sukupuolta. Tämänhän transutkin tajuavat, kun he veronmaksajien rahoilla haluavat muovata omaa biologiaansa omia päähänpinttymiään vastaaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Haluaako furryt identifioitua oikeasti juridisesti eri lajiksi? En oikein usko. Ja onko Seta tai mikään liike ajamassa sellaista asennemuutosta?
Vai olisiko kyse nyt kuitenkin siitä että ihmisten annetaan tuoda esille itseään niin kuin haluavat.
Kertokaa jos olen väärässä.
Kyllä jotkut haluaa identifioitua juridistisestikin eläimeksi. Varmaan tulee vielä lisääntymään tulevaisuudessa.
Olihan ennenkin transvestiittejä, nykyään he haluavat olla juridistisestikin toista sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa ahdasmielisyyttä on myös, ettei eläinten kanssa voi virallistaa suhdetta ja perustaa perhettä. Olisiko syytä kokoontua Senaatintorille miekkariin ja marssiin ?
Persuthan sitä hommaili, sen sijaan että tasa-arvoinen avioliitto olisi mennyt läpi. Joku niistä halusi viedä oman hauvelin linnanjuhliinkin.
Hyvä etteivät saaneet tahtoaan läpi niin nyt on sitten Sebastian Tynkkyselläkin mahdollisuus virallistaa suhteensa siinä vaiheessa jos adoptiopäätös tulee, ja on nyt tähänkin asti voinut kutsua kumppaniaan aviomiehekseen ilman että siitä nousee haloo vaikkapa perussuomalaisten puoluekokouksessa tai yhtään missään.
Mutta silti tosi tärkeää hänelle että Päivi Räsäsellä on oikeus diagnosoida hänet kehityshäiriöiseksi, kun kerran puolusti vasta tätä. Ja osa muistakin homoista nykyisin julistaa kuinka hienoa on olla perussuomalainen kun omat oikeudet on jo saavutettu ja joillekin muille seksuaalivähemmistöille pitäisi vielä antaa tukea vaikka niihin ei riitä ymmärrys.
Rusinat pullasta kun voi nyt kuitenkin lain mukaan adoptoida jos vaan onnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuosikausia puhuttiin siitä, että ahtaista stereotypioista pitää päästä eroon ja ettei ole tiettyä yhtä oikeaa mallia olla nainen tai mies. Nyt sitten ne, jotka eivät omasta mielestään täytä sukupuoliroolin odotuksia, ovat olevinaan muu sukupuolisia tai sukupuolettomia. Hyväksykää ihmiset itsenne sellaisina kuin olette!
Ongelma on woke-yhteiskunta, joka määrittää minun puolestani mitä olen.
En saa olla vain transvestiitti-mies, vaan minun on määriteltävä itseni nonbinäryksi. Vain siten voin olla hyväksytty yhteiskunnassa.
Minusta tuntuu, että olen joutunut politiikan välikappaleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen päättänyt identifioitua kaalisalaatiksi. Istun iltaisin ulkona, kun huoneenlämmössä alkaa pahantua.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako furryt identifioitua oikeasti juridisesti eri lajiksi? En oikein usko. Ja onko Seta tai mikään liike ajamassa sellaista asennemuutosta?
Vai olisiko kyse nyt kuitenkin siitä että ihmisten annetaan tuoda esille itseään niin kuin haluavat.
Kertokaa jos olen väärässä.Kyllä jotkut haluaa identifioitua juridistisestikin eläimeksi. Varmaan tulee vielä lisääntymään tulevaisuudessa.
Olihan ennenkin transvestiittejä, nykyään he haluavat olla juridistisestikin toista sukupuolta.
Transvestiitti nykyään pakotetaan vaihtamaan sukupuolta. Ilman sukupuolen korjausta transvestiitti jää täysin vaille yhteiskunnan tukea ja vertaistukea.
Suomessa on nykyään lähes mahdotonta elää transvestiittina, koska silloin ei kelpaa minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Turkissa on parlamentin käsittelyssä laki, jonka mukaan biologisen sukupuolen hämärtämisestä esimerkiksi pukeutumalla toisen sukupuolen vaatteisiin on tulossa rangaistavaa. Maksimirangaistus kaksi vuotta kuritushuonetta. Valko-Venäjällä transsukupuolisuus on laitonta, Unkarissa taasen sellaisen mainostaminen.
Itse katson olevani tiikeri, joten vege ruoka ei ole vaihtoehto. Olen lisäksi uhanalainen ja tarvitsen paljon tilaa ja tietenkin kunnon pihviä ruuaksi. Veronmaksajien tulisi kustantaa tämä. Syrjinnän meitä väärään lajiin syntyneitä kohtaan on loputtava!