On tosi karmeaa, että Suomessa niin monen pitää kuolla vain ihan sen takia, että jollakin ei ollut varaa uuteen autoon. 😢😢😢😢😢
Vanha auto lähti heittelehtimään liukkaalla tiellä ja osui toiseen vanhahkoon autoon. Ystäväni kuoli kolarissa. Tätä onnettomuutta ei olisi tapahtunut, jos vanha auto olisi ollut sen verran uusi, että siinä olisi ollut pakollinen ajovakautus. Tai jos ystäväni auto olisi ollut uusi, hän olisi selvinnyt ehjin nahoin tai eninään pikkuvammoin. 😢
Vanhahko auto ajautui reunaviivan yli ja törmäsi ystävääni joka menehtyi. Tätä onnettomuutta ei olisi tapahtunut, jos vanha auto olisi ollut sen verran uusi, että siinä olisi ollut kaistavahti. Olen omalla autollani moneen kertaan kokeillut, että onnettomuuspaikassa kolmen eri auton kaistavahti osaa pitää auton reunaviivan vasemmalla puolella. 😢
Tässä lähellä vanhahkolla autolla pihasta peruuttanut nuori peruutti pienen pikkusisarensa yli, joka menehtyi. Tätäkään onnettomuutta ei olisi tapahtunut, jos onnettomuus auto olisi ollut sen verran uusi, että siinä olisi ollut peruutuskamera ja tutka. 😢
Sukulaiseni menehtyi, kun autoilija ei jostain syystä jarruttanut suojatiellä vaan ajoi sukulaiseni yli. Tätäkään onnettomuutta ei olisi tapahtunut, jos onnettomuusauto olisi ollut sen verran uusi, että siinä olisi ollut automaattinen hätäjarrutus mikä pysäyttää auton taajamavauhdissa, jos kuljettaja ei riittävän ajoissa reagoi esteeseen. 😢
Uskotteko, että em. onnettomuuden aiheuttaneita harmittaa, että he pihistelivät auton hankinnassa ja nyt sitten saavat kantaa harteillaan traumaattisia muistoja, rikos- ja vahingonkorvaustuomiota?
YMMÄRTÄVÄTKÖ VANHOILLA ROMUILLA AJAVAT MITEN SELLAISELLA VOI PILATA MUIDEN JA OMAN ELÄMÄN???
Kommentit (43)
Ajetaan sellaisilla autoilla jota on varaa pitää. Oli se sitte 50 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo totta. Vuosi vuodelta autot on turvallisempia.
Mutta ihan oikeasti ei suurella osalla ole varaa ja mahdollisuutta +30ke autoon. Ei saa rahoitusta, ja sitä ei saa koska ei pysty realistisesti sitä maksamaan.
Julkiset jäävät vaihtoehdoksi, mutta ovat monin tavoin hankalia kikottimia. Joten ihmiset ottaa tän toimintakyvyn parannuksen ja mukavuuden vuoksi ihan tietoisen riskin. Ja ajelee vanhoilla autoilla. :D
Muistakaa varoa niitä.
Ainakun tulee vanha auto vastaan hyppään katuojan toiselle puolelle makuu asentoon ja kaivan lapion esiin että voin poteron kaivaa.
Itse suosin AI avusteista panssarintorjuntajärjestelmää. Jos vanha auto tulee turvarajojen sisäpuolelle ontelokranaatti tuhoaa sen. Tosin. Ontelokranaatin suunnattu räjähdysvaikutus on vähän turha. Sirpalemalli riittäisi näihin peltipurkkeihin.
Tuohon on saatavilla monitoimiammus jonka ohjelmointi on joko panssaroituja / panssaroimattomia maaleja vastaan. Eli panssaroimattoman kohteen kyseessä ollessa rysähtää vaan kyljestä / ikkunasta sisään ja sitten poksahtaa sopivalla viiveellä siellä kohteen sisällä.
Uusi teknologia on hienoa. Kuten AP:kin kirjoitti.
Mä oon pitänyt vanhuksissakin tieturva / hinausvakuutusta. N. 100e vuosi. Kätevä kun voi soittaa hinurin ja lähtee taksilla menee jos romu levii.