Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei miehet harrasta enää mitään?

Vierailija
30.03.2026 |

Yhä harvemmin törmää enää mieheen, joka tosissaan tekisi jotain. Tähänkö tämä meni, kun tuli suoratoistopalvelut eikä televisiosta ikinä lopu katsominen. Maataan telkkarin edessä ja selataan somea. 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies harrastaa retkeilyä/patikointia/telttailua/melontaa mun ja koiriemme kanssa. Se on kiva harrastus. Könytään hyttysten syötävänä viikkotolkulla punkkisissa pusikoissa, kuivatetaan nuotiolla märkiä sukkia ja kuunnellaan kummallisia metsän ääniä.

Sen jälkeen on kiva tulla kotiin, käydä suihkussa ja tilata pizzaa. :)

Vierailija
42/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastan kalastusta. Käyn onkimassa siikaa meren rannalla näin keväisin. Tänäänkin olin kalassa ja lauantaina Huomenna menen myös jos ei sada vettä.

Kerran erehdyin hetken seurustelemaan kalastusta harrastavan miehen kanssa. Sitä virhettä en tule enää koskaan tekemään.

Tuon voin uskoa miehenäkin. Itsekkin harrastan kalastusta mutten erityisen intohimoisesti. Kun lähtee vaikka uistelemaan työkaverin kanssa jolle se kalastus on henki ja elämä, niin on siitä rentous kaukana. Samoin jos lähtee pilkille niin siellä menee koko päivä. Itselle se kevyt kalastelu kuuluu enemmänkin siihen että viihdyn luonnossa. Venneellä ja patikoiden tulee kierrettyä luontokohteita ja monesti on virveli tai onki mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harrastanhan minä metsästystä mutta jostakin syystä naiset ei tykkää.

Vierailija
44/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap itse makaa palstalla koko päivän?

Vierailija
45/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet harrastaa erittäin ahkerasti onlyfans tilien seuraamista, tilien ylläpitäjien kanssa viestittelyä ja heiltä custom videoiden tilaamista. Näihin miehillä meneekin kaikki aika ja kaikki rahat joten eiväthän he ehtisikään harrastaa mitään muuta.

Vierailija
46/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini ja matkustelu eivät myöskään ole harrastuksia.

Ihminen ei myöskään voi olla kiinnostunut "hauskanpidosta", koska se on kirjaimellisesti hauskuuden määritelmä.

Vierailija
47/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun ympärilläni kaiken ikäiset miehet harrastavat. Yli 70-vuotias isänikin harrastaa, nelikymppinen veljeni ja opiskelukaverini harrastavat, aviomieheni harrastaa, ystävien parikymppiset tai teinipojat harrastavat, oma alakoululainen poika harrastaa 

Yhteinen nimittäjä taitaa olla koulutustaso, joko miehen oma tai perheen ja suvun. Harrastuksetkin ovat eri liikuntalajien lisäksi mm. kuorolaulua, teatteria, lukupiiriä, käsitöitä, roolipelejä, historianelävöitystä, kielten opiskelua ja itämaisia kamppailulajeja. Kaikenlaista sellaista, mikä lisää sekä älyllistä, taidollista että sosiaalista pääomaa.

Vierailija
48/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainahi olen vielä poika, t ykä42

Vierailija
49/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin harrastaa. Ja paljon. Lähes kaikki lähipiirini miehet.

Mulla lähipiirin miehet harrastaa jonkin verran, mutta ei oikein kukaan erityisen paljon. Ovat perhekeskeisiä, joten "paljon" harrastaminen ei oikein kuulu sellaiseen persoonaan ja elämäntyyliin.

Harrastuksia on heillä monenlaisia: lukeminen, runoilu, vanhojen autojen entisöiminen, pilates, lenkkeily, tennis, sulkis, ompeleminen, leipominen, moottorikelkkailu, moottoripyöräily, kitaran/rumpujen tmv. soittaminen itsekseen ja bändissä, skeittaus, crossfit, laskettelu, lumilautailu, hiihtäminen, metsäretkeily, matkustelu, veneily, tunturipyöräily... Useat näistä samoilla ihmisillä, ja useita näistä harrastuksista tehdään (myös) perheen ja/tai kavereiden/puolison kanssa.

Vierailija
50/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miehenä harrastan paljonkin. Luonto on yksi harrastukseni, kävelen siellä ja myös treenaan luonnossa. Kivet, puut ja polut ovat välineinäni. Kalastan sekä talvella että kesällä sekä telttailen. Syksyllä metsällä ja kolme vuodenaikaa harrastan moottoripyöriä. Enempään ei sitten aikaa jääkään kun perhekin ottaa omansa 

Vierailija
51/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies somettaa ja vauvapalstailee jopa enemmän mitä minä 

Vierailija
52/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn. Kuinka iso ap:n aineisto on? Jos sun aineistossa kukaan mies ei esim. opiskele kieliä, se ei tarkoita sitä, että 0 % miehistä opiskelee kieliä. 

Vierailija
53/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti harrasta miehet useinkaan sellaisia harrastuksia mistä nainen pitäisi ja harmittaahan se naista.

Moni ei harrasta, koska se aiheuttaisi parisuhteessa kohtuuttomia riitoja.

Vierailija
54/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ok-talossa oma kuntosali ja musiikkistudio ja harrastan valo/videokuvaustakin. Ei ole aikaa parisuhteelle.

M54

Vierailija
55/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi onlyfania käyttää, tekoäly luo somenpia plikkoja

Vierailija
56/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin harrastaa. Ja paljon. Lähes kaikki lähipiirini miehet.

Mulla lähipiirin miehet harrastaa jonkin verran, mutta ei oikein kukaan erityisen paljon. Ovat perhekeskeisiä, joten "paljon" harrastaminen ei oikein kuulu sellaiseen persoonaan ja elämäntyyliin.

Harrastuksia on heillä monenlaisia: lukeminen, runoilu, vanhojen autojen entisöiminen, pilates, lenkkeily, tennis, sulkis, ompeleminen, leipominen, moottorikelkkailu, moottoripyöräily, kitaran/rumpujen tmv. soittaminen itsekseen ja bändissä, skeittaus, crossfit, laskettelu, lumilautailu, hiihtäminen, metsäretkeily, matkustelu, veneily, tunturipyöräily... Useat näistä samoilla ihmisillä, ja useita näistä harrastuksista tehdään (myös) perheen ja/tai kavereiden/puolison kanssa.

Huom: myös klassinen musiikki, kielet ja historia ovat perusjuttuja lähipiirissäni, mutta kuten listasta näkee; ihmiset ovat monipuolisia myös harrastuksineen. Tämä voi hämmästyttää kliseistä palstalaista, jonka maailmankuva rakentuu äärimmäisen yksinkertaisten yleistysten pohjalta.

Vierailija
57/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, valokuvauskin tosiaan! Sitäkin jotkut lähipiirin miehet harrastaa. Onhan nuita ihan hirveästi eri harrastuksia matematiikasta lumilautailuun ja kielistä moottorikelkkailuun, aivan kaikenlaista.

Vierailija
58/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvaisia peppuvakoja ja hiivaisia torttuja, yöks!

Vierailija
59/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei kai sinulle kuulu vähimmässäkään määrin.

Vierailija
60/69 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

karva ja hiiva ne yhteen soppiin eivät sovi. Tatu ja hiiva sen siaan kyllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi