Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

16-vuotias tyttöni on raskaana, sovimme että minä hoidan lapsen

Vierailija
28.09.2008 |

ja myös adoptoin lapsen. Tyttö haluaa vielä elää tavallista nuoren elämää eikä hänestä ole äidiksi. Minun sylissäni on tilaa vielä lapselle, en siis mitenkään pakon edessä ole tätä päätöstä tehnyt.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen äidinvaistot heräävät niin annatko tyttären pitää lapsensa? Toivottavasti. 16-vuotias ei vielä tiedä elämästä kovinkaan mutta raskaus saattaa auttaa kasvamaan aikuiseksi ja ottamaan vastuun tulevasta pienokaisesta.

Oletteko te lestadiolaisia? Jos 16-vuotias ei käytä ehkäisyä.. Ja aloittajalla on lähes 10 lasta vaikka on alle 4kymppinen.

Vierailija
2/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tyttäresi tulisi itse ottaa vastuu syntymättömästä lapsestaan! Toki sinun tulee auttaa ja tukea, mutta jos hoidatte asian kuten olette ajatelleet, niin tyttäresi oppii ajatusmaailmaan, että sinä aina pelastat hänet ja kannat vastuun hänen "vahingoistaa"! Itse tulin 17-vuotiaana raskaaksi ja äitini tukee ja auttaa minua, mutta ei todellakaan olisi tullut mieleen, että en itse kantaisi päävastuuta omasta lapsestani!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saada ikinä pienenemään. Onko kivaa suostutella murhaamaan??

Vierailija
4/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ensimmäinen joka niin tekee. Hyvä että tälläisiäkin ihmisiä löytyy.

Vierailija
5/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle kuitenkin olisit äiti, mutta reilua vuotta nuoremmalle "sisarukselle" muummi? Pian omakin lapsesi kutsuu sinua mummiksi tai sitten molemmat äidiksi, mutta en usko että eri "nimi" toimii kun lapsilla niin vähän ikäeroa.

lapselle ei ainakaan heti kerrota kuka on hänen oikea äitinsä. Ajattelin siis että kutsun itseäni ihan vain mummi ja jos lapsi sitten kyselee miksen ole äiti niin sitten kerron miksi näin on.

Tyttö on kuitenkin elämässämme mukana ja olen miettinyt että tuskin hän lasta itselleen haluaa myöhemminkään. On paljon vaikeampaa ottaa lapsi itselleen kun lapsi onvaikka 5-vuotias. Nyt tyttö ei ole lasta haluamassa itselleen, on koulut käymättä. Uskon että tällainen tilanne voisi tulla ehkä 10 vuoden päästä, jos siis tytön mieli muuttuu. Ja silloin kyllä kuunnellaan jo lapsenkin mielipidettä asiaan.

ap

Vierailija
6/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön äiti oli aivan hulluna vauvaan------nyt tosin molemmilla naisilla kamala menovaihe päällä-----lasta hoitaa lapsen äidin äiidin äiti----ja tämä on tosiaan arvatkaa missä.?????????

Vierailija
7/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin oma äitinikin sanoi minulle, kun olin teini. Raskaaksi en koskaan tullut.

Upea päätös! En usko, että kumpikaan teistä tulee koskaan asiaa katumaan.

LOISTAVAA! ISO HATUNNOSTO!

Vierailija
8/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi teitä. Siis tuo tuleva lapsi on tyttäresi...ei sinun. on hienoa että olet valmis vaikka adoptoimaan lapsen että se saisi elää. Siis tämä on hyvä koska abortti ei ole hyvä ratkaisu. Silti tuntuu kuin olisit vakuuttanut lapsellesi että äitiys ei onnistu ja että otat lapsen ja hoidat omanasi. Tää on väärin,koska minusta sinun tulisi auttaa lastasi olemaan äitinä lapselle. Älä heti omi lasta vaan anna tyttäresi hoitaa ja imettää ja auta vaan silloin kun on koulussa tai tarviaa lepoa. Jos tyttö ei halua tappaa lasta niin silloinhan voi hyvinkin kiintyä lapseen ja haluata ite hoitaa.Kauheelta tuntuu ajatus että lapsen äiti ei olisi lapsen äiti. Rohkaisisit vaan nyt häntä. äihän voi tuolleen vierittää sinulle vastuuta.Toivon että tuet ja autat heitä mutta että pysyt silti vaan mummina pienelle.

Vierailija
9/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmasti kaikille paras ratkaisu, jos vaihtoehtona on abortti. Oma äitinikin kasvoi mummolassa ja tapasi omaa äitiään harvakseltaan. Vielä hienompaa teidän tapauksessa on, että haluat todella kasvattaa lapsen oma-aloitteisesti.

Minusta on parempi, että lapsi kasvaa aikuiseksi samassa paikassa eli sinun huomassasi. Voimia sinulle ja tyttärellesi!

Vierailija
10/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttösi ei ymmärrä mitä on tekemässä. hän tulee olemaan aina huono äiti. lapsensa hylännyt.

nuori ei kauaa muistele tekemäänsä abortti, mutta sen hän muistaa, että lastansa ei ole hoitanut ja ollut äiti hänelle.

hän on vasta 16v. ja ei käsitä mihin on ryhtymässä.

tyttösi ajattelee niinkuin olet hänet kasvattanut.

tekisit kuule itse omat lapsesi. älä sotke lastasi tuohon soppaan.

Vierailija
11/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksi muualle noi idioottimaiset kopioläppäs.

Vierailija
12/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein tulee mieleen kehdon ryöstö.

mitä sanois asiantuntija, jos tyttösi kävisi jonkun ulkopuolisen kanssa keskustelemassa.

taitaisit joutua vähän uuteen valoon!

Vierailija
13/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuleva äiti joskus myöhemmin haluaa elää lapsensa kanssa omillaan, eikö tuo adoptio juttu hankaloita sitä? Ymmärtäisin adoption jos oma tyttäresi olisi päihderiippuvainen tms.

Etkö voisi olla vain huolehtiva mummi(äiti) vauvalle ja biologinen äiti olisi äiti omalla tavallaan?

Vierailija
14/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö olisi kaikille helpompaa, jos lapsi sanoisi tytärtä alunpernkin äidiksi ja sinua mummoksi ja tytär osallistuisi lapsen hoitoon, vaikka sinä kantaisitkin päävastuun lapsesta? Kyllä tyttärenkin kuuluu kantaa vastuunsa tekemisistään. Ei hän ikuisesti ole 16-vuotias, vaan ikää ja järkeä tulee kokoajan lisää. Mielestäni olet tekemässä pahan virheen omiessasi tyttäresi lapsen! Kannattaisi ajatella asiaa myös tulevaisuuden kannalta, eikä elää vain tässä hetkessä. Kasvata siis tyttäresi lapsi mummina, anna tyttäresi olla äiti ja tulevan lapsen rakastaa omaa äitiään omana äitinään!

Vierailija
15/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön äiti oli aivan hulluna vauvaan------nyt tosin molemmilla naisilla kamala menovaihe päällä-----lasta hoitaa lapsen äidin äiidin äiti----ja tämä on tosiaan arvatkaa missä.?????????

Vierailija
16/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAA!!! minun äitilleni ei olisi koskaa käyny moista mielessä!!!

Vierailija
17/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleepahan selväksi, mitä seksistä ilman ehkäisyä voi seurata, jos on terveystiedon tunnilla nukkunut.

Ja se isäksi hankkiutunut nulikka vastuuseen kanssa. Elarit kumminkin on maksettava, vaikka muuttaisi hevon v:uun vastuuta pakoon.

Elämä opettaa.

Vierailija
18/45 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa kantaa tähän asiaan!! Tuolta hänestä tuntuu vielä, mutta minusta on väärin, että "joutuu" elämään oman lapsen kanssa "siskona" lapselleen. Kun odottaa lasta ja saa pikkuisen syliinsä luulen, että side on lapseen kasvanut jo niin vahvaksi että hän haluaa itse lapsen kasvattaa, oletko valmis siihen, että et saakaan "haluamaasi"? Toki on hienoa että hyväksyt lapsen, mutta miksi et tarjoa vain apuasi ja kasvata samalla omaa lastasi kasvamaan aikuiseksi? Sen takia asia minua nyppii koska itse sain lapsen 15-vuotiaana ja pärjännyt 6-vuotta ilman mitään ongelmia lapsen kanssa. Myös pelkäsin tulevaa vastuuta, mutta en ikimaailmassa olisi lasta pystynyt antamaan pois! Varsinkaan omalle äidilleni!!! Et kyllä tässä ole ajatellut asiaa loppuun asti! Miltä sinusta olisi tuntunut antaa tämä oma lapsesi äidillesi? Olisitko pystynyt ns leikkimään siskoa tälle? Ja kuulostaa tuo:en siis mitenkään pakon edessä ole tätä päätöstä tehnyt., siltä että se on tosiaan sinun mielestäsi paras vaihtoehto! Yök ällötät minua!!!

Vierailija
19/45 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin voisi tutustua omaan vauvannsa ja hoitaakin tilanteenn mukaan vauvaansa

meidänkin 20v asuu kotona j opiskelee

ajattele jos tyttäresi on kotona vielä 4v niintilanne toinen ontutustunut kokoajan omaan lapseensa ja hoitanut opiskellut ja valmistuu saa työn ja voi muuttaa lapsensa kanssa omaan kotiin 20v on eri kuin 16v

eli anna lapsellesi aikaa

ja eri asia asua yh äitinä 4v kanssa kuin vauvan

eli tise kyllä tukisin omaa lastani tutustumaan vauvaans aja asumaan kotona ja hoitaisin vauvaa ja auttaisin jotta saisi opiskella, kyllä siinä kasvaisi kaikki tilanteeseen ja oma äiti onaina oma äiti lapselle

Vierailija
20/45 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevan lapsen psyykelle! Todella vaarallis ta! Varoitan, voi tulla hulluksi tuosta kuviosta kun ei tiedä kuka äiti on (tunnetasolla). Tosi hälyyttävä suunnitelma