Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihailetteko ihmisiä joilla on todella suuret palkat?

Vierailija
30.03.2026 |

Vai oletteko kateellisia jos joku tienaa miljoonia?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihaile.

Aika köyhä ajatus, että ihailisin tuosta syystä.

Miksi et pidä ihailemisen arvoisena sitä, että ihminen osaa tehdä tyhjästä miljoonia?

Vierailija
62/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihaile enkä ole kateellinen. Olen itse keskituloinen ja ahdistukseen taipuvainen muutenkin. Yhdistän suuret tulot suureen stressiin ja vastuuseen enkä missään tapauksessa halua näistä kumpaakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska joku (kuten esimerkiksi puolisoni) sai perintöä kahden milj. euron edestä. Silloin ei ole niin väliä, mikä palkka. Ollaan molemmat keskituloisia, 4000€:n kk-palkalla.

Vierailija
64/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihaile suurituloisia. Monesti ne tulot vaatii rahaa tärkeämpien asioiden uhraamista.

Ihailen kohtuullisesti eläviä, vaatimattomia henkilöitä.

Silti ne "köyhät" tuntuu itkevän ja vaativan rahaa muilta, eli aika tärkeää tuntuu olevan.

Vierailija
65/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihaile. Rahan myötä tulee monesti  vastenmielistä ahneutta ja häikäilemättömyyttä.

Vierailija
66/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihaile. Kaikki tuntamani suurituloiset ovat ihmsinä melko mitättömiä. Lisäksi suuri palkka tuo yleensä mukanaan kovat vaatimukset, paskat työolot, isot menot ja kovat paineet pitää kulisseja yllä. 

Vierailija
67/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen olen mutta en ihaile. Itselläni ei ole mahdollisuutta nostaa tulotasoa omalla ahkeruudella.

Vierailija
68/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että suuret paikat. Ihmettelin.

Vierailija
69/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä kukakin tienaa. Rikkailla on omat huolensa. Jo vuosia olen pyrkinyt vähentämään työntekoa ja lisäämään vapaa- aikaa. Mukava vaan laiskotella ja nautiskella välillä. Mikähän työ on miljoonien arvoista.

Vierailija
70/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen omaan elämääni ja jonkun muun palkka ei ole minulta mitenkään pois. Terve välinpitämättömyys muita ihmisiä kohtaan on minusta vain hyväksi. 

Vierailija
71/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä kukakin tienaa. Rikkailla on omat huolensa. Jo vuosia olen pyrkinyt vähentämään työntekoa ja lisäämään vapaa- aikaa. Mukava vaan laiskotella ja nautiskella välillä. Mikähän työ on miljoonien arvoista.

Kun on perinyt varallisuutta, voi olla esimerkiksi työttömänä. Roikkua työttömyystilastoissa viranomaisten kiusaksi.

Vierailija
72/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihaile enkä ole kateellinen. Olen itse keskituloinen ja ahdistukseen taipuvainen muutenkin. Yhdistän suuret tulot suureen stressiin ja vastuuseen enkä missään tapauksessa halua näistä kumpaakaan. 

Sama oli minulla. Olin hyvä kouluissa ja suoritin kaksi tutkintoa mutta mikään ura ei kiinnostanut. Laiskuutta ja mukavuudenhalua. Tein monenlaisia töitä ja olen tyytyväinen kun en ottanut turhaa stressiä ja muut saivat tehdä vaativat työt ja päätökset. Yrittäjänäkin tuli oltua ja siinä oli koulutuksista apua.

Vierailija
73/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä . Just katsoin eilen puoli seitsemän ohjelman ja siinä oli Marianne Vikkula haastateltavana. Palkka niin 13 miljoonaa vuodessa. Ihana nainen. Kaunis, menestynyt ja kuitenkin ihan naapurin tyttö . Sopis mulle. Kyllä tuommoista ihmistä on pakko ihailla. Kunnianhimoinen ja kuitenkin naapurin Liisan maalaisjärki. Oon niin kyllä love että

Vierailija
74/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi. Tuollaiset huipputulot kun vaativat sitten joko kamalia työaikoja ja tuntimääriä tai hirveästi vastuuta, taikka sitten molempia.

Vierailija
75/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on miljoonien palkat? 

Mun mieheni on tienannut viimeiset 6 vuotta yli miljoonan vuodessa ja viimeiset kolme vuotta noin kolme miljoonaa vuodessa. Hän on ihan palkkatöissä ( ei Suomessa), eikä hänen peruspalkansa tietenkään ole noista tuloista kuin murto-osa. Mutta hän saa työpaikkansa osakkeita säännöllisin väliajoin ja viimeisen kolmen vuoden aikana osakkeen kurssi on moninkertaistunut. Mun miehen työkavereista suurin osa on miljonäärejä tai multimiljonäärejä. Joku tässä ketjussa mietti, että onko tuollaiset palkat tarpeen ja mitä sillä kaikella rahalla tekee. Eihän ne tarpeen ole eikä ne ole meidän elämää juurikaan muuten muuttaneet paitsi että tuohan raha turvaa ja mies voisi lopettaa työnteon koska haluaa. Lapsille jää myös ihan kiva summa rahaa sitten kun meistä aika jättää. 

Sekä minä että mun mies ollaan ihan tavallisista keskiluokkaisista perheistä, ja eletty hyvin pienillä tuloilla nuorina. 

Vierailija
76/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni ei ole kukaan kehuskellut suurilla rahamäärillään, en tiedä kenenkään ansioiden määrää eikä kiinnostakaan. Raha ei määrää ystävyyttä, eikä vaikuta arvostukseeni.

Vierailija
77/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen. Yleensä korkeisiin tuloihin liittyy myös korkeat menot: kalliit asunnot ym. Elämän standardit on nostettu niin korkealle, että hommaa on lopulta vain pakko pyörittää.

Vierailija
78/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot palkat, isot verot. Jos jotain haluaa kadehtia, niin se on sitten muunlaiset tulot kuin palkkatulot.

Vierailija
79/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihaile. Kaikki tuntamani suurituloiset ovat ihmsinä melko mitättömiä. Lisäksi suuri palkka tuo yleensä mukanaan kovat vaatimukset, paskat työolot, isot menot ja kovat paineet pitää kulisseja yllä. 

Millä lailla vaikkapa menestyvillä näyttelijöillä, muusikoilla, poliitikoilla tai yritysjohtajilla on paskemmat työolot kuin vaikkapa hampurilaisravintolan työntekijällä tai siivojalla?

Vierailija
80/83 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Yleensä ihminen muuttuu ilkeäksi ja pahaksi saamansa rahan myötä. 

Tämä on totta ihan tutkimustenkin valossa. Joskus tutkittiin ihmisten asenteita mm. monopoli -pelin tapaisella pelillä. En muista yksityiskohtia, mut joillekin pelaajille annettiin ylimääräistä rahaa ihan muuten vaan. Vaikka pelaajat tiesivät saavansa rahaa ilman omaa ansiota, kokivat sen johtuvan jostain omasta erinomaisuudestaan. Ja heidän käsitykset huono-osaisista jotenkin muuttui kylmemmiksi.

Ei se raha niitä muuttanut, olivat tuon luonteisia jo alunperin. Se raha vaan toi heidän alkuperäisen luonteen näkyvämmäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän